Colin McRae: Dirt 2

Robot
Colin McRae: Dirt 2

Ännu ett ursnyggt och attitydöverdosat rallylir. Och som vanligt har personen i titeln ingenting med spelet att göra.

#codemasters, #ubisoft, #colin-mcrae-dirt-2, #colin-mcrae-dirt, #race-driver-grid


Medlem
Colin McRae: Dirt 2 provkört

Vad tråkigt att man inte kan spela splitscreen
Aja, demot var iaf skitskoj, kanske blir ett köp ändå.. jag har ju trots allt inte köpt ett bilspel på 5 - 7 år


signatur

Wai

Medlem

Synd bara att man måste vänta så länge på PC-versionen.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

hmm ändrad körkänsla mot demot, hoppas till det bättre o inte sämre... Känslan va skön i demot

Medlem

Är det värt att införskaffa om man diggar RBR?

Medlem

Där är ett antal screenshots (3 st eller nåt) som ser ut att inte höra hemma till recensionen?

Medlem

Ja känslan va mycket bra i demot, guuuuld med rally

Medlem

Där är ett antal screenshots (3 st eller nåt) som ser ut att inte höra hemma till recensionen? Något lågpoly spel, ser ut som nåt från 2001...

Medlem

Det kanske blir ett köp iaf. Jag har bara så dåligt tålamod med långa laddningstider. Får väl se.

Bra recension.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Är det värt att införskaffa om man diggar RBR?

Du lär bli besviken på realismen. Annars är det nog ingen fara.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Där är ett antal screenshots (3 st eller nåt) som ser ut att inte höra hemma till recensionen? Något lågpoly spel, ser ut som nåt från 2001...

Du tänker på de i bildarkivet? De tillhör antagligen någon av de versioner som inte riktigt når upp till dagens grafikstandarder (Wii, DS, PSP).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Fisse:

Där är ett antal screenshots (3 st eller nåt) som ser ut att inte höra hemma till recensionen? Något lågpoly spel, ser ut som nåt från 2001...

Tror det är från Wii-versionen.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

Spelet verkar vara riktigt bra förutom menyerna som gör det väldigt segt och frustrerande att komma igång.

Medlem

Detta blir ett köp, jag har längtat!
En fråga till testföraren: Blev laddningstiderna kortare om man installerade spelet på hårddisken?

Och ja, bilderna ni kommenterar är Wii versionen, som inte utvecklades av samma team, där finns snöbanor dessutom.

Medlem

Lägntar till PC'versionen släpps, som tydligen ska stödja kommande DX11...
Laddningstiderna är nog ingen match för en Quadcore-cpu.

Medlem

Monster 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

helt sjukt bra demo enligt mig blir nog ett köp lite senare nr jag får pengar


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem

Fan vad nice längtar till PC versionen. Men har dom ändrat? Ska spelet till PC komma trots allt i September? Hoppas bara Formula 1 2010 som Codemaster utvecklar blir lika bra som GRiD och kanske detta.

Medlem

Alltså saknar känslan när det var rally inte sån här tråkig man ser när Sebastian Loeb kommer i 150 km i en kurva och han klarar det sån rally ska det vara inte nån tråkig rally som har flashback så en trea för mig.
har spelat alla Colin McRae och dom är sköna första är kul men taskig grafik men ändå kul spel:P

Inaktiv

Detta ska inhandlas.

Redaktör
Skrivet av Richiraptor:

hmm ändrad körkänsla mot demot, hoppas till det bättre o inte sämre...

Nej. Körkänslan är ändrad jämfört med den förhandsversion vi testade för ca en månad sen.

Skrivet av Mikzarn:

Är det värt att införskaffa om man diggar RBR?

De går inte riktigt att jämföra: RBR är tokrealism, Dirt 2 är arkadkörning. Gillar du det senare är det här ett bra köp.

Skrivet av reVVe:

En fråga till testföraren: Blev laddningstiderna kortare om man installerade spelet på hårddisken?

Har inte testat det, men jag tippar på att det ändå blir ganska långa laddtider. Vissa laddningar "döljs:" man ser sitt teams husvagn i ca 10-15 sekunder, helt omotiverat men det är upplagt som ett filmklipp som man inte kan klicka sig förbi. Tvivlar på att det kortas ner av hd-installation.

Skrivet av Predator.92:

Ska spelet till PC komma trots allt i September?

Den 4 december är det senaste budet. Står i speldatabasen (klicka på "pc" vid plattformsflikarna uppe till höger).

Skrivet av Tommy96:

inte nån tråkig rally som har flashback så en trea för mig.

Flashback är frivilligt att använda. Kan du inte låta bli är det bara att höja svårighetsgraden, då finns de inte med.


signatur
Medlem

Tack för svaren Tompa! Tummen än en gång upp för Fz service

Synd på saknad av splitscreen, men förväntat med den grafiken. Forza 3 och dirt, hösten är mumma för en bil fantast

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Richiraptor:

hmm ändrad körkänsla mot demot, hoppas till det bättre o inte sämre...

Nej. Körkänslan är ändrad jämfört med den förhandsversion vi testade för ca en månad sen.

Skrivet av Mikzarn:

Är det värt att införskaffa om man diggar RBR?

De går inte riktigt att jämföra: RBR är tokrealism, Dirt 2 är arkadkörning. Gillar du det senare är det här ett bra köp.

Skrivet av reVVe:

En fråga till testföraren: Blev laddningstiderna kortare om man installerade spelet på hårddisken?

Har inte testat det, men jag tippar på att det ändå blir ganska långa laddtider. Vissa laddningar "döljs:" man ser sitt teams husvagn i ca 10-15 sekunder, helt omotiverat men det är upplagt som ett filmklipp som man inte kan klicka sig förbi. Tvivlar på att det kortas ner av hd-installation.

Skrivet av Predator.92:

Ska spelet till PC komma trots allt i September?

Den 4 december är det senaste budet. Står i speldatabasen (klicka på "pc" vid plattformsflikarna uppe till höger).

Skrivet av Tommy96:

inte nån tråkig rally som har flashback så en trea för mig.

Flashback är frivilligt att använda. Kan du inte låta bli är det bara att höja svårighetsgraden, då finns de inte med.

Då ska jag själv klart (om jag köper det) höja nivån så jag ahr nåt kul att göra

Medlem

Ingen splitscreen gör nog tyvärr detta till ett icke-köp för min del, verkar riktigt najs annars

Medlem

Detta var ett givet köp tills jag testade demon. Fysiken var bra mycket tråkigare än i föregångaren, menyerna var betydligt sämre som en följd av hur sega dem var och sedan var ju grafiken ljusår ifrån de bullshots vi sett. Grafiken var ju nästan identisk den i föregångaren.

Medlem

De finns inget demo för PS3 eller?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Testade demot till PS3 som jag laddade ner via PSN (kanske amerikanska kontot) och det verkar lovande och medhåller Tomas. Svårighetsgraden verkar ganska hög, så jag förstår recensent vad han menar när omkörning i 150 knyck ger en adrenalinkick;)


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem

tycker det e så snyggt så det finns knappt

Medlem

Så det är alltså arkadrally och inte "riktig" rally som i RBR?

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Så det är alltså arkadrally och inte "riktig" rally som i RBR?

ja.

12
Skriv svar