Onlive-beta snart live

Robot
Medlem
Onlive-beta snart live

Kan bli trevligt att ha när man kanske är.. på jobbet? xD


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Om detta kommer funka så är det ju bara underbart

Medlem
Skrivet av ptute:

Om detta kommer funka så är det ju bara underbart

Ja för fan! Man kommer aldrig att behöva köpa en ny dator

Men det känns som att det finns risk för lagg. Tjänsten lär väl kosta en hel del för användarna också.

Medlem

Ojnevojne, om det här går vägen så blir det svårt att plugga...


signatur
Medlem

lätt att man ska köra crysis i skolan:D

Medlem
Skrivet av ptute:

Om detta kommer funka så är det ju bara underbart

Om det fungerar tillfredställande ja. Är fortfarande otroligt skeptisk till det dock, om det låter för bra för att vara sant (vilket det gör) så är det oftast det

/ LordDaimos

Medlem

Det där med lagg som vissa nämner, det är ju något som är på väg bort. Nätverkskoder och bredband för övrigt förbättras ju ständigt. Finns det pengar att tjäna på att företag kräver laggfritt kommer det gå fortare att bättra på. Streamingtjänster är det som kommer slå stort framöver, kunderna vill ha det och företagen får ett andrum från pirater (tills streamat piratmaterial blir tillgängligt).

Snart kommer ju Voddler, spotify för filmer. Där kan det ju inte lagga heller

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av ptute:

Om detta kommer funka så är det ju bara underbart

Om det fungerar tillfredställande ja. Är fortfarande otroligt skeptisk till det dock, om det låter för bra för att vara sant (vilket det gör) så är det oftast det

/ LordDaimos

Håller med.

Medlem
Skrivet av seppuko:

Det där med lagg som vissa nämner, det är ju något som är på väg bort. Nätverkskoder och bredband för övrigt förbättras ju ständigt. Finns det pengar att tjäna på att företag kräver laggfritt kommer det gå fortare att bättra på. Streamingtjänster är det som kommer slå stort framöver, kunderna vill ha det och företagen får ett andrum från pirater (tills streamat piratmaterial blir tillgängligt).

Snart kommer ju Voddler, spotify för filmer. Där kan det ju inte lagga heller

Att streama film och spel är ju lite olika saker...

Medlem

För er som drömmer om Crysis på jobbet och i skolan, kan jag meddela att det fortfarande kommer krävas en typ av "box" för att kunna använda onLive. Jag är tveksam till att det ligger i skolans eller företagens intresse att inköpa dessa. Jag tycker dessutom att det är en lite konstigt utveckling att sköta alla beräkningar i "molnet", men om det fungerar är det helt klart intressant.

Inaktiv

Jag tror att den kan fungera jävligt bra för singleplayer.

Mp. Nja. Kanske. Om inte annat så får vi väl en ny period med LPW!!! eller liknande som under storhetstiden quake2 isdn/56k

Skrivet av Zedrix:

För er som drömmer om Crysis på jobbet och i skolan, kan jag meddela att det fortfarande kommer krävas en typ av "box" för att kunna använda onLive. Jag är tveksam till att det ligger i skolans eller företagens intresse att inköpa dessa. Jag tycker dessutom att det är en lite konstigt utveckling att sköta alla beräkningar i "molnet", men om det fungerar är det helt klart intressant.

Neh. det kommer även att släppas en fristående programvara som går att köra på win/osx, kanske även linux om vi har tur

Inaktiv
Skrivet av seppuko:

Det där med lagg som vissa nämner, det är ju något som är på väg bort. Nätverkskoder och bredband för övrigt förbättras ju ständigt. Finns det pengar att tjäna på att företag kräver laggfritt kommer det gå fortare att bättra på. Streamingtjänster är det som kommer slå stort framöver, kunderna vill ha det och företagen får ett andrum från pirater (tills streamat piratmaterial blir tillgängligt).

Snart kommer ju Voddler, spotify för filmer. Där kan det ju inte lagga heller

Problemet ar inte lagg utan latency.

Medlem

Jag är ju mycket mer intresserad av att kunna komma åt min hemdators prestandad sömlöst från:
# Mobilen
# Laptoppen
# Jobbet
# Sommarstugan
# Osv.

Detta är helt säkert också en väldigt attraktiv lösning att samla all prestandad i en burk för alla större hushåll. I framtiden kommer vi nog inte bara behöva gå in till brorsan/farsan och säga åt han att stänga av nedladdningen när vi vill spela, utan även be om lite datorkraft.

