Batman spöar alla

Medlem

Detta är föga förvånande... Galet bra spel. Grym fighting, bra variation och voice acting som är out of this world.

Medlem

Brutalt bra spel. Lirade ut det igår och nu glider jag runt och försöker hitta alla riddlers prylar.. Svin skoj är det.

Medlem

Hmm.. skulle någon kunna hjälpa en gosse med grov beslutsångest?

Har lite tunnt med pengar så jag tänkte köpa 2 eller kanske 3 av dessa spel:

Uncharted 2
Assassins creed 2 pc7ps3
Modern warfare 2 Pc
Batman arkham asylum pc

vilka två/tre skulle ni välja?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jävlar, det slog Sims 3 rakt på smällen!

Medlem

Tänk om dom kunde släppt det till pc också samtidigt

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WarpGuN:

givet konsolspel

Troll.

Håller med honom för en gångs skull, majoriteten av PC Spelare har inte t ex en 360 kontroller. Och fighting systemet på hard är väldigt beroende av att man är väldigt precis i åt vilket håll man håller styrspaken. Tror personligen att detta är mycket svårare och otympligt på PC.

Ja, jag är huvudsakligen en som spelar på PC så inget fanboy snack.

Så du tror folk skulle ha lättare för att slåss med spakarna på kontrollerna till en konsol än en mus till dator?
Visst är det en vanesak och folk kan bli bra på att sikta med en "spak" men att det skulle bli mer precist än med en mus kommer aldrig hända!

Antar att du inte spelat spelet överhuvudtaget?

Spelat igenom demot 2 gånger(Y)

Får jag då fråga om varför du börjar jiddra om precision med musen?

Medlem

OFC


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Hmm.. skulle någon kunna hjälpa en gosse med grov beslutsångest?

Har lite tunnt med pengar så jag tänkte köpa 2 eller kanske 3 av dessa spel:

Uncharted 2
Assassins creed 2 pc7ps3
Modern warfare 2 Pc
Batman arkham asylum pc

vilka två/tre skulle ni välja?

Jag skulle välja Modern Warfare 2 och Batman (fast till PS3 ), främst för att MW2 kommer hålla en sysselsatt ruskigt länge med multiplayer, som jag räknar med är lika bra som ettans.

Batman är Batman, köper du inte det så är det bäst att uppsöka psykolog


signatur
Medlem

Psyksjuk eller inte ser ju de andra 2 ruskigt bra ut också.. Jag får ta och jobba ihop lite pengar så jag kan köpa alla 4 annars finns det risk för att jag måste gå till skrynklaren ändå..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hade det varit multiplayer så hade jag köpt detta.... Nu får jag låna det av någon i min omkrets...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

vätar på pc versionen och får tills vidare lira min batman version till sega mega drive 16bitarn.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WarpGuN:

givet konsolspel

Troll.

Håller med honom för en gångs skull, majoriteten av PC Spelare har inte t ex en 360 kontroller. Och fighting systemet på hard är väldigt beroende av att man är väldigt precis i åt vilket håll man håller styrspaken. Tror personligen att detta är mycket svårare och otympligt på PC.

Ja, jag är huvudsakligen en som spelar på PC så inget fanboy snack.

Så du tror folk skulle ha lättare för att slåss med spakarna på kontrollerna till en konsol än en mus till dator?
Visst är det en vanesak och folk kan bli bra på att sikta med en "spak" men att det skulle bli mer precist än med en mus kommer aldrig hända!

Antar att du inte spelat spelet överhuvudtaget?

Spelat igenom demot 2 gånger(Y)

Får jag då fråga om varför du börjar jiddra om precision med musen?

håller med drunken här... Vad snackar du om lixom. Dessutom är det platforms-element i spelet, då man springer från vänster till höger alá super mario Funkar riktigt bra med Xbox kontrollen. Jag är själv en Tangentbord + mus förespråkare, och att FPS ska spelas på PC osv.... men detta är inte ett FPS.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Psyksjuk eller inte ser ju de andra 2 ruskigt bra ut också.. Jag får ta och jobba ihop lite pengar så jag kan köpa alla 4 annars finns det risk för att jag måste gå till skrynklaren ändå..

