Därför försenades Heavy Rain

Robot
Medlem
Medlem

En av få gånger jag är tacksam för en försening släpps redan så många intressanta spel i höst/vinter

Medlem

Lika bra, för många spel som måste köpas redan. Dom får dessutom mer tid å finputsa spelet.

Inaktiv

om spelet är klart ska jag inte behöva vänta mer. släpp det nu!
om det är ett bra spel så tjänar dom nog pengar ändå. samt att det inte är svårt att förstå som dom påstår. vilka knappar man ska trycka kommer ju upp på skärmen. släpp det bara!

Medlem

Klokt beslut, detta spel behöver så mycket uppmärksamhet som möjligt. Samt tid att visa gamers vad spelet egentligen går ut på hur man spelar det. Jag kommer köpa det dag ett, hoppas bara en stor målgrupp gör det. Då vi behöver spel som heavy rain i ett landskap där FPS är huvudfokus idag.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Börjar bli lite löjligt det här.
Fler och fler stora aktörer skyller sina senarelaggda spelsläpp på konkurensen till hösten och vintern.
I denna takt så kommer det inte släppas ett enda storspel resten av året, utan vi blir dränkta i dem efter nyår fram till april.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Ett problem handlar ju inte om konkurrens, utan att om ekonomin, redan innan kraschen så hade folk problem med att det släpptes för många spel samtidigt.

Om en person funtar på 2 spel så kommer många bara att köpa det ena.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

bara jag som tycker de skjuter upp de viktiga titlarna? det kommer nog intet till vinter som jag vill ha :/.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Frågan är ju vilka storspel som faktiskt fortfarande släpps i höst/vinter, och som inte är ett av de alla som flyttas fram? Är det ens några kvar?

Medlem

Fel fel fel. Om ett spel är bra kommer marknaden att prisa detta i vilket fall som helst. Detta ser jag snarare som ett tvivel på att spelet är så bra som det påstås vara.

Medlem

För att företagen skall få tillbaka sina investerade stålar på ett storspel måste dom göra en del reklam. Om de släpper för många spel samtidigt finns det inte tillräckligt med kosing (och reklamplats får man anta) för alla spelen.

Finns flera exempel på kanonspel som floppat på grund av för dålig reklam, trots kritiker- och spelarhyllningar. Psychonauts är väl det klassiska exemplet.

Medlem

Har tappat räkningen på spel som skjuter upp sina releaser till nästa år... någon som har en lista eller liknande på vilka spel som släpps nu i höst/vinter? Jag har inte den blekaste vilka spel som är fortfarande planerade detta året...

1
Skriv svar