Valve straffar TF2-drönare

Robot
Medlem
Valve straffar TF2-drönare

Hoppas jag är en utav dom 95.5 procenten som får en hatt, har inte slöat när jag har spelat. Kanske en toa paus då och då

Medlem
Skrivet av Alesi09:

Hoppas jag är en utav dom 95.5 procenten som får en hatt, har inte slöat när jag har spelat. Kanske en toa paus då och då

Samma här

Medlem

Låter fullkomligt onödigt att först köpa ett spel och sedan stå i ett hörn utan att göra det minsta dugg; sådana "drönare" ger förmodligen mersmak till programmerare med illvilja i sinnet.

Inaktiv

Min sniper är söt med sin lilla Halo

Lux
Medlem

Rätt kul Tyvärr har jag inte fått någon gloria, kan det vara för att jag inte har spelat på flera, flera månader?

Medlem
Skrivet av DAUNTLESS:

Låter fullkomligt onödigt att först köpa ett spel och sedan stå i ett hörn utan att göra det minsta dugg; sådana "drönare" ger förmodligen mersmak till programmerare med illvilja i sinnet.

Snarare så att folk låtit det stå på över nätter och sånt när de inte velat spela själva för att tillskansa sig speltid och på så sätt låsa upp nya grejer.

Ser själv fram emot en ny hatt dock

/ LordDaimos

Inaktiv
Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av DAUNTLESS:

Låter fullkomligt onödigt att först köpa ett spel och sedan stå i ett hörn utan att göra det minsta dugg; sådana "drönare" ger förmodligen mersmak till programmerare med illvilja i sinnet.

Snarare så att folk låtit det stå på över nätter och sånt när de inte velat spela själva för att tillskansa sig speltid och på så sätt låsa upp nya grejer.

Ser själv fram emot en ny hatt dock

/ LordDaimos

Ni har fel båda två, det handlar om ett program som simulerar att man är inne på en server, som man sätter igång när man inte spelar.

Och detdär med att det bara är 4.5% av spelarna som använd det är ju lite snett.
Det är ju långt ifrån alla som äger TF2 som aktivt spelar det. Det har som mest varit runt 11 000 idlare, samtidigt har det totalt varit ungefär 35 000 TF2 spelare.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Ni har fel båda två, det handlar om ett program som simulerar att man är inne på en server, som man sätter igång när man inte spelar.

Och detdär med att det bara är 4.5% av spelarna som använd det är ju lite snett.
Det är ju långt ifrån alla som äger TF2 som aktivt spelar det. Det har som mest varit runt 11 000 idlare, samtidigt har det totalt varit ungefär 35 000 TF2 spelare.

Skulle gärna vilka veta var du fått reda på att det bara finns "ungefär 35000" TF2 spelare.

För övrigt, denna omtalade gloria kan man använda den på alla karaktärer eller måste man välja en och sen kan man inte flytta på den?

Är inte hemma förän vid 17 tiden så jag kan tyvärr inte kolla.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Mikzarn:

Ni har fel båda två, det handlar om ett program som simulerar att man är inne på en server, som man sätter igång när man inte spelar.

Och detdär med att det bara är 4.5% av spelarna som använd det är ju lite snett.
Det är ju långt ifrån alla som äger TF2 som aktivt spelar det. Det har som mest varit runt 11 000 idlare, samtidigt har det totalt varit ungefär 35 000 TF2 spelare.

Skulle gärna vilka veta var du fått reda på att det bara finns "ungefär 35000" TF2 spelare.

För övrigt, denna omtalade gloria kan man använda den på alla karaktärer eller måste man välja en och sen kan man inte flytta på den?

Är inte hemma förän vid 17 tiden så jag kan tyvärr inte kolla.

35 000 som lirar, just då.

Alla klasser kan använda glorian. Och alla kan equippa den samtidigt.

Medlem

jag har spelat tf2 i typ 1 månad nu och har fott en massa vapen men inga hattar
hur fpr man hattar ?

Medlem
Skrivet av fils100:

jag har spelat tf2 i typ 1 månad nu och har fott en massa vapen men inga hattar
hur fpr man hattar ?

Tur!

