C64-emulator till iPhone

Robot
Medlem
C64-emulator till iPhone

Finns även en SNES emulator på Cydia om du har jailbreakat din iPhone. Funkar perfekt dessutom.

Det finns även en PSX emulator men jag vet inte hur denna funkar, har inte funnit mig tid att prova

Medlem

Enda och bästa anledningen att skaffa en iPhone..

Mumma!!

Medlem

gott, ska kolla upp den.
hoppas på snes framöver. spel som zelda och mario.
megaman(2?) finns, men kontrollerna kunde vara bättre.

Medlem

Hur lirar man sånt här utan knappat? Känns som det borde bli lite otympligt att styra med bara touchscreen och luta telefonen. Men men, gammla emulatorer <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Finns gratis till android..

Medlem

Manley#2: Om du vill lägga 5000 på en telefon för att spela C64 spel så är det något fel på dig

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Hur lirar man sånt här utan knappat? Känns som det borde bli lite otympligt att styra med bara touchscreen och luta telefonen. Men men, gammla emulatorer <3

det finns många spel som använder mer typiska kontroller som fungerar jätte bra på iphonen.
ett av dom roligare spelen jag har heter Alive4ever

Gameplay kan ses här:
http://www.youtube.com/watch?v=wo4KG5eXdzw
Rätt dålig review men visar det kontrolerna rätt bra
fungerar hur bra som helst och man styr enbart med tummarna.

annat exempel
Modern Combat: Sandstorm
http://www.youtube.com/watch?v=HZQqDUl5d5Q

riktigt bra för att vara på en telefon.
hehe, såg ni förresten att han bugga in i väggen när han hoppar över en sandsäck, har inte hänt mig dock.

Medlem
Skrivet av studiox2:

Manley#2: Om du vill lägga 5000 på en telefon för att spela C64 spel så är det något fel på dig

8)

Inaktiv

Psx på iphone går lååångsamt se det mer som ett proof of concept.

Snes, nes hackar lite sådär liksom genesis.

Finns en ny gba emu som man kan köp via cydia, kanske funkar bra nu?

Generelt problem är kontroller - funkar inte bra. All typ av ljud emulering är väldigt tung. Kanske funkar bättre på nya GS.

Medlem

skulle kunna tänka mig att c64 jumpman skulle funka rätt bra...


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

Medlem

Det var ju inte direkt några toppspel de fått tag på. Det lär inte vara så svårt att hitta 1000+ C64-spel som är bättre.

KoP
Medlem

Finns det inte en sid-spelare till iphonen oxå? Det och emulatorn ser jag iaf som enda anledning till att skaffa en iphone för egen del.

Medlem

Självklart finns det en SIDplayer ... och den heter just så och om du äger en 3gs finns en SIDplayer Pro ...


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

1
Skriv svar