MGS: Rising är i experimentstadiet

Robot
Medlem
MGS: Rising är i experimentstadiet

Skulle nog hellre haft Peace Walker på PS3 och tvärtom. Big boss är klart mycket mer intressant än Raiden.

Medlem
Medlem
Medlem

Skulle inte MGS 4 vara det sista?

Medlem
Skrivet av papper:

Skulle inte MGS 4 vara det sista?

Det har han sagt alltför många gånger för att man ska tro på honom...

Medlem
Skrivet av papper:

Skulle inte MGS 4 vara det sista?

MGS4 var sista med Snake, nu utforskar dom MGS mellan huvudspelen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Håller med föregående talare.
Hellre sett peacewalker på ps3, men jag tror ändå inte att jag blir besviken på rising.

Medlem

Kojima är fan rolig. Ska bli roligt att se vilket spel som kommer att vara mest helhjärtat i slutändan.

Medlem

En sak jag inte fattar i i MGS4 är:

Varför håller Liquid Ocelot på så som han gör när han ändå är på Snake "sida"? Varför slåss han mot Snake när han bara vill i princip samma sak som Snake?

Han säger ju det i slutet någonting "the war is over bla bla bla"... Sen säger Snake "you could have stopped us".

"Stopped you? Why would i want to do that? This is what i have hoped for!"

Jäääävligt längesen jag spelade det spelet men förstod det inte då och gör det inte nu.

Om kriget är över, varför måste dom två slåss mot varandra?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

En sak jag inte fattar i i MGS4 är:

Varför håller Liquid Ocelot på så som han gör när han ändå är på Snake "sida"? Varför slåss han mot Snake när han bara vill i princip samma sak som Snake?

Han säger ju det i slutet någonting "the war is over bla bla bla"... Sen säger Snake "you could have stopped us".

"Stopped you? Why would i want to do that? This is what i have hoped for!"

Jäääävligt längesen jag spelade det spelet men förstod det inte då och gör det inte nu.

Om kriget är över, varför måste dom två slåss mot varandra?

Kärlek börjar alltid med bråk.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av -= rEVOLVEr =-:
Skrivet av Remus:

En sak jag inte fattar i i MGS4 är:

Varför håller Liquid Ocelot på så som han gör när han ändå är på Snake "sida"? Varför slåss han mot Snake när han bara vill i princip samma sak som Snake?

Han säger ju det i slutet någonting "the war is over bla bla bla"... Sen säger Snake "you could have stopped us".

"Stopped you? Why would i want to do that? This is what i have hoped for!"

Jäääävligt längesen jag spelade det spelet men förstod det inte då och gör det inte nu.

Om kriget är över, varför måste dom två slåss mot varandra?

Kärlek börjar alltid med bråk.

Haha! Okej! För jag tycker det är ganska onödigt att dom slåss när dom ändå är på "samma sida".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av -= rEVOLVEr =-:
Skrivet av Remus:

En sak jag inte fattar i i MGS4 är:

Varför håller Liquid Ocelot på så som han gör när han ändå är på Snake "sida"? Varför slåss han mot Snake när han bara vill i princip samma sak som Snake?

Han säger ju det i slutet någonting "the war is over bla bla bla"... Sen säger Snake "you could have stopped us".

"Stopped you? Why would i want to do that? This is what i have hoped for!"

Jäääävligt längesen jag spelade det spelet men förstod det inte då och gör det inte nu.

Om kriget är över, varför måste dom två slåss mot varandra?

Kärlek börjar alltid med bråk.

Haha! Okej! För jag tycker det är ganska onödigt att dom slåss när dom ändå är på "samma sida".

gott mos

Medlem

Han gör ett till spel för han sa väl så länge fansen vill ha ett till så driver han att göra ytterligare ett.

Medlem
Skrivet av papper:

Skulle inte MGS 4 vara det sista?

Trodde jag också!:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Den där bilden börjar bli tråkig FZ!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

"Anledningen till att jag säger att de inte är goda vänner är för att PSP-teamet jobbar dag och natt för att göra Peace Walker ännu bättre än Metal Gear Solid 4, men det går såklart inte på grund av en mängd begränsningar."

Den största begränsningen lär ju vara att dem inte vågar satsa på spelet ordentligt; Att skippa ett UMD-släpp skulle ge enormt mycket mer plats att arbeta på. Givetvis så skulle hårdvarubegränsningar fortfarande vara ett faktum, men större plats att arbeta på tror jag ändå skulle underlätta.

Sedan håller jag verkligen med om att Peace Walker skulle släppts till PS3/360 medan Rising skulle släppts till PSP. Nu lär jag missa Peace Walker eftersom story-tunga, långa spel inte gör sig på handhållet.

Medlem
Skrivet av papper:

Skulle inte MGS 4 vara det sista?

Det skulle även MGS2...och MGS3.

Inaktiv

peacewalker verkar vara mycket mer intressantare än mgs rising. oroar också mig för att mgs rising kommer vara ett hack n slash ninja spel:/

1
Skriv svar