Första bilderna från Gran Turismo 5

Robot
Medlem
Första bilderna från Gran Turismo 5

Hade varit bättre ifall det varit mer ingame än bara screenshots från menyn.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Texturerna börjar se läskigt realistiska ut.

Medlem

Snygg foto realism, men skulle vilja se hur det är när allt rör på sig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

visst ser det snyggt ut, men det såg snyggare ut för ett år sen (relativt), forza 3 är mer eller mindre lika snyggt


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

visst ser det snyggt ut, men det såg snyggare ut för ett år sen (relativt), forza 3 är mer eller mindre lika snyggt

lol inte en chans.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Here we go again..

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Propy:

visst ser det snyggt ut, men det såg snyggare ut för ett år sen (relativt), forza 3 är mer eller mindre lika snyggt

lol inte en chans.

qft

Inaktiv

GT5 har inte problem med grafiken, GT5 har problem med fysikmotorn. Debatten hurvida Forza 3 är lika snyggt som ett ev. GT5 är helt onödig. GT har gått från "kioskvältare" till "jaha" och det spelar ingen roll vad som skrivs på olika forum.

Medlem

jag skrev inte min kommentar som en "forza-är-bättre" kommentar, jag bara menar att gt såg bättre ut för ett år sedan än vad det ser ut idag. jag menar mer att andra har kommit ikapp med grafiken så den ser inte så otrolig ut som den gjorde innan. jag tycker fortfarande att det är snyggt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

jag skrev inte min kommentar som en "forza-är-bättre" kommentar, jag bara menar att gt såg bättre ut för ett år sedan än vad det ser ut idag. jag menar mer att andra har kommit ikapp med grafiken så den ser inte så otrolig ut som den gjorde innan. jag tycker fortfarande att det är snyggt...

Tråkigt nog kan inte vissa ta en enkel kommentar som den, utan går in i fullfjädrad attackformation på en gång.

Vad du säger stämmer dock. GT5 är fortfarande ett av de snyggaste bilspelen, men den där riktiga "wow"-känslan som man hade får något år sedan är borta om ni frågar mig. Andra spel har börjat komma ifatt rent grafiskt sett och det är inget som någon fanboy kan försöka ändra på med hjälp av en "lol"-kommentar.

Väx upp någon gång...


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Inte lika snyggt som Forza 3. Men snyggt!! Jag tror det blir ett kanonspel!

Medlem

Tack mr.bear! precis vad jag menade, kul att nån fattar!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Inte lika snyggt som Forza 3. Men snyggt!! Jag tror det blir ett kanonspel!

Undrar seriöst om grafiken spelar så stor roll hos dom som verkligen gillar bilspel, utan ett fåtal fanboys och några såna där casuals som tycker det är ascoolt att åka omkring i en bil dom aldrig antagligen kommer få se i verkligheten.

Vill hellre se gameplay footage än footage från replay mode eller galleria mode.

Medlem

Snyggt är det utan tvekan... men spelar ju ingen som helst roll hur snyggt det är ifall det inte är kul o spela. xD

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av FasterSixth:

Inte lika snyggt som Forza 3. Men snyggt!! Jag tror det blir ett kanonspel!

Undrar seriöst om grafiken spelar så stor roll hos dom som verkligen gillar bilspel, utan ett fåtal fanboys och några såna där casuals som tycker det är ascoolt att åka omkring i en bil dom aldrig antagligen kommer få se i verkligheten.

Vill hellre se gameplay footage än footage från replay mode eller galleria mode.

Klart grafik spelar roll, nästan lika viktigt som spelkänsla, den som säger nåt annat ljuger bara för sig själv.
Och nej, GT5 har inga problem med fysikmotorn.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Synd att det är så mycket jaggies på PS3, störde mig något enormt på detta när jag spelade Resident Evil 5 nu senaste.

Kofångaren back ser ut som ett rivjärn.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Snyggt är det utan tvekan... men spelar ju ingen som helst roll hur snyggt det är ifall det inte är kul o spela. xD

Håller med. Det är inte speciellt roligt..

Medlem

Forza och GT borde bilda en allians och heta ForzaGT lol


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av FZ:

Tecknen på att Gran Turismo 5 faktiskt hittar på att bli färdigt någon gång innan tidernas skymning blir allt fler.

Optimismen sprudlar som vanligt när det gäller Gran Turismo, Tomas? I övrigt, tack för en _JÄTTEBRA_ skriven artikel. Go go, moar!

Bilderna, usch. Väldigt väldigt trist att släppa såntdär svammel just med tanke på hur länge en hel del har väntat på GT5.. Är inte första gången dock men oh well.

G4TV's intervju med Yamauchi tycker jag kan sammanställa _all_ definitiv information gällande Gran Turismo serien efter tvåan.

Skrivet av G4TV:

G4: What are your plans for Tokyo Game Show?

Yamauchi: At E3, we showed a concept video and this time at Games-Com, we have a playable demo with damage, and I think you can expect a similar major advancement at TGS.

Länk/källa
M.a.o. Han håller truten till TGS. Dom kände sig väl mest troligt tvugna att säga "Lulz vi har åsså skado!!" efter dom sett Forza's presentation på E3 och daskade ihop demot man fick se på GamesCon.

Får väl se vad det är för "superförändringar" dom hittar på. Pffft säger jag.

Inaktiv

Kan knappt vänta!

Får ångest när jag tänker på hur jävla lite tid jag har för spel dessa dagar trots min passion!

Ska nog plocka ut en veckas semester snart endast för spel syfte.

Medlem

Det viktiga är ju att spelet är bra online. Det kan vara hur snyggt som helst och ha uberfysik men om det saknas vettigt onlinespel håller det inte länge. Inte för mig iaf.

Sen är det ju bara att inse att både Forza och GT är soffliggarsimulatorer. Vill man ha riktig realism och körkänsla får man vända blicken nån annanstans.

Medlem

Hmm.. måste håll med många andra här. Blir inte alls impad över de där bilder. Antingen har man "höjt" sin standard, eller så levererar dom helt enkelt inte det som dom visat tidigare.
Skulle vilja se lite andra bilder ifrån bana m.m.

Hoppas det får en go körglädje och körkänsla, men rent grafisk så skriker inte jag av häpnad.
Speciellt inte med tanke på all den tid dom lagt ned på detta...

Medlem

Givet köp i December!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Inte impad av de här bilderna iaf men ett bilspel måste man nästa se en liten sekvens ifrån för att avgöra!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Froza 3 slängde de väl ihop på ett par månaderm medans GT5 tagit några år. GT5 grafik ser bra mycket bra ut, froza bye fanboy yes


signatur

AYY LMAO

Medlem

Spelet så äckligt snyggt ut när bilderna kom för ungefär ett år sedan ( Bilderna på bilen på torget , you remember? )

Sen att GT serien har kylskåps känsla i styrningen är något helt annat, Forza 2, är kung, Forza 3, kommer domminera GT så det sjunger om det.

GT lever på sitt namn, helt klart. Jag gillade GT3 A-spec till PS2, men det var innan jag spelade forza. Tyvärr äger jag inte en xbox längre, utan en ps3.

1
Skriv svar