Digital expansion till Lord of the Rings Online

Robot
Medlem
Digital expansion till Lord of the Rings Online

Testade trialn till detta spel, tröttnade efter 15minuter...
Kan någon förklara vad som gör detta spel så bra?

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Testade trialn till detta spel, tröttnade efter 15minuter...
Kan någon förklara vad som gör detta spel så bra?

Jag testade också trialn, satt fastklistrad framför datorn i 7 dagar.


signatur

Trying is the first step towards failing

Inaktiv

Det som gör spelet bra är att du behöver inte spela det som flesta MMOs. Det har mer focus på story och coop än PVP till exempel.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag får en tår i ögat när jag läser att det ska komma en expansion till. Glad för Turbines skull att det fortfarande går bra för lotro.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Aah, vafan, jag som precis började närma mig "slutet"
Så jädra underbart spel, det har sysselsatt mig sedan release.

Och BeeJac, det som gör LotrO bra är, förutom den bra storyn, den snygga grafiken, balanserade klasser, bra gameplay och bra PvE, är den otroligt bra communityn som LotrO har

Edit: Jag blev så exalterad att jag inte kunde stava till något ordentligt...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

yes!!!!! fan vad grymt

Medlem

För snaaaart... har ju inte hunnit igenom all book8 content än

Medlem

Hela mytologin bakom Sagan Om Ringen är väldigt välskriven och bra, måste vara därför, mycket att leka med, med andra ord.

Medlem

Jag ser fram emot mitt möte med Mr.John Ronald Reuel Tolkien i livet efter detta.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Testade trialn till detta spel, tröttnade efter 15minuter...
Kan någon förklara vad som gör detta spel så bra?

Skillnaden med LOTRO från andra MMOs är att det är resan till end-game som är bra, inte bara själva end-game. Finns ingen anledning att hetsa sig fram helt enkelt.
För övrigt har spelet den mesta mogna communityn av alla MMOs.

Härligt att se en ny expansion, tände gnistan för mig igen


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Riktigt gott! Men finns det någon som runt lvl 38? Vill gärna ha någon att spela tsm med nu innan det nya expasionen. Någon som vill följa med mig i resan till 60?

Medlem

Åh fan. Har funderat ett par gånger om man ska börja spela lite smått igen. Moria-expansionen var fruktansvärt dålig dock.

Inaktiv

siege of mirkwood? vart e de? spännande

Medlem

Ser fram emot detta riktigt mycket. Både mount-förändringarna samt gemensamma vaulten.

Kommer troligen kosta:

"* Siege of Mirkwood will have a base price of $19.99. As with Moria last year, we're going to have a set of early upgrade offers that are very compelling. We're not quite ready to unveil those details yet, but we'll keep you posted."

länk med källa och mer info

// edit

[klagoläge] Inget tipstack igen? [/klagoläge]


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

gött med en ny expansion


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

BeeJac, spelet har en enormt bra story (WoW och andra mmorpgs har ingen story alls) grym grafik som funkar på flesta datorer och community är helt jävla perfekt, alla är snälla och hjälpsamma, man får hjälp nästan alltid och själva Turbine har grymt bra support


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av Gurra300:

BeeJac, spelet har en enormt bra story (WoW och andra mmorpgs har ingen story alls) grym grafik som funkar på flesta datorer och community är helt jävla perfekt, alla är snälla och hjälpsamma, man får hjälp nästan alltid och själva Turbine har grymt bra support

Wow har visst en story. Dom flesta mmo´s har det.
Fast dom flesta brukar inte bry sig så mycket om det tyvärr. Bara lvla så fort det går.

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Gurra300:

BeeJac, spelet har en enormt bra story (WoW och andra mmorpgs har ingen story alls) grym grafik som funkar på flesta datorer och community är helt jävla perfekt, alla är snälla och hjälpsamma, man får hjälp nästan alltid och själva Turbine har grymt bra support

Wow har visst en story. Dom flesta mmo´s har det.
Fast dom flesta brukar inte bry sig så mycket om det tyvärr. Bara lvla så fort det går.

