Left 4 Dead-tillägg ej gratis över Live

Medlem

Betalar man 69kr/mån eller va de är så tycker ja MS som alla vet har för mycke pengar redan kan bjuda på de här

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Inte förvånad när Microsoft är inblandad. Visste inte att L4D finns till 360. Hur spelar man det då? Autoaim lr? Zombies är ju rätt snabba.

Spelar L4D till på PC med min 360 kontroller för att det helt enkelt är skönare än att sitta o spamma på musknapparna hela tiden. Funkar alldeles utmärkt utan autoaim.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Eisenhart73:

Inte förvånad när Microsoft är inblandad. Visste inte att L4D finns till 360. Hur spelar man det då? Autoaim lr? Zombies är ju rätt snabba.

Spelar L4D till på PC med min 360 kontroller för att det helt enkelt är skönare än att sitta o spamma på musknapparna hela tiden. Funkar alldeles utmärkt utan autoaim.

haha, skämtar du eller?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Eisenhart73:

Inte förvånad när Microsoft är inblandad. Visste inte att L4D finns till 360. Hur spelar man det då? Autoaim lr? Zombies är ju rätt snabba.

Spelar L4D till på PC med min 360 kontroller för att det helt enkelt är skönare än att sitta o spamma på musknapparna hela tiden. Funkar alldeles utmärkt utan autoaim.

hahahahahahahahhahahahahahahaaha


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Chrille:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Eisenhart73:

Inte förvånad när Microsoft är inblandad. Visste inte att L4D finns till 360. Hur spelar man det då? Autoaim lr? Zombies är ju rätt snabba.

Spelar L4D till på PC med min 360 kontroller för att det helt enkelt är skönare än att sitta o spamma på musknapparna hela tiden. Funkar alldeles utmärkt utan autoaim.

haha, skämtar du eller?

Nope. Föredrar hellre att det är bekvämt att köra än att få 10 extra headshots, men det är min åsikt. Dock har jag både en ergonomisk mus och tangentbord plus ett stöd för handleden och armen, men tycker fortfarande det är mycket skönare med min kontroller.

Inaktiv

Fifan, skiter i nästa gång det ska betalas Xboxlive-guld o säljer skiten. Fattar inte varför jag ens ska behöva betala bredbandet två ggr... snålkukar.
"De behöver pengar för att hålla upp servrar o sånt..." jaha... Och då har sony barnarbetare som underhåller deras gratis då!?

Det får nog bli in PS3 kanske senare... fastän jag hatar kontrollen forfarande...:/

Medlem
Skrivet av whoracle:

Bojkotta L4D2

Ja jag vet, vi bojkottar ett spel av en spelutvecklare som inte ens är skyldig till nåt i det här fallet.. :heart:

Medlem
Medlem

Om jag inte har för mig fel så har jag läst på IDG eller nånstans omkring. Så är MS servrar på leasing. Dvs att dom har ex en underlevrantör eller en devision som bara har hand om ex. MS update. Odvs att dom måste ha en inkomst, även om den går minus så måste de bokföra någonting. Xbox isig går ju back 4 milj om året har jag också läst. Men det kan vara skåpmat eller tillrättatgjort nu. Säkert 1-2 år sedan jag läste detta. Men tåls att undersöka om nångon är intresserad. Rätta mig om jag har fel. Detta tåls att upplyssas mer om. (Om inte bara för skojighetens skull, hipp.)

Inaktiv

Det är ganska enkelt. Microsoft skiter i såkallad 'Good Will' dvs sin public image hos gamers medans Valve inte gör det.

Medlem
Inaktiv

Många spelar the crying game här.

Medlem
Skrivet av whoracle:

Bojkotta L4D2

varför det? Valve vill ju inte ta betalt, MS vill.

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Det är ganska enkelt. Microsoft skiter i såkallad 'Good Will' dvs sin public image hos gamers medans Valve inte gör det.

Japp du har rätt. Men varför sitter då många med Xbox live och spelar? Ingen är tvungen att köpa dessa tillägg. Vill man ha det så köper man det.

Medlem

Ni ser var det barkar åt om man stödjer konsolmarknaden. Inte bara dåliga spel utan allt runt omkring är dåligt också.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Den som släpper nedladdningsbart material på XB Live måste betala MS för det. Om de låter spelarna ladda gratis så är det utvecklarna som betalar för det.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

KoP
Medlem
Skrivet av Emetic:

Ni ser var det barkar åt om man stödjer konsolmarknaden. Inte bara dåliga spel utan allt runt omkring är dåligt också.

