Champions Online uppdateras

Robot
Inaktiv
Champions Online uppdateras

Ska bli kul
Fast visst har det släppts i Europa nu. Det släpptes igår, fast då bara på download.
Och vissa som förbokat kom in ännu tidigare.

Medlem

Tänkte väl - har själv suttit och spelat halva dagen. Vet inte om jag är frälst ännu, men det är inte helt ospelbart i alla fall.

Inaktiv

vart köpte du det ziern? och värt det?

Medlem

Vad jag kan se finns det på Steam nu.

Medlem

Jag har lirat i drygt 40 timmar nu under Headstart. Har fortfarande jättekul.
Kan utan tvekan rekommendera spelet... men värt att tänka på som med alla mmorpg är att det sker förändringar hela tiden, patchar släpps dagligen för att laga både stora och små saker, bl a balanseringen av alla krafter har det varit mycket snack om.

Jag beställde mitt ex på play.com .

Medlem

Huga ja. Spelade i Headstart och hade underbart roligt, 24 timmar senare är min figur totalt ospelbar och dör för allt. Mitt råd är att vänta med köp tills de har funnit balansen i spelet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ska bli intressant att läsa recensionen.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Kör redan nu för fullt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Huga ja. Spelade i Headstart och hade underbart roligt, 24 timmar senare är min figur totalt ospelbar och dör för allt. Mitt råd är att vänta med köp tills de har funnit balansen i spelet.

Man kan ju tycka att det borde vara någorlunda balanserat då betan är slut.

Medlem

Var därför min tank är total vekling nu helt plötsligt hehe , varit borta i 2dagar ,får köra min lvl 20 istället


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tror inte jag kommer ihåg ett enda MMO som var balanserat när det släpptes. Inte ens de spelen som bara behövde tänka på en handfull av klasser.

Medlem

Har svårt att tro att detta liret kan bli bra balanserat med alla klasser det verkade finnas när jag spelade betan. Men kände efter 5 minuter att det inte var något för mig... Säkert bra spel dock

Medlem

Jag tror inte något mmo någonsin blir balanserat om vi ska vara extrem. Jag spelar WoW och det var ju inte direkt balanserat i början, men som tur är bryr man sig inte SÅ mycket den första perioden då allt är nytt, så länge det är spelbart... om det inte är det så är det iofs problematiskt

Medlem

Jag har beta testat de o spelar just nu på US server (funkar utmärkt förövrigt) o de e sjukt kul!
Gillar man City of Heroes så e detta spelet med de lilla extra ^_^


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Tror inte jag kommer ihåg ett enda MMO som var balanserat när det släpptes. Inte ens de spelen som bara behövde tänka på en handfull av klasser.

har folk redan glömt hur mycket problem med WoW de var när de släpptes?
många som jag hört säga att "Äh wow e bättre inga buggar..."
minna när man inte kunde spela på hela dagar för 1: server var fullla o hade kö... 2: blev utkastad då o då o fick ingen direkt login ut... stå i kö ^_^
o dom håller fortfarande på med tweks på klasser o talants... händer juh då o då att man loggar på efter en patch o alla ens talants e nollställda...

SÅ med inställningen att inte börja spela för de balanserat klasserna så skulle man inte lira wow för kanske nu 4år senare?:O


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem
Skrivet av sutten:
Skrivet av Lyrisius:

Tror inte jag kommer ihåg ett enda MMO som var balanserat när det släpptes. Inte ens de spelen som bara behövde tänka på en handfull av klasser.

har folk redan glömt hur mycket problem med WoW de var när de släpptes?
många som jag hört säga att "Äh wow e bättre inga buggar..."
minna när man inte kunde spela på hela dagar för 1: server var fullla o hade kö... 2: blev utkastad då o då o fick ingen direkt login ut... stå i kö ^_^
o dom håller fortfarande på med tweks på klasser o talants... händer juh då o då att man loggar på efter en patch o alla ens talants e nollställda...

SÅ med inställningen att inte börja spela för de balanserat klasserna så skulle man inte lira wow för kanske nu 4år senare?:O

Här snackar vi riktiga sjuk obalansering vissa paths är mer eller mindre helt omöjlig att ha ihjäl eller ens göra noterbar skada på, visst de åtgärdar allt eftersom.
För mig personligen spelar detta ingen större roll ja ser detta "m"morpg som ett väldigt layback lir. Wow var ett mycket mer välarbetat lir än detta. Helt ojämförbara. Dock inget fel på detta bara väldigt olika.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Inaktiv
Skrivet av Molle.se:
Skrivet av sutten:
Skrivet av Lyrisius:

Tror inte jag kommer ihåg ett enda MMO som var balanserat när det släpptes. Inte ens de spelen som bara behövde tänka på en handfull av klasser.

har folk redan glömt hur mycket problem med WoW de var när de släpptes?
många som jag hört säga att "Äh wow e bättre inga buggar..."
minna när man inte kunde spela på hela dagar för 1: server var fullla o hade kö... 2: blev utkastad då o då o fick ingen direkt login ut... stå i kö ^_^
o dom håller fortfarande på med tweks på klasser o talants... händer juh då o då att man loggar på efter en patch o alla ens talants e nollställda...

SÅ med inställningen att inte börja spela för de balanserat klasserna så skulle man inte lira wow för kanske nu 4år senare?:O

Här snackar vi riktiga sjuk obalansering vissa paths är mer eller mindre helt omöjlig att ha ihjäl eller ens göra noterbar skada på, visst de åtgärdar allt eftersom.
För mig personligen spelar detta ingen större roll ja ser detta "m"morpg som ett väldigt layback lir. Wow var ett mycket mer välarbetat lir än detta. Helt ojämförbara. Dock inget fel på detta bara väldigt olika.

Visst så är vissa paths omöjliga att döda som tex Supernatural men jag kör inte Supernatural för att äga i PvP utan jag kör Supernatural eftersom bossarna(master och super villains) i Champions Online är grymt svåra om man inte kör en klass med nån form av regen eller damage resistance buff. PvP:n spelar en väldigt liten roll i spelet och jag tycker att det jämnar ut sig ändå eftersom om man märker att en person har power armor, force eller supernatural så går hela motståndarlaget på just den karaktären först. I WoW så kör alla Death Knights och äger