WoW har INTE en storyline, eller en hel questline som går från när du börjar i start-zonen tills end-game och även därefter. Questsen knyter oftast bara samman i 1-5 quests, sen spelar det ingen roll, LOTRO har questlines som gör detta, en story från bok 1-15 med 5-15 quests för varje bok som sammanhåller en saga.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Gurra300:

BeeJac, spelet har en enormt bra story (WoW och andra mmorpgs har ingen story alls) grym grafik som funkar på flesta datorer och community är helt jävla perfekt, alla är snälla och hjälpsamma, man får hjälp nästan alltid och själva Turbine har grymt bra support

Wow har visst en story. Dom flesta mmo´s har det.
Fast dom flesta brukar inte bry sig så mycket om det tyvärr. Bara lvla så fort det går.

WoW har INTE en storyline, eller en hel questline som går från när du börjar i start-zonen tills end-game och även därefter. Questsen knyter oftast bara samman i 1-5 quests, sen spelar det ingen roll, LOTRO har questlines som gör detta, en story från bok 1-15 med 5-15 quests för varje bok som sammanhåller en saga.

Vet mycket väl om det.
Men att säga att wow och alla andra mmo´s inte har nån story alls är helt fel.

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Gurra300:

BeeJac, spelet har en enormt bra story (WoW och andra mmorpgs har ingen story alls) grym grafik som funkar på flesta datorer och community är helt jävla perfekt, alla är snälla och hjälpsamma, man får hjälp nästan alltid och själva Turbine har grymt bra support

Wow har visst en story. Dom flesta mmo´s har det.
Fast dom flesta brukar inte bry sig så mycket om det tyvärr. Bara lvla så fort det går.

WoW har INTE en storyline, eller en hel questline som går från när du börjar i start-zonen tills end-game och även därefter. Questsen knyter oftast bara samman i 1-5 quests, sen spelar det ingen roll, LOTRO har questlines som gör detta, en story från bok 1-15 med 5-15 quests för varje bok som sammanhåller en saga.

Vet mycket väl om det.
Men att säga att wow och alla andra mmo´s inte har nån story alls är helt fel.

Det är skillnad på "lore" och "story"


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Gurra300:

BeeJac, spelet har en enormt bra story (WoW och andra mmorpgs har ingen story alls) grym grafik som funkar på flesta datorer och community är helt jävla perfekt, alla är snälla och hjälpsamma, man får hjälp nästan alltid och själva Turbine har grymt bra support

Wow har visst en story. Dom flesta mmo´s har det.
Fast dom flesta brukar inte bry sig så mycket om det tyvärr. Bara lvla så fort det går.

WoW har INTE en storyline, eller en hel questline som går från när du börjar i start-zonen tills end-game och även därefter. Questsen knyter oftast bara samman i 1-5 quests, sen spelar det ingen roll, LOTRO har questlines som gör detta, en story från bok 1-15 med 5-15 quests för varje bok som sammanhåller en saga.

Vet mycket väl om det.
Men att säga att wow och alla andra mmo´s inte har nån story alls är helt fel.

Det är skillnad på "lore" och "story"

Ja det är det jag har lirat lotro länge fast kör WoW nu dock och jag kan ju säga det att det finns en stor mängd story quests som oftast är välgjorda genom hela spelet och det gör det inte i WoW.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Storyn i Wow är expansionenerna...

TBC = Döda Illidan
WOTLK = Förberedning för att döda Arthas

Sen questen i spelet är sidospår som görs i dom flesta äventyrsfilmer.

Att dom ILOTRO ska fösvara Helms deep, gå igenom moria osv osv är bara sidospår till den riktiga storyn. Riktiga Storyn är att släppa ner ringen i lavan.

Men som folk skriver ovanför mig.. du kommer inte till storyn i WoWfören du är max level och får hoppa på Illidan eller Arthas.

Dock är WOTLK mer story koncentrerad då det i stort sätt håller mycket på att för göra scourge.

Aja.. nog med wow.. Sen Moria kom har jag alltid varit sugen på att börja spela LOTRO men har inte riktigt haft orken till..
Får se hur jag gör, men tycker inte LOTRO på något sätt är ett dåligt spel.. gillar det.

Medlem

Skapligt bra, tror det behövdes!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag hittar ingen uppgift på månadskostnad, vad ligger den på?

Medlem

Är väl cirka 150 kr / mån, har inte kollat på sistone.

// edit

Förtydligande: Engångskostnad på expansionen, månadskostnad som vanligt på själva spelprenumerationen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tack så mycket! Såg nu att dom har Gamecard på Webbhallen för 249:-

1
Skriv svar