Rise of Flight - testa första världskriget

Robot
Inaktiv
Rise of Flight - testa första världskriget

Äntligen, är lite tveksam om jag ska köpa det eller inte.
Tankar genast

Medlem

Ge gärna dina intryck sen


signatur

Jäh!

Inaktiv

Finns en del recensioner ute, t.ex. på IGN 7.9
http://pc.ign.com/articles/100/1002055p1.html

Closing comments

Citat:

It goes without saying that this game is for hardcore simmers and it doesn't do much to lower the barrier of entry for newcomers. With that said, Rise of Flight has, hands down, some of the best flight modeling and graphics of any sim I've played. Given the lack of good flight sims, that alone is more than enough to justify its presence on my hard drive. But as impressive as the overall visuals and flying are, the campaign system and plane roster just feel more than a little anemic. When compared to the wide range of content in games like IL-2 Sturmovik or Fighter Ace 3.5, it's hard to feel that Rise of Flight is holding back a bit too much, especially for forty bucks.

Finns även förstås mer recensioner på t.ex. simulatorinriktade sajter, bara googla lite eller kolla på Metacritic.
http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/riseofflightthef...

Verkar intressant, men jag vet inte om jag orkar med ultrarealistiska simulatorer.

Medlem

Riktigt bra spel, köpte det på import i somras och är helnöjd.
Simpelt diggar man WW1 och Flygsimulatorer är det ett givet köp.

Medlem

Äntligen ett flygspel med gamla flygplan. Hoppas bara att det inte känns som att dem går lika sakta som i Flygsimulator 2004. Dem planen kändes riktigt sega. Men roliga:D


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Är något speciellt med att jaga runt folk med en gammal kulspruta istället för att trycka på en knapp och *swooosh*.....*Boom*


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Ojdå, det kanske man skulle ta och testa Hm. TrackIR ligger nedpackad på vinden.. får se när man orkar..

Spelet stödjer 6DOF.. man blir lite sugen

Medlem

Inte hört så mycket bra om detta spelet tyvärr. Track-Ir ska vara hackigt och inte alls så mjukt och följsamt som det borde. Recensionen har redan tagit upp att det är väldigt få plan som följer med, och de plan de släpper som DLC kostar ca 60 kronor per styck. Dålig stil tycker jag då de antagligen undvek att ha med dessa plan från början just för att kunna sälja dem dyrt senare. För oss som är vana vid IL-2 är online-delen ett skämt och har mina källor rätt så saknar det tom något så grundläggande som möjligheten att ställa in kontroller inne i spelet.

En bekant som köpt spelet svor sig trött över att man måste gå ur spelet, ställa in kontroller, starta spelet, starta ett tutorial-uppdrag och tvingas se på intron osv innan man får testa sina inställningar. Vill man sen ändra något får man göra om det hela. Milt sagt mycket osmidigt.

Nä, det blir nog till att vänta och observera vad som händer med detta spelet tyvärr.

Medlem

körde demot nu, och jag känner som så att det var väl inte så svårt att köra, dock så var det störigt att tränings planet man körde konstant ville gå uppåt, vilket är väl ok, vad som inte var ok är att när man trycker så att nosen går ner igen och sen släpper så studsar den upp igen.

för att inte tala om att när man kör dom där flyg testerna och den visar vad som kommer här näst och sen får komma tillbaka i planet är det inte säkert att man är på rätt väg eller ens någelunda rak, jag tog störtdyk innan tredje momentet och var inte alls sugen på att försöka igen.

letar nog reda på il2 igen om jag skulle känna mig spel sugen igen.

Medlem

Jag orkar inte registrera mig hit och dit. Kan dom inte göra det lite enklare att prova spel på, snälla


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av TruB:

körde demot nu, och jag känner som så att det var väl inte så svårt att köra, dock så var det störigt att tränings planet man körde konstant ville gå uppåt, vilket är väl ok, vad som inte var ok är att när man trycker så att nosen går ner igen och sen släpper så studsar den upp igen.

för att inte tala om att när man kör dom där flyg testerna och den visar vad som kommer här näst och sen får komma tillbaka i planet är det inte säkert att man är på rätt väg eller ens någelunda rak, jag tog störtdyk innan tredje momentet och var inte alls sugen på att försöka igen.

letar nog reda på il2 igen om jag skulle känna mig spel sugen igen.

Kallas första världskrigs plan, det finns inget TRIM system eller liknande så det är helt realistiskt att vissa plan beter sig mer jävligt än andra, bara en vane sak.

Tex ska du skjuta slå av på gasen så sänks nosen osv..

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av TruB:

körde demot nu, och jag känner som så att det var väl inte så svårt att köra, dock så var det störigt att tränings planet man körde konstant ville gå uppåt, vilket är väl ok, vad som inte var ok är att när man trycker så att nosen går ner igen och sen släpper så studsar den upp igen.

för att inte tala om att när man kör dom där flyg testerna och den visar vad som kommer här näst och sen får komma tillbaka i planet är det inte säkert att man är på rätt väg eller ens någelunda rak, jag tog störtdyk innan tredje momentet och var inte alls sugen på att försöka igen.

letar nog reda på il2 igen om jag skulle känna mig spel sugen igen.

Kallas första världskrigs plan, det finns inget TRIM system eller liknande så det är helt realistiskt att vissa plan beter sig mer jävligt än andra, bara en vane sak.

Tex ska du skjuta slå av på gasen så sänks nosen osv..

Ett "sunt" konstruerat plan vill uppåt och har man inte nog fart så stallar det. Nu snackar vi alltså om "normala" plan och inte extrema jetkärror.

Inaktiv
Skrivet av Ellehbg:

Jag orkar inte registrera mig hit och dit. Kan dom inte göra det lite enklare att prova spel på, snälla

Precis... o jag gillar inte ryska sidor :/ vet inte. Ger mig dåliga vibbar. Virus o dylikt.

1
Skriv svar