Starcraft II censureras i Tyskland

Medlem

Om ett strategispel blir censurerat pga av blod, hur kan då något fps komma igenom?

Inaktiv

Löjligt var det rätta ordet, ja.

Medlem

Tyskar.... Censurerar allt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Varför bara inte rata tyskland och göra ett bra spel för resten av världen?

Tyskar är väl europas löjligaste folk när det kommer till media.
Tyskars älskigs film måste ju vara SAW med tysk dubbning och allt blod är grönt, för att inte glöma att alla kläder är latex

Medlem

De borde låta spelarna kunna ställa in färgen på blodet själv i menyn, så får väl Gestapo gå runt och arrestera alla ungdomar som väljer röd färg och bryter lagen.
Problem solved.

Medlem

Härligt när regeringen ska gå in och bestämma vad sina medborgare får se och inte i ett datorspel. Vad tror regeringen ska hända? Känns som om Tyskland värderar sin befolknings frihet väldigt högt, ett under att tyskarna ens får rösta.

Medlem

Jag är glad att jag inte bor i Tyskland. Även om det kan överdrivas utan anledning i vissa spel vad gäller våld, så är våldet ändå en del av spelet som utvecklaren har valt att ha med.

Dessutom tycker jag att människor måste få vara vuxna nog att få bestämma och ta ansvar för vad man får se och skall låta andra (sina barn) se.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

De kanske kan ersätta blodet med svastickor...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är det bara färgblinda som får jobba på sjukhus i Tyskland?

Medlem

jag tror dem bara stoppar det temporärt, sen börjar folk beställa från något annat ställe, då sitter dem där å biter i det sura äpplet ändå (eller har jag missat något?)

Medlem

Förbannat löjligt. Censur förstör.

Medlem

äh,, lika bra att vi ger upp.. tyskland kommer alltid vara tyskland.
Om vi inte låter dem utvecklas så kan de ialla fall inte skapa något nytt ont att försöka ta över världen, så det är nog bäst att låta dem stanna kvar i stenåldern imho ^^

Medlem

Kan undra hur de gör på sjukhusen i framtiden när de får in patienter på akuten i tyskland.
De måste ju stå som frågetecken och undra över varför patienten inte har grönt blod.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Vet inte om jag har förstått detta rätt..

Innebär detta att hela spelet modifieras för att gå igenom det tyska "filtret", och därför kommer detta att påverka även oss i Sverige?

Eller kommer vi inte att röras av tyskarnas påhitt och regler, och därför får vi ett ocensurerat spel?

Medlem

Tråkigt med censueringar det må ju vara ett brott mot yttrandefriheten då varje artist borde få uttrycka sig som han/hon vill

dagens skönaste kommentar:

Pumpa
#2
Tyskland! :heart:

Lite blod i ett spel? NIEN!
Men en jäkla massa hård porr? Jawohl!

Medlem

varför ska alla andra drabbas av Tysklands censur kan dom inte göra en tysk version utan blod och resten av världen med värsta blod effekter eller gör man bara en knapp till blod on/off

Medlem

Dom försöker väl bara förhindra flera crazy german kids på youtube..

Medlem

eller VAD KOMMER HÄNDA MED GOD OF WAR...???? Eller kan man göra som x-men wolverine där blodet är lila.

Medlem

Men asså, varför färgar inte bara blizard blodet till rosa eller ngt hiskeligt istället för att försöka stryka över det?
Gör ett statement fan. "Det här är det landet får när det censureras"


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Så för att dom mår lite dåligt över att en gång varit ett fascistsamhälle så för att kontra det blir dom tokfascister åt andra hållet?
Djävla tragiskt att folk tar sån skit.... Och det värsta är att om man på typ aftonbladets "omröstningar" kollar, så är det runt 60% som är för att förbjuda/censurera våldsamma spel.... Helt sjukt, jag tar hellre koncentrationsläger runt varje hörn än censur!


signatur

Johan Pilestedt

Inaktiv
Skrivet av andymikel:

Om ett strategispel blir censurerat pga av blod, hur kan då något fps komma igenom?

Grönt/rosa/blått "blod" brukar det vara istället eller inget "blod" alls.

Tyskland borde skärpa sina vapenlagar istället för att hålla på och tramsa med censur och annat otyg.


signatur

War never changes.

Medlem

då undrar man ju lite hur F.E.A.R. 2 lyckades ta sig igenom den tyska censurväggen om dom nu gjorde det?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det haer verkligen gått utför med Tyskland sedan andra världskriget. Vilka idioter.:O

För det var då de stod på topp eller? Att döma ett helt folk pga en konstig spelcensur är inte bara jävligt kaxigt utan även förbannat ignorant.

Jo Crytech ska la omlokalisera nu när Tyskland är på krigsstigen efter våld.
Dom kan ju ta sig upp hit till norden och bli ett Svenskt företeag vettja.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det har verkligen gått utför med Tyskland sedan andra världskriget. Vilka idioter.:O

Javisst. Det har verkligen gått utför, de skulle fortsatt ha krigat och haft ihjäl alla människor förutom arier. Vilken höjdpunkt det skulle vara för Tyskland nu, nej usch och fy för demokrati.

(ironi).

Visserligen så är det ingen höjdare att spel censurerar, speciellt när det gäller så "oskyldiga" saker som här. Dock så lär tyskarna ständigt vilja visa sig bättre än några andra även fast ww2 ligger långt borta, det är bara politikernas avstånd till våld känns så otroligt löjligt.

Medlem

Så går det när ett land ockuperas i nästan 50 år och hela tiden får höra hur dåliga de är... Dags för tyskarna att leva livet igen och sluta tro att de är skylldiga till något som orsakades av Ententen...

Medlem

Censur och dubbade filmer... Stackars folk.

Medlem

Nu är det dags för dessa jävla lobbygrupper att pressa censuren i Tyskland lite tycker jag. Censurerade spel om något MÅSTE öka fildelningen. Skulle ni köpa ett censurerat spel eller ladda hem en icke censurerad version på internet? Jag skulle aldrig ge pengar till något som är censurerat. Jag vill spela ett spel som utvecklarna vill att jag ska spela.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Ahh! Måste bara älska sann demokrati! Förbud förbud förbud.
Antagligen lär de väl färga om blodet.

Ang Diablo 3 kan de knappast bli mer barnsligt, bara kolla på hur det ser ut. Så de behöver nog inte oroa sig.

Medlem

Jävla tyskar.


signatur

Metal is best served heavy.

Skriv svar