Jäkla dyrt att vara psyksjuk dock

Härnäst så är det iallafall Brütal Legend som gäller i Rocktober...

They fear... THE AXEMAN!


signatur
Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WarpGuN:

givet konsolspel

Troll.

Håller med honom för en gångs skull, majoriteten av PC Spelare har inte t ex en 360 kontroller. Och fighting systemet på hard är väldigt beroende av att man är väldigt precis i åt vilket håll man håller styrspaken. Tror personligen att detta är mycket svårare och otympligt på PC.

Ja, jag är huvudsakligen en som spelar på PC så inget fanboy snack.

Så du tror folk skulle ha lättare för att slåss med spakarna på kontrollerna till en konsol än en mus till dator?
Visst är det en vanesak och folk kan bli bra på att sikta med en "spak" men att det skulle bli mer precist än med en mus kommer aldrig hända!

Antar att du inte spelat spelet överhuvudtaget?

Spelat igenom demot 2 gånger(Y)

Får jag då fråga om varför du börjar jiddra om precision med musen?

håller med drunken här... Vad snackar du om lixom. Dessutom är det platforms-element i spelet, då man springer från vänster till höger alá super mario Funkar riktigt bra med Xbox kontrollen. Jag är själv en Tangentbord + mus förespråkare, och att FPS ska spelas på PC osv.... men detta är inte ett FPS.

Sedärja, det förklara ju en del! Eftersom han inte nämnde något om plattforms-elementet var det lite svårtolkat:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av ForrestFox:

Hade utgivaren varit smart nog så hade de släppt spelet till PC samtidigt.. Som det är nu så har nog de flesta som äger både en PC och spelkonsol valt att köpa till konsol då de inte orkar vänta på PC släppet.
Själv har jag både konsol och PC men valde att stödja PC marknaden,, blev på gott och ont, det är en evighet kvar innan släppet till PC men å andra sidan får jag bättre grafik i spelet för besväret

Hoppas spelet säljer bra på PC och att folk inte piratkopierar,, vore najs att bevisa någon gång då och då att PC marknaden säljer bra och att de flesta inte är kriminella

Haha hur tänkte du nu? Spelet kostar ju flera hundra mer till konsol så det var nog ett väldigt smart drag att släppa till konsol först:)

hm, det är typ endast ett hundra som skiljer på de sidor jag brukar köpa på, men visst, du har en poäng. De tjänar en hundring mer på att konsol/pc köparna köper till konsol istället för pc.
Dock är det endast butikerna/onlinetjänsterna som tjänar den extra hundringen, då utvecklaren kommer få presis lika lite för vare sig det är konsolen eller pc'n du köper det till, så jag vet inte riktigt hur du själv tänkte :/

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Hade utgivaren varit smart nog så hade de släppt spelet till PC samtidigt.. Som det är nu så har nog de flesta som äger både en PC och spelkonsol valt att köpa till konsol då de inte orkar vänta på PC släppet.
Själv har jag både konsol och PC men valde att stödja PC marknaden,, blev på gott och ont, det är en evighet kvar innan släppet till PC men å andra sidan får jag bättre grafik i spelet för besväret

Hoppas spelet säljer bra på PC och att folk inte piratkopierar,, vore najs att bevisa någon gång då och då att PC marknaden säljer bra och att de flesta inte är kriminella

7 av titlarna är PC-titlar så jag tycker inte det verkar vara så illa med PC-försäljningen.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av lvitriol:

Hoppar Batman jag är 28 år hehe.

Det är inte Lego Batman det handlar om

Vad spelar du som är så vuxen för spel då?

Ser inget svar från honom ännu, men det skulle kanske bli nåt i stil med "jag spelar online-poker jag!".

