Se första Torchlight-rullen

Inaktiv

Det ser lite för gulligt ut för min smak.

Medlem

Ser väldigt gulligt ut men blir lätt ett köp ändå.
Gillar genren och finns inte mycket annat att lira innan D3.

Kommer Sacred 2 expansion i höst har jag för mig men inget annat inom räckhåll vad jag vet.

Medlem

För er som är intresserade av spelutveckling så kan jag nämna att detta spel använder open source grafikmotorn "Ogre3D" (http://www.ogre3d.org/). Runic Games har en tråd i Showcase-delen på ogre3ds forum som ni kan hitta här --> http://www.ogre3d.org/forums/viewtopic.php?f=11&t=49496

Medlem

Ser mysigt ut. Hm... så de använder inga shaders i spelet... skulle vara trevligt om man åtminstone kunde ha det som en 'option' i grafikinställningarna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Blizz folk vet verkligen hur man gör ett spel som inte är nyskapande eller roligt hela tiden men ändå är väldigt enkelt och spelbart och köpbart, tills man till slut tröttnar.

Jag blev sugen att lira lite Titan Quest..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Buio:
Skrivet av ArtMan:

Ser ut som tråkig Diablo III rip. Spelar ingen roll om det är folk som jobbat åt Blizzard innan. Varför inte göra nåt orginellt? De måste väll förstå att detta spel kommer dö direkt när Diablo III lanseras.

Diablo III kanske kommer ut 2011. Det här spelet kommer on ungefär 2 månader. med andra ord kan man säkert spela sig trött på det här spelet innan Diablo III släpps (man har 2 år på sig).

Dessutom är det lite fel att säga att det är en Diablo III rip. Speciellt eftersom det kommer ut långt före D3. Men däremot har de förstås lånat väldigt mycket av spelideen och mekaniken från Diablo II.

Det är framför allt tråkigt att säga att det är en ripoff när bröderna Max och Erich Schaefer ÄR Diablos grundare. Det var deras idé och verkställande som blev Diablo I och Diablo II. Blizzard tog in dom och döpte studion till Blizzard North.

Måste dessutom tillägga att det inte bara kommer bli singleplayer utan en MMO version av Torchlight följer senare. Soft att testa SP före så känner man om det finns potential eller inte.

Jo precis, Diablo är deras verk. Diablo 3 är snarare en rip-off kan man säga.
Tycker det faktiskt är ganska tråkigt att skaparna inte får utveckla Diablo 3 själva. Men Diablo är somsagt värt mycket stålar, och Blizzard äger namnet, även om ingen av personerna som jobbade med föregångarna finns kvar på den studion.

Medlem

Det här blir ett definitivt köp. Bra pris och något att spela (alternera med Dragon Age) medan man väntar på D3.

Inaktiv

diablo 3 vibbar direkt

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av BlueSam:

Nog är det blizz folk, för grafiken och när kärringen börja prata (Akara från Diablo 2 eller Adria från Diablo 1 ). Det säger ju allt :P.

Inte att förglömma musiken.

Gjord av Matt Uelmen som gjort musik till Diablo 1&2 och Starcraft bland annat.

Yes! Bröderna Schaefer tog in båda och sen återanvände Blizzard Glynnis Talken till bl a Kerrigan i StarCraft.

Pooslice: Exakt


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

så blizzard lär sig att göra bra spel och inte bara sälja ett bra varumärke.

De gör bättre spel än vad du är iaf.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Inaktiv

Torchlight Vanquisher (en av de tre klasserna) trailer

http://www.youtube.com/watch?v=sXNzJ9KYlWw&hd=1

12
Skriv svar