EA sätter alla kort på Dead Space

Robot
Medlem
EA sätter alla kort på Dead Space

Jag kommer förmodligen att införskaffa det. Gillar Dead Space väldigt mycket och eftersom jag och min fru brukar uppskatta Co-op spel så borde det här bli bra, även om filmerna ser lite tveksamma ut. Hade hellre sett att det var ur tredje person.

Medlem

Tror inte det säljer bättre än No more heroes.


signatur

Rawr

Medlem

Första spelet är ett mästerverk. Tråkigt att detta spel både har mycket sämre grafik och är en railshooter. Men jag ska icke desto mindre titta på alla "cutscenes" på Youtube.

Jag ser fram emot ett Dead Space 2, till pc naturligtvis.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

För många vuxna med chippade Wii:s

Medlem

Jag personligen tycker att chansen är rätt så stor att spelet blir ganska populärt.

Medlem

Som jag förstår det ur denna nyhet så kommer EA ge upp vuxenspel till Wii om detta spel floppar?

Men ingen kan skylla på att de ej har försökt, i detta fall så är det konsumenterna som får skylla sig själva.

Medlem

Det finns ingen mening med att släppa "vuxna" spel till en publik bestående av småbarn.

Inaktiv

inget emot vuxna spel på wii men vem fasen spelar rail-shooters? känns inte som att det är en genre som kommer dra in storkovan till EA oavsett konsol

Medlem
Skrivet av anon_3159:

För många vuxna med chippade Wii:s

Du, man behöver inte ens chippa ett wii.

Medlem

Sätt en AAA-studio på att snickra ihop ett bra "vuxet" spel till Wii så lär det börja sälja bättre. Så länge man släpper halvtaskiga actionspel är det väl klart att folk inte köper dem. Som det är nu är det ju nästan bara Nintendo själva som verkligen lägger ner tid och pengar på sina stortitlar till konsolen.

Medlem

De kanske skulle släppt det till pc och ps3/360 där såna spel hör hemma..

Hoppas på flopp


signatur
Inaktiv

Idiotiskt av EA att satsa allt på ett Wii spel.
Framför allt när första var underbart på de andra plattformarna, känns mer som de inte orkar göra "bra" spel, med tanke på hur PC versionens problem fortfarande kvarstår.

Vill ha det, men nej, jag vägrar köpa fler EA spel.

Umi
Medlem

Tror ju inte att det lär floppa men lär nog inte bli någon succé heller

Medlem

är ju lätt att skylla på publiken om man gör ett dåligt spel också. är det kast så spelar det nog inte så stor roll vilken maskin man släpper det till..

Medlem
Skrivet av cdx873v:

är ju lätt att skylla på publiken om man gör ett dåligt spel också. är det kast så spelar det nog inte så stor roll vilken maskin man släpper det till..

Wii-publiken har ju å andra sidan tydligt visat att ett (Wii-)spel inte behöver vara bra för att sälja.

Medlem

Jag räknar med flopp. Wii har och kommer alltid vara mera av en "barn" konsol med snälla och färgglada spel som innehåller svampätande rörmokare och blå igelkottar.
Idiotiskt att satsa på "vuxenspel" på en sådan konsol.

Medlem

Instämmer med att det blir en flopp. Allt för många köper Wii som något slags modernt familjespel. Det är Wii Sports som säljer helt enkelt.

Tror även att suget efter ännu en railshooter är ganska minimalt... allt för simpelt gameplay, inget som håller "vuxna" gamers uppmärksamhet nån längre tid.

Medlem

ända anledningen jag köpte wii var att jag ville köpa Resident evil: UC och nu uppföljaren till det

Dead space:extraction kommer också självklart bli ett köp

anledninge? för det är skräckspel, men jag hatar hatar rälspangare

varför blir alla dessa spel som skulle vara helt underbara i sitt original form enbart släppta som rälspangare? för wii suger, seriöst, wii suger hårt och definetivt ingen konsol för sån här typ av spel

och rälspangare suger också, japp nu ska jag sluta whina

Medlem

Ge upp Wii helt och lägg pengarna och energin på att utveckla bra spel till andra plattformar istället.

Medlem

EA i sitt nötskal. Om spelet floppar så är det för att dom har gjort ett dåligt spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Wii är på väg ner varför, jo för det har inget nytt längre. Ny när både Xbox och PS har precis samma motion controller på väg har Wii inget att ge förutom barnspel och värdelös grafik.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Wii äger så hårt, garanterat köp för vinsten!

Medlem

Förstog jag det rätt, ska de titta på hur många "vuxna" som köper ett spel till den mest barnfokuserade konsolen av dem alla??
Var finns logiken i det??

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Men ingen kan skylla på att de ej har försökt, i detta fall så är det konsumenterna som får skylla sig själva.

Haha är du på riktigt? Dom har inte ens försökt när dom släpper en titel som inte ens ingår i huvudserien & på toppen av allt, en rail-shooter. För övrigt är det värsta man kan göra som ett företag att smutskasta konsumenterna. Konsumenterna(/kunden) har aldrig fel. Varför känns det som att det inte gäller i spelbranschen?


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Wow, de sätter allt hopp på en spin-off alltså. Bra jobbat. Verkligen representativt. Nu tror jag inte att EA är så dumma faktiskt.

No More Heroes sålde över förväntan fö.

Medlem

Tyvärr är nog chanserna ganska små att det blir en försäljnings-boom, men det är roligt att Nintendo breddar sig och tvättar bort sin barnstämpel lite.


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem
Skrivet av Meisel:

inget emot vuxna spel på wii men vem fasen spelar rail-shooters?l

Jag ...

Detta ska bara köpas på release dagen

Medlem

jag ska iallafall köpa det


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

12
Skriv svar