Jasså? Jaha? Jag antar att jag måste ha någon form av sadomasochistisk läggning då eftersom jag oftast har väldigt roligt då jag spelar på min 360.

troll

Medlem
Skrivet av dosman:

Det är ganska enkelt. Microsoft skiter i såkallad 'Good Will' dvs sin public image hos gamers medans Valve inte gör det.

"Tucked in a press release announcing Left 4 Dead 2's arrival at the Penny Arcade Expo was the news that Valve would be offering an exclusive melee weapon to those that pre-order the zombie shooter sequel from "select retailers." "

Yup, good will var det.

Medlem

50:- är inte så jävla farligt ändå. drygt att utvecklare inte får göra som dom vill med sina grejjer dock.

Medlem

Intressant att andra företag kan släppa gratis DLC till sina spel, eller bara ta ut en symbolisk summa som 80-200Ms piont, undrar varför just Valve inte får göra det?

Tror snarast att MS vill ha betalt för utrymmet och kostnaden för dataöverföringen (nerladdningen) men det vägrar Valve betala själva, utan kräver att kunderna ska betala och skyller sen på MS. Sony gör på samma sätt i PSN, företagen måste antingen betala för utrymmet ut egen ficka eller ta betalt för dlc'n och låta det stå för kostnaden. Detta räcker dock inte för valve utan de skyller på MS för att tjäna mer pengar, folk gör visst allt för pengar

Inaktiv

ah shit va sur för xbox.. samtidigt så vet ju alla att micr$oft älska gröna sedlar..:(


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Emetic:

Ni ser var det barkar åt om man stödjer konsolmarknaden. Inte bara dåliga spel utan allt runt omkring är dåligt också.

Jasså? Jaha? Jag antar att jag måste ha någon form av sadomasochistisk läggning då eftersom jag oftast har väldigt roligt då jag spelar på min 360.

troll

Ja tydligen.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Konsoler är gjorda för spel, därför överträffare de PC när det gäller kompabilitet, kostnad, kontrolelr etc. Om man har problem att spela skjutspel på konsol utan autoaim är jag glad att man håller sig till PC, där behöver man bara en snabb mus. På konsol krävs riktiga skills, och multitasking, styra med två spakar samtidigt kan bli för svårt för många Noobs, som bara ska skrika "headshot" i main var 5:e minut

Snålt av Valve att inte kunan bjuda på det, och skuylla på MS. Hade valve kunnat betala de typ 15kr/nerladdning som MS vill ha så hade det varit gratis. Istället ska de fläska på och höja priset, skämmes!

Medlem
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Konsoler är gjorda för spel, därför överträffare de PC när det gäller kompabilitet, kostnad, kontrolelr etc. Om man har problem att spela skjutspel på konsol utan autoaim är jag glad att man håller sig till PC, där behöver man bara en snabb mus. På konsol krävs riktiga skills, och multitasking, styra med två spakar samtidigt kan bli för svårt för många Noobs, som bara ska skrika "headshot" i main var 5:e minut

Snålt av Valve att inte kunan bjuda på det, och skuylla på MS. Hade valve kunnat betala de typ 15kr/nerladdning som MS vill ha så hade det varit gratis. Istället ska de fläska på och höja priset, skämmes!

Kvalificerat skitsnack


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

synd att 360 versionen är så mycket sämmre dock ;/

testade hemma hos polaren på xbox live, det sög... I.o.f.s kostar ju en xbox 360 en bråkdel av vad en ordentlig dator gör.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Verkar ju himla reko av Valve att inte ta betalt för sitt L4D tillägg när allt annat på STEAM kostar för mycket...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

På konsol krävs riktiga skills, och multitasking, styra med två spakar samtidigt kan bli för svårt för många Noobs, som bara ska skrika "headshot" i main var 5:e minut

Mm verkligen, http://www.dailymotion.com/video/xaa15x_bayonetta-very-easy-a... :heart:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Så är det med andra addons också. Lika var det med epic games och deras extrabanor.

[ironi]Men men... tyst! Låt nu trollen lipa över Microsoft ett tag så de blir nöjda.[/ironi]


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av OdLuKnoW:

ah shit va sur för xbox.. samtidigt så vet ju alla att micr$oft älska gröna sedlar..:(

Och det gör inte du?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

123
Skriv svar