Medlem

TF2 är inget för mig.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av DAUNTLESS:

Låter fullkomligt onödigt att först köpa ett spel och sedan stå i ett hörn utan att göra det minsta dugg; sådana "drönare" ger förmodligen mersmak till programmerare med illvilja i sinnet.

Det sker ju inte på vanliga servrar, utan på speciella idle servrar. Det vanligaste nu är att man kör ett TF2 idle program som simukerar att man har TF2 igång, som ansluter till en speciell idle server som det kan vara över 10000 spelare på samtidigt.Ingen onödig information skickas då.

Jag tycker att om de ska förbjuda det så ska man förbjuda vanlig achivement farmning också

Medlem
Skrivet av XaaR:
Skrivet av DAUNTLESS:

Låter fullkomligt onödigt att först köpa ett spel och sedan stå i ett hörn utan att göra det minsta dugg; sådana "drönare" ger förmodligen mersmak till programmerare med illvilja i sinnet.

Det sker ju inte på vanliga servrar, utan på speciella idle servrar. Det vanligaste nu är att man kör ett TF2 idle program som simukerar att man har TF2 igång, som ansluter till en speciell idle server som det kan vara över 10000 spelare på samtidigt.Ingen onödig information skickas då.

Jag tycker att om de ska förbjuda det så ska man förbjuda vanlig achivement farmning också

Lite svårt att förbjuda folk att göra en egen bana, och sedan hoppa in med ett par kompisar och sedan döda varandra på lite speciella sätt. Helt omöjligt att kontrollera.

Inaktiv

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Ni har fel båda två, det handlar om ett program som simulerar att man är inne på en server, som man sätter igång när man inte spelar.

Se där, då lärde man sig något nytt idag också!

/ LordDaimos

Medlem

Har man spelat i 100 timmar plus så vill man gärna ha något nytt som gör att man vill spela vidare, dvs achievements var ett bra upplägg med belöningar knutna till dessa. Att endast vänta på grejjer med idle spel är för de som fortfarande har kul med att uppleva standardpaketet. Samtidigt kan man inte bara ge alla hattar/items till de som redan spelat länge, då förlorar dom genast sitt värde. Boo Valve.

Medlem

Hahaha! Jag ser så jävla många servrar där det står idle på då och det sitter 32 pers inne som spectators och annat skit!

Fan vad jag blev glad när jag läste detta! Och jag ska fan få en hatt för jag har kämpat hela tiden igenom min tf2 karriär!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Orka bry sig egentligen. TF2 är inte detsamma sedan de senaste patcharna, det är jäkligt tråkigt faktiskt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Inte spelat så värst mycket men när jag spelat så har jag spelat!

Medlem
Skrivet av saru:

Orka bry sig egentligen. TF2 är inte detsamma sedan de senaste patcharna, det är jäkligt tråkigt faktiskt.

Låter som om du säger att klass balanseringar gör ett spel tråkigt Ptja, titta på WoW, kanske ligger något i det.

Medlem
Skrivet av Remus:

Hahaha! Jag ser så jävla många servrar där det står idle på då och det sitter 32 pers inne som spectators och annat skit!

Fan vad jag blev glad när jag läste detta! Och jag ska fan få en hatt för jag har kämpat hela tiden igenom min tf2 karriär!

Dom sitter kvar. Dom påverkas inte det minsta. Det är fortfarande helt tillåtet att idla ingame.

Medlem

jag säge bara fyfan för drönare. tf2 är mening att spela for att ha kul inte för en jävla hatt!!

Medlem

Jag har plockat alla vapen med achivements (Samt fått typ 5 blutsauger.....)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vad exakt får man om man "idlar"?

Medlem

Hattarna hade Valve kunnat skippa, tycker inte dom passar in i TF2 miljön alls (design mässigt). Vad blir nästa gång? Viking dräkt till heavy för att matcha hatten?

Istället för hattar hade dom kunnat satsa mera resurser på att jobba med nästa class update istället.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv

min första hatt fick jag nu

Medlem

Inte för att jag egentligen bryr mig, men det är irriterande med folk som står AFK i spawn. Det är ju bara extra dött kött i laget så att säga.


signatur

Metal is best served heavy.

12
Skriv svar