Se första Torchlight-rullen

Robot
Medlem
Se första Torchlight-rullen

Får Diablo III-vibbar!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Rätt tydligt att det är Blizzfolk. Ser mysigt ut.

Medlem

är ju ifrån grundarna av Blizzard North som gjorde Diablo och Diablo 2. Dock tror jag inte på detta spel. Jag gillade dock hellgate mer än vad dom flesta verkade göra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ser ju helgrymt ut


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Ser väldigt mysigt ut. En blandning av WoW och Diablo, om du frågar mig.

Inaktiv

Torchlight är ett singleplayerspel som kommer släppas digitalt för cirka $20, vilket inte är så dyrt (cirka 145:- med dagens kurs på de sajter som inte förvandlar priset till €20 *host*).

Mer info på fansiten;
http://www.runicgamesfansite.com/

Medlem

Ser ut som tråkig Diablo III rip. Spelar ingen roll om det är folk som jobbat åt Blizzard innan. Varför inte göra nåt orginellt? De måste väll förstå att detta spel kommer dö direkt när Diablo III lanseras.

Medlem

nått kul att leka med tills D3 kommer kanske.

Medlem

Tänkte just säga som ni andra
Diablo vibbar


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

Ser ut som tråkig Diablo III rip. Spelar ingen roll om det är folk som jobbat åt Blizzard innan. Varför inte göra nåt orginellt? De måste väll förstå att detta spel kommer dö direkt när Diablo III lanseras.

Diablo III kanske kommer ut 2011. Det här spelet kommer on ungefär 2 månader. med andra ord kan man säkert spela sig trött på det här spelet innan Diablo III släpps (man har 2 år på sig).

Dessutom är det lite fel att säga att det är en Diablo III rip. Speciellt eftersom det kommer ut långt före D3. Men däremot har de förstås lånat väldigt mycket av spelideen och mekaniken från Diablo II.

Medlem

Ser helgrymt ut ju!

Medlem

Såg riktigt kul ut, men jag gillar mer det gore som finns i D3 för tillfället, men det har en skön känsla så detta lär införskaffas!:D

Medlem
Medlem

Inte så konstigt att det är diablo vibbar ifall det var dom här killarna som gjorde just diablo?

Medlem

Vadå Diablo ripoff? Fanns väl hacknslash före diablo eller?

Såg väldigt najs ut btw, kommer testas!

Medlem

Första? Kanske på fz.se, jag har sett nån trailer för det här spelet för någon månad tillbaka. Hursomhelst verkar det bli ett helt okej singleplayer spel.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av ArtMan:

Ser ut som tråkig Diablo III rip. Spelar ingen roll om det är folk som jobbat åt Blizzard innan. Varför inte göra nåt orginellt? De måste väll förstå att detta spel kommer dö direkt när Diablo III lanseras.

Diablo III kanske kommer ut 2011. Det här spelet kommer on ungefär 2 månader. med andra ord kan man säkert spela sig trött på det här spelet innan Diablo III släpps (man har 2 år på sig).

Dessutom är det lite fel att säga att det är en Diablo III rip. Speciellt eftersom det kommer ut långt före D3. Men däremot har de förstås lånat väldigt mycket av spelideen och mekaniken från Diablo II.

Det är framför allt tråkigt att säga att det är en ripoff när bröderna Max och Erich Schaefer ÄR Diablos grundare. Det var deras idé och verkställande som blev Diablo I och Diablo II. Blizzard tog in dom och döpte studion till Blizzard North.

Måste dessutom tillägga att det inte bara kommer bli singleplayer utan en MMO version av Torchlight följer senare. Soft att testa SP före så känner man om det finns potential eller inte.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser väl hyfsat bra ut, men som flera andra konstaterat: Varför överväga detta, när man sett vad D3 kan åstadkomma? Svaret på frågan är ju ganska enkelt: Det här kommer för D3 och vill man ha något att spela så länge så kanske det kan vara något, men jag kommer att vänta. Ska jag spela rollspel-light så ska det vara väldigt maffiga, välgjorda och omspelbara spel. 3 Klasser (vad vi vet) och ett sådant spel som man inte direkt kände till sedan tidigare... då är det inte så maffigt, får jag säga.

Medlem

ser grymt ut!

lätt ett köp

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Varför överväga detta, när man sett vad D3 kan åstadkomma?

Vad exakt kan Diablo III åstadkomma?
Gillar man action RPGs så finns det ingen ide att inte testa alla som kommer, speciellt eftersom de inte direkt växer på träd. Titan Quest är det bästa som kommit ju, hade man inte testat det och avfärdat det som en dålig Diablo-klon så hade många missat det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser ut som Diablo III fast med ännu mer wow-karikatyr-grafik. Men det verkar skoj ändå, hade varit nice med coop.

Inaktiv
Skrivet av Ghostknight:

Ser väl hyfsat bra ut, men som flera andra konstaterat: Varför överväga detta, när man sett vad D3 kan åstadkomma

Det här spelet kostar bara 145:- med dagens dollarkurs. Om det har 3 klasser och bra spelkänsla så räcker det väl till för att jag är villig att lägga ut pengar på det, trots att D3 kommer ut om X antal år.

-----

För övrigt är detta inte första filmen. Det finns en Destroyer film också. Se den här:

http://www.youtube.com/watch?v=NhrNZZf-dOk&hd=1

Medlem

det stora problemet med hack'n'slash är att det alltid jämförs med diablo-serien vilken många ser som den perfekta utövningen av nämnda genre.

och kommer man inte med något nytt så känns ett ip med samma grundidé förlegad. för att kunna slå de gamla spelen så måste det:
1. vara en uppföljning på samma story (aka d3)
2. tillföra något nytt till genren.

att bara göra om samma sak känns inte attraktivt.

Medlem

Varför man ska överväga detta när Diablo 3 kommer?
Därför att Diablo 3 skjutits upp så många gånger att man får vara glad om vi får release innan 2015. Dessutom känns Diablo 3 varken nytt eller spännande, snarast wow-skin till Diablo, inga nyheter, inget frihet, nästan inga möjligheter att förändra karaktären och själv bestämma dess utveckling.

År 2011+, när D3 släpps, kommer nog de flesta fortfarande undra över den barnliga, färgglada och rent ut sagt undermånliga grafiken spelet har. Att det sedan erbjuder färdiga klasser med ca 0% möjlighet att förändra karaktärerna och göra dem till mer än deras namn är bara så 90-tal. Hoppas D3 floppar rejält så blizzard lär sig att göra bra spel och inte bara sälja ett bra varumärke.

Dock tyckte jag inte detta såg mycket bättre ut, som WoW fast offline, 20$ kanske det är värt men det finns långt grymmare och bättre "hack 'n' slash rpg" där ute, som är mer andliga uppföljare till D2 och visar vad serien borde ha blivit, istället för den mjölkningsmaskin som den tycks bli

Medlem
Inaktiv

Nog är det blizz folk, för grafiken och när kärringen börja prata (Akara från Diablo 2 eller Adria från Diablo 1 ). Det säger ju allt :P.

Inaktiv
Skrivet av BlueSam:

Nog är det blizz folk, för grafiken och när kärringen börja prata (Akara från Diablo 2 eller Adria från Diablo 1 ). Det säger ju allt :P.

Inte att förglömma musiken.

Gjord av Matt Uelmen som gjort musik till Diablo 1&2 och Starcraft bland annat.

Medlem
Skrivet av marduk:

Mythos II ?

Tänkte detsamma

12
Skriv svar