Ny film från Dirt 2

Robot
Medlem
Ny film från Dirt 2

fett

Medlem

Denna eller NFS:Shift... vad tycker ni? :/

Inaktiv

Jag skulle definitivt gå för Dirt. Många timmar har jag och mina vänner suttit och pressat varandra till bättre och bättre tider tillsammans med den kära G25. Så mycket spelglädje kommer jag aldrig få hos NFS!

Medlem

Tyvärr ser Dirt 2 ut att gå mot det arkadiga hållet, vilket är mycket synd. Dirt 1 var väldigt bra och ganska realistiskt när man väl lärt sig setupen.

Medlem
Skrivet av Orbs:

Tyvärr ser Dirt 2 ut att gå mot det arkadiga hållet, vilket är mycket synd. Dirt 1 var väldigt bra och ganska realistiskt när man väl lärt sig setupen.

Menar du på allvar att Dirt 1 inte är massor med arkad? Det var ju nästan ospelbart när man kom från RBR.

Medlem

Längtar tills pc versionen :]

Medlem
Skrivet av Orbs:

Tyvärr ser Dirt 2 ut att gå mot det arkadiga hållet, vilket är mycket synd. Dirt 1 var väldigt bra och ganska realistiskt när man väl lärt sig setupen.

Dirt 2 har en mer realistiskt körkänsla en ettan om man nu ens kan säga att dirt har en realistisk körkänsla.

Arkad är vad det är men Dirt 2 är definitivt bättre.

Medlem

Älskar att man kan sladda så lätt i Dirt 2

Medlem

Alltså, ni vet inte vad ni pratar om. Varför yttra sig om man ändå bara baserar sina åsikter på gissningar? Som rallyförare under många år så baserar jag mina åsikter på fakta och egna upplevelser.

Men som sagt, Dirt 1 handlar väldigt, väldigt mycket om en bra setup för att få till den riktiga körkänslan. Skillnaden mellan en bra och en dålig setup är enorm. Dålig setup=skitspel utan någon känsla, bra setup=störtskönt spel. Givetvis ska man lira med en bra ratt i vyn där man bara ser motorhuven.

Medlem
Skrivet av Orbs:

Alltså, ni vet inte vad ni pratar om. Varför yttra sig om man ändå bara baserar sina åsikter på gissningar? Som rallyförare under många år så baserar jag mina åsikter på fakta och egna upplevelser.

Att bromsa från över 100km/h till stillastående på några enstaka meter är något du gör dagligen alltså?

Väldigt konstigt att du tycker Dirt är verkligt när i princip resten av alla rallyspelsentusiaster är överens om att det är RBR som gäller.

Colin-spelen har alltid varit arkad och dom har aldrig påstått nått annat, precis som NFS-spelen.

Medlem
Citat:

Att bromsa från över 100km/h till stillastående på några enstaka meter är något du gör dagligen alltså?

Med WRC-bilarnas tekniskt avancerade dämparsystem, och däcken dem använder behövs inte så många meter.

Men! Jag kan hålla med om att bromssträckan nästan är lite väl kort i Dirt. Håller även med om att Burns är bättre, har spelat det också mycket. Håller även med om att hela Colinserien är rätt mycket arkad.

Dock så vidhåller jag att just Dirt 1 är ett undantag, och av demot att döma så tycker jag Dirt 2 är mycket mer arkad.

Man kan väl ställa in svårig/arkadhets graden?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar