EA sätter alla kort på Dead Space

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

EA i sitt nötskal. Om spelet floppar så är det för att dom har gjort ett dåligt spel.

Valkyria chronicles sålde väl runt 130.000 till en början(förhoppningsvis mer nu) och är ett av dom bättre spelen denna generation, var det verkligen utvecklarna som gjorde ett dåligt spel? 86.98% på gamerankings.

Det är lite mer komplex än att EA skulle ha gjort ett "dåligt" spel.

Medlem

Hoppas det är värt ett köp sen. Vill ha mer Dead Space.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Neatherblade:

EA i sitt nötskal. Om spelet floppar så är det för att dom har gjort ett dåligt spel.

Valkyria chronicles sålde väl runt 130.000 till en början(förhoppningsvis mer nu) och är ett av dom bättre spelen denna generation, var det verkligen utvecklarna som gjorde ett dåligt spel? 86.98% på gamerankings.

Det är lite mer komplex än att EA skulle ha gjort ett "dåligt" spel.

Wii är kass. säkret svinroligt om man närmare sig 40 och har vänner över. skriv över wii som ett sällskapsspel ist.
nån gamingplaqttform är det iaf inte. Har fan inte rört mitt wii sen släden pajja för mer en ett år sen. Vet hur man fixar,senkan man lira från hdd nu mer.

älskar min kryssbox bra mkt mer.

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Neatherblade:

EA i sitt nötskal. Om spelet floppar så är det för att dom har gjort ett dåligt spel.

Valkyria chronicles sålde väl runt 130.000 till en början(förhoppningsvis mer nu) och är ett av dom bättre spelen denna generation, var det verkligen utvecklarna som gjorde ett dåligt spel? 86.98% på gamerankings.

Det är lite mer komplex än att EA skulle ha gjort ett "dåligt" spel.

Wii är kass. säkret svinroligt om man närmare sig 40 och har vänner över. skriv över wii som ett sällskapsspel ist.
nån gamingplaqttform är det iaf inte. Har fan inte rört mitt wii sen släden pajja för mer en ett år sen. Vet hur man fixar,senkan man lira från hdd nu mer.

älskar min kryssbox bra mkt mer.

Jaha? Vad har det med mitt eller Neatherblades inlägg att göra överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av Kharif:

Idiotiskt av EA att satsa allt på ett Wii spel.

Skrivet av ForrestFox:

Förstog jag det rätt, ska de titta på hur många "vuxna" som köper ett spel till den mest barnfokuserade konsolen av dem alla??
Var finns logiken i det??

Artikeln handlade ju om just att om detta spel säljer dåligt så slutar EA släppa spel "för vuxna" till Wii.

Vad jag förstod så misstänker EA att de Wii-ägare som spelar den här typen av spel i regel inte bara har Wii utan även någon av PC/Xbox360/PS3 och hellre spelar dessa spel på någon av de andra plattformarna.

Det var inte att EA lägger ned verksamheten om det inte går vägen, det blir bara något färre Wii-spel

Skrivet av Neatherblade:

EA i sitt nötskal. Om spelet floppar så är det för att dom har gjort ett dåligt spel.

Det är en möjlighet men vad gäller Wii så låter det ju faktiskt inte omöjligt att EAs misstankar är befogade.
Det låter faktiskt inte helt orimligt att skräckskjutare kanske helt enkelt inte passar så bra ihop med Wii-målgruppen.

Medlem

Visst är grafiken till Wii betydligt sämre än till 360, PS3 och PC men ändå helt ok i många spel. Och det viktigaste är ju hur roliga spelen är inte sant?

Medlem

De hade ju med det i True Blood iaf, kanske hjälper lite grann

Medlem

Jag klarade just ut det och kan bara säga att det var bättre än jag hade förväntat mig (EA games;)) Av mig får det en stark 3 av 5. Alla spel har väl brister... Men det var bra för att komma från just EA. Tummen upp för EA denna gång


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

12
Skriv svar