OnTopic: Är 35 år ung, och hämtar mitt ex av Batman - Arkham Asylum - Collectors Edition [360] idag skulle jag tro. Hade bokat på PS3, men det hann ta slut. :\


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av ForrestFox:

Hade utgivaren varit smart nog så hade de släppt spelet till PC samtidigt.. Som det är nu så har nog de flesta som äger både en PC och spelkonsol valt att köpa till konsol då de inte orkar vänta på PC släppet.
Själv har jag både konsol och PC men valde att stödja PC marknaden,, blev på gott och ont, det är en evighet kvar innan släppet till PC men å andra sidan får jag bättre grafik i spelet för besväret

Hoppas spelet säljer bra på PC och att folk inte piratkopierar,, vore najs att bevisa någon gång då och då att PC marknaden säljer bra och att de flesta inte är kriminella

Haha hur tänkte du nu? Spelet kostar ju flera hundra mer till konsol så det var nog ett väldigt smart drag att släppa till konsol först:)

hm, det är typ endast ett hundra som skiljer på de sidor jag brukar köpa på, men visst, du har en poäng. De tjänar en hundring mer på att konsol/pc köparna köper till konsol istället för pc.
Dock är det endast butikerna/onlinetjänsterna som tjänar den extra hundringen, då utvecklaren kommer få presis lika lite för vare sig det är konsolen eller pc'n du köper det till, så jag vet inte riktigt hur du själv tänkte :/

Billigaste från Prisjakt:
PC 329,-
XBOX 499,-
PS3 529,-

Normalt är att det skiljer ungefär 250,- snarare än 100,- för ett nytt spel (PC 399-449 kr och på XBOX 649-699 kr). Och mig veterligen så får utvecklarna mer per styck för ett konsollspel än för ett PC-spel. Jag har såklart inga bevis, men förstår inte varför de INTE skulle få det.

Själv har jag förhansbokat PC-spelet på Enjoy.se för plånboksvänliga 262,- (de körde en drive med 75 kr rabatt + mina 20% personalrabatt då jag jobbar på Ellos) så jag ser fram emot spelet med gott samvete.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Detta ska inhandlas till PC:n! Går det att spela med 360 kontroll?

Ja, det går. Funderar skarpt på att köpa en sån, då min Logitech Rumblepad inte riktigt vill fungera med alla PC-versioner på konsollspel, typ FIFA09. Men den är lite dyr och jag är ju nöjd i övrigt med Rumblepad:en. Vi får se.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WarpGuN:

givet konsolspel

Troll.

Håller med honom för en gångs skull, majoriteten av PC Spelare har inte t ex en 360 kontroller. Och fighting systemet på hard är väldigt beroende av att man är väldigt precis i åt vilket håll man håller styrspaken. Tror personligen att detta är mycket svårare och otympligt på PC.

Ja, jag är huvudsakligen en som spelar på PC så inget fanboy snack.

Så du tror folk skulle ha lättare för att slåss med spakarna på kontrollerna till en konsol än en mus till dator?
Visst är det en vanesak och folk kan bli bra på att sikta med en "spak" men att det skulle bli mer precist än med en mus kommer aldrig hända!

Antar att du inte spelat spelet överhuvudtaget?

Spelat igenom demot 2 gånger(Y)

Får jag då fråga om varför du börjar jiddra om precision med musen?

håller med drunken här... Vad snackar du om lixom. Dessutom är det platforms-element i spelet, då man springer från vänster till höger alá super mario Funkar riktigt bra med Xbox kontrollen. Jag är själv en Tangentbord + mus förespråkare, och att FPS ska spelas på PC osv.... men detta är inte ett FPS.

Sedärja, det förklara ju en del! Eftersom han inte nämnde något om plattforms-elementet var det lite svårtolkat:)

"r. Och fighting systemet på hard är väldigt beroende av att man är väldigt precis i åt vilket håll man håller styrspaken."

Hur kunde detta misstolkas i mitt ursprungsinlägg? DU SIKTAR INTE MED MUSEN NÄR DU SKA BESTÄMMA VILKEN FIENDE DU SKA ATTACKERA HÄRNÄST UTAN STYRTANGENTERNA.

12
Skriv svar