Med den lösningen behöver du ju bara 4 skärmar och tangentbord/möss och 1.5 dator för att 4 personer skall kunna ha samma uplevda datorkraft som idag med varsin på rummet.

Och tänk så mkt plats och sladdar man kan spara!

Inaktiv
Skrivet av Zerp:

Jag är ju mycket mer intresserad av att kunna komma åt min hemdators prestandad sömlöst från:
# Mobilen
# Laptoppen
# Jobbet
# Sommarstugan
# Osv.

Detta är helt säkert också en väldigt attraktiv lösning att samla all prestandad i en burk för alla större hushåll. I framtiden kommer vi nog inte bara behöva gå in till brorsan/farsan och säga åt han att stänga av nedladdningen när vi vill spela, utan även be om lite datorkraft.

Med den lösningen behöver du ju bara 4 skärmar och tangentbord/möss och 1.5 dator för att 4 personer skall kunna ha samma uplevda datorkraft som idag med varsin på rummet.

Och tänk så mkt plats och sladdar man kan spara!

tänk sådan panik det skulle bli om någon släppte en opensource variant av sagda program som tillåter att folk kunde dela med sig av spel eller program via internet helt gratis utan att någon betalar eller behöver ladda ner något.......

hur ser upphovsrätten på en sådan sak? om jag har en laglig kopia av ett spel och sedan låter någon annan spela det direkt på min dator mha en "onlive" klon?

Medlem

Jag tror att det är stor risk för flopp, även om det kommer fungera med latency så måste man ha rejäl bandbredd för att strömma spelet. Troligtvis minst 10Mbit. Om de inte ha hittat på någon ny revolutionerande bildkomprimeringsteknik.

Tror inte heller att man kommer få lika bra grafik som på en speldator, de lär ju inte ha kapacitet för att alla ska kunna spela Crysis på högsta direkt.

Medlem

Det krävs tydligen 5 Mbit för att få 720p upplösning (vilket inte är så bra med datormått mätt). Sen så ska man tänka på att det här gäller bara i USA där de kommer att ha 3 datacenter, en på västkusten, en i mellanvästern och en på östkusten vilket gör att det inte blir så långt relativt sett för datat att färdas om man bor där. Därav så kan det mycket väl fungera.

Men vi kommer inte kunna använda tjänsten laggfritt förrän de placerar ett datacenter i Sverige vilket de endast kommer att göra om det blir en succé i USA. Och av erfarenhet så vet vi ju att Sverige har ganska låg prioritet när det gäller att få bra tjänster från företag baserade i USA (tänker på t.ex. Netflix och Hulu samt hyra film via Itunes).


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av ptute:

Om detta kommer funka så är det ju bara underbart

Ja för fan! Man kommer aldrig att behöva köpa en ny dator

lär behöva göra det ändå ska du se även om du inte köper den vassaste så finns det även på datorer ett bäst före datum innan dom bryter sönder.

Inaktiv

HERREGUD, JA DET FUNKAR, sagt det i 3 nyheter nu, det är bara lagg om man vänder sig fort, lär er inte dumpa trådar. skulle sett den här nyheten tidigare .

www.Shacknews.com är min källa, dom har provat.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Jag är ju mycket mer intresserad av att kunna komma åt min hemdators prestandad sömlöst från:
# Mobilen
# Laptoppen
# Jobbet
# Sommarstugan
# Osv.

Den tjänsten finns redan, heter Stream My Game. Gratis om du klarar dig med 640x480 upplösning.

Inaktiv
Skrivet av lvitriol:

HERREGUD, JA DET FUNKAR, sagt det i 3 nyheter nu, det är bara lagg om man vänder sig fort, lär er inte dumpa trådar. skulle sett den här nyheten tidigare .

www.Shacknews.com är min källa, dom har provat.

För det första, de säger själva att just OnLive förmodligen inte kommer att vara en hit.

Skrivet av Shacknews:

So while OnLive is truly an amazing piece of technology, it is also an imperfect solution. It may represent the future of PC gaming, but the visual and lag issues, subscription cost, online-only nature of the product and other caveats will hold it back from being an immediate no-brainer.

