Starcraft II censureras i Tyskland

Robot
Medlem
Starcraft II censureras i Tyskland

Antar att det är mest "monster" som dödas i D3 medans det bla finns människor (terrans) i SC2... Dock finns det ju människor i D3 också så, hmm...

Medlem

Tyskland! :heart:

Lite blod i ett spel? NIEN!
Men en jäkla massa hård porr? Jawohl!

Medlem

Lite löjligt :/.

Medlem

Haha. Undrar hur Dragon Age kommer se ut i Tyskland? Boxart? ^^ hehehe.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Bra då, då får väl det tyska riket vara utan Diablo 3 helt enkelt. Om tillräckligt populära underhållningsmedia censureras bort eller blockeras så kommer det nog bli rätt livat när folk inser att fascismen åter greppat landet...

Medlem

Att folk orkar... aja dem själva som ser ut som idioter för blod finns ju inte på riktigt eller hur? dem kan skjuta ned varandra i spel och så kommer det ut fluffigt rosa ull istället


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Inaktiv

Kan de inte bara sälja en egen tysk version senare då? Censur är bara tråkigt, både visuellt o verbalt :/

Medlem
Skrivet av Pumpa:

Tyskland! :heart:

Lite blod i ett spel? NIEN!
Men en jäkla massa hård porr? Jawohl!

Summerar Tyskland ganska bra tycker jag. Fy fan för censur säger jag bara.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Kan man inte förtrycka polen så får man väl förtrycka spelutvecklare

Medlem

Pratar man med tyskar så tycker ju alla att det är löjligt också. Det är ju bara deras politiker som är ute och cyklar.

Inaktiv

trodde alla spel var censurerade i tyskland mer eller mindre. så länge jag slipper skiten är jag nöjd....

Inaktiv

Hujjeda mig, blod gör mig alldeles mordgalen, tror jag ska flytta till Tyskland.

Medlem

Censur är nice. Snart är det väl som Nazi-Tyskland igen.

Medlem

Klena tyskar:(

Medlem

* suckar * Jaha, då var det dags igen. Blir evinnerligt trött på censur. Omotiverat våld är ju ingen höjdare det heller, men om det ska ske censur på någon nivå så ska det vara användaren själv som väljer vad han/hon vill se.

Medlem

Jag har aldrig skrattat så mycket på länge. Sen när jag tänker på L4D boxarten i Tyskland där tummen är vikt inåt mot handen istället för att den är borta är så underbart roligt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Tyskland har inte hårdporr, dem har bajs och sjuka fetisch rullar istället.


signatur

a"C"RED -

Medlem

sämst jag vill bara slå politikerna

Inaktiv

lolTysk.
med andra ord så köper dom sin starcraft ifrån något mer civiliserat land....som typ Polen eller Ukraina

Det haer verkligen gått utför med Tyskland sedan andra världskriget. Vilka idioter.:O


signatur

Dom fylde väl sin blodkvot under WW1 och WW2

Inaktiv

Censur ska tas bort helt. Man får själv ta ansvar för vad man spelar helt enkelt.

Medlem

kan de inte bara ta bort blodet i den tyska version då

resten av världen vill ha rött blod
(-: problem löst:-)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Helt rätt tyskarna har ju blivit påverkade innan dock fannns det inte datorer då.

Medlem

Kan inte vara roligt att bo i Censurland.
Förmodligen bara en massa gamla gnälliga gubbar och käringar som sitter och gnäller.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så de censurglada tyskarna kan skapa spel i stil med Sacred 1-2 där det finsn en hel del blod (speciellt ettan) men klarar inte av starcraft?
lolololol

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Censur är nice. Snart är det väl som Nazi-Tyskland igen.

Det där var väl lite väl långsökt?

Hade dock velat se en regim växa fram med huvudargument att censurera våld

Medlem

Jag tycker synd om tyska gamers, de stiftar förmodligen inte censurlagar och förbjuder spel. Och det ska kallas demokrati, några gubar säger att krig är förfärligt (vilket enligt min mening är sant) och att det inte får finnas i spel då alla ungdomar sjuter sina lärare då (det tror inte jag).

Men vår demokratiär inte mycket bättre, IPRED är ett skräck exempel från vårt håll

Medlem

Undrar om piratkopieringen/nedladdningen ökar där med tanke att allt är förbjudet? men tyskarna har väl stenhård nätkontroll så som Kina så att man inte kommer åt vissa sidor


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Skriv svar