Byt fraktion i World of Warcraft

Inaktiv

Kommer bli den första level 80 goblin! Zomg.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Dödsriddare... vissa saker bör man undvika att översätta...

Medlem
Skrivet av conthox:

"Du kan ändra fraktion var 60:e dag."

Undrar vem som spenderar 300 spänn (mer) varje månad på att byta fraktion stup i kvarten?...

Du vet om att det inte är 60 dagar i en månad va?

Inaktiv

Tråkkiggt .. roligare som det var förr Med Classikern ... .. snart kan man väl byta Class Också

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av jooni:

"?Minimum-nivå för att genomgå bytet är 10, eller 60 om du är dödsriddare."

Vaddå dödsriddare? Det heter Deathknight. Även om detta är en svensk sida.
Jösses... Skall ni börja kalla "Blizzard" (dvs företaget) för "Snöstorm" också eller...

Skärpning

Man kanske inte översätter företagsnamn tack vare den enkla anledning att det är registrerade företag som skulle kunna förväxlas om det var ett svenskt företag som faktiskt hette snöstorm?

Dödsriddare väl bara ett helt vanligt substantiv som såklart kan översättas utan några som helst problem.

Tycker själv det är vidrigt med översättningar som "Dödsriddare" och "Gille".
Känns som om de flesta säger deathknight eller guild, även om dom råkar vara svenskar..

Av min egen erfarenhet är det folk från småstäder och landet som använder dessa översättningar.

Vet en norrlänning som kallade rogues "tjuvar" och mages "magiker", de flesta andra förstod inte vad han snackade om..

Typ samma slags människor som installerar Battlefield 2 på svenska och spelar som "Skyttesoldat".

Ingenting ont emot folk från småstäder, bara en intressant observation.'

Det är lika vidrigt om en Stockholmare säger "Jag ska levla min dödsriddare och sedan gå med i ett fint Gille och göra några grottor".

För övrigt lirar jag inte Wow längre och tycker att man faktiskt har förstört det sedan länge
Om folk gillar det dock, varför klaga?

Medlem

omg vad alla gnäller.. Ge er.. Ni som inte spelar drabbas inte?

Jag tycker det är bra att dom updaterar med nya saker så spelet inte dör ut..

Varför blir alla bakotsträvare när det kommer en "content patch" ? Samma sak med cs.. Är man rädd att man inte ska veta allt o ha koll på alla nya saker?

dzl
Medlem
Skrivet av Toomsie:

Håller med Mordeus, riktigt kul är det att läsa alla hat-inlägg. Men seriöst dock, vad vinner ni på att att skriva skit om WoW här? Ni blir bara "flejmade". Håll det för er själva, snälla.

Tanken med att kunna kommentera en nyhet är för att folk ska framföra sina åsikter smart ass.

Inaktiv
Skrivet av Ebeeto:
Skrivet av repet:
Skrivet av Ebeeto:

Att ventilera sina känslor kring grotesk kapitalism är helt okej enligt mig i alla fall...

Jäää! Jävlar vilken grotesk kapitalism! Har du levt i en liten dataspelslåda sen du lärde dig vad ordet kapitalism betydde?

Skrivet av Ebeeto:

Vi går närmare och närmare storföretagens mikrotransaktionsutopi där man måste köpa halva spelet i efterhand. Don't say i didn't warn ya'll...

-_-

-_- på dej själv.

Spelföretagen säljer pissiga add-ons för att folk köper dem. Ju fler som köper skräpet, ju fler tetiga tillägg släpps. Xbox LIVE Marketplace har blivit en latrintank av skräptillägg av typen "ändra färg på vapnen" som det krävs pengar för. Så fort man tar betalt för en tjänst som inte kostar någonting från försäljarens håll så ska man hålla sig borta.

Berätta nu hur du tänkte kring det här istället för att göra fula grimaser. Är det inte alarmerande att konsumenterna i allt större utsträckning accepterar extrakostnader för helt infantila funktioner som egentligen inte alls behövs eller som i alla fall borde vara gratis från början?

Aa det är helt sjukt. Grotesk kapitalism osv. Det som är mest sjukt är vilken stenkoll du har. Tur att du, allvetande Ebeeto, förvarnar oss som inte har lyckats greppa vilken otroligt dyster situation vi befinner oss i. Mina tankar går till alla de barn som kommer råka illa ut i gamingdjungeln de kommande åren.

I thank thee kind sir.

Inaktiv
Skrivet av BigD:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av jooni:

"?Minimum-nivå för att genomgå bytet är 10, eller 60 om du är dödsriddare."

Vaddå dödsriddare? Det heter Deathknight. Även om detta är en svensk sida.
Jösses... Skall ni börja kalla "Blizzard" (dvs företaget) för "Snöstorm" också eller...

Skärpning

Man kanske inte översätter företagsnamn tack vare den enkla anledning att det är registrerade företag som skulle kunna förväxlas om det var ett svenskt företag som faktiskt hette snöstorm?

Dödsriddare väl bara ett helt vanligt substantiv som såklart kan översättas utan några som helst problem.

Tycker själv det är vidrigt med översättningar som "Dödsriddare" och "Gille".
Känns som om de flesta säger deathknight eller guild, även om dom råkar vara svenskar..

Av min egen erfarenhet är det folk från småstäder och landet som använder dessa översättningar.

Vet en norrlänning som kallade rogues "tjuvar" och mages "magiker", de flesta andra förstod inte vad han snackade om..

Typ samma slags människor som installerar Battlefield 2 på svenska och spelar som "Skyttesoldat".

Ingenting ont emot folk från småstäder, bara en intressant observation.'

Det är lika vidrigt om en Stockholmare säger "Jag ska levla min dödsriddare och sedan gå med i ett fint Gille och göra några grottor".

För övrigt lirar jag inte Wow längre och tycker att man faktiskt har förstört det sedan länge
Om folk gillar det dock, varför klaga?

Nu råkar det ju vara så att det är en bra översättning, varför inte använda det språk vi har. Det heter faktiskt skyttesoldat på svenska så inget konstingt där. Vet att många tycks ha svårt med att översätta engilskan till vårt språk, som tex rouge som jag tycket bör vara jägare i stället med tanke på deras roll i spelet eller möjligen comandosoldat.

Att folk inte förstår vad personen menar är snarare ett bevis på deras bristande språkförståelse än negativt om personen som översätter. Jag är dödligt trött på den totala bristen på vettigt språk som dagens ungdommar talar, ändå är jag bara 29 år. "vi fet körde en dungen med gildet, healern är en sucker som inte...." osv. Tusan de går i skolan i minst 12 år och ändå inte behärskar vanligt talspråk på en vettigt sätt....skandal!:evil:

Skriv svar