För det andra, att de får till och med lite lagg när de kör genom servern som finns på plats, alltså på samma plats där de var, så kan du ju tänka dig att det kommer lagga ännu mer när vanliga personer som sitter i sitt hem med deras server många mil bort ska använda tjänsten.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Och vad händer om internetuppkopplingen dör mitt i spelet? xD

Medlem
Skrivet av Zedrix:

För er som drömmer om Crysis på jobbet och i skolan, kan jag meddela att det fortfarande kommer krävas en typ av "box" för att kunna använda onLive. Jag är tveksam till att det ligger i skolans eller företagens intresse att inköpa dessa. Jag tycker dessutom att det är en lite konstigt utveckling att sköta alla beräkningar i "molnet", men om det fungerar är det helt klart intressant.

Boxen behövs bara när man ska köra via TVn ala konsol. Har du en dator behövs ingen box.

För övrigt så tror ja på den här idén skarpt. HD-filmer har gått att streama under många år, nu är de dags för spelen att träda fram. Frågan är bara om företaget bakom OnLive har tillräckligt med kapacitet för att kunna hantera flera miljoner användare samtidigt. Återstår att se.

Medlem

Det är helt klart framtiden inom gaming, sen kommer det mycket troligen inte vara perfekt från början, men så är det med allt.

Vem kunde tro för 2-3 år sedan att man skulle kunna lira Quake 3 "direkt" i webbläsaren!? för tio år sedan var Q3 ett spel som kunde pressa även dom dyraste datorerna lite om man klämde igång allt, numera flyter det smärtfritt på webben


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Något som återstår att se är hur mycket pengar det kommer kosta, och hur detta kommer att stå sig mot att köpa hårdvaran själv.
Allt beror på vilken betalningsplan de kommer använda (och kanske hur mycket man spelar).

Kan dock tänka mig att tjänsten blir perfekt för casual-spelare.

Zerp: Distribuerad datorkraft finns redan. Används bl.a. på skolor etc. Klienter som kopplar upp sig mot servrar och använder serverns datorkraft över nätverket. T.o.m. Microsoft har stöd för en sådan lösning.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av seppuko:

Det där med lagg som vissa nämner, det är ju något som är på väg bort. Nätverkskoder och bredband för övrigt förbättras ju ständigt. Finns det pengar att tjäna på att företag kräver laggfritt kommer det gå fortare att bättra på. Streamingtjänster är det som kommer slå stort framöver, kunderna vill ha det och företagen får ett andrum från pirater (tills streamat piratmaterial blir tillgängligt).

Snart kommer ju Voddler, spotify för filmer. Där kan det ju inte lagga heller

Det går absolut inte att jämföra strömmat ljud och film med tvåvägskommunikation som OnLive kräver. När du buffrar en rulle så kan linan keffa ur ett par sekunder och den lokala bufferten håller tittandet igång. Om lite lagg uppkommer när du använder en tjänst som OnLive så LÄR du märka det, tro mig.

Förhåller mig väldigt skeptisk till en tjänst så som denna, iaf de närmaste 10åren.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

låter coolt men man måste fan ha, en fett fiberlina om man få samma kvalitet upplösning som om man spelar ps3..


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Ska bli intressant att läsa hur det går nu när en större massa får ta del av det. Som många andra här så är man ju lite skeptisk. Cool tjänst men kommer den hålla vad dom lovat och framför allt hur dyr kommer tjänsten egentligen att vara?

Medlem

Det läskigaste med den här utvecklingen är hur retrospelandet kan komma att te sig i framtiden. Bara att behöva registrera eller validera ett spel online kan innebära strul eller ren omöjlighet att spela gamla spel i framtiden. Om jag vill spela Gun.Smoke så slänger jag i kassetten i en gammal NES. Om jag vill spela Shenmue så kör jag in skivan i en gammal Dreamcast. Om jag vill spela The Lost and Damned-expansionen till GTA4 om, säg, 15 år så kanske jag möts av otaliga felmeddelanden då servern som validerar mitt nedladdade speltillägg har kasserats för länge sedan.

Hur gör man om ett spel bara funnits lokalt på ett fåtal datacenter? Hur gör man om man som gammal gubbe vill visa barnbarnen "några riktiga spel och inte den där jävla 5-Sense Full Immersion VR-skiten ni har nu förtiden"? Om all information finns cloudat bakom hårda säkerhetsspärrar så kan det bli förjävligt att få tag på spel när det gått tillräckligt lång tid för att företagen ska skita i support för dem...

Förresten, visst borde jag kunna lira Onlive med min ganska stadiga 0.5mbit-lina? Annars finns ju PC by Post: http://www.youtube.com/watch?v=QkPoSMClV1U

Medlem
Skrivet av speurk:

lätt att man ska köra crysis i skolan:D

Har du/ni så bra datorer i skolan..?8)


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

12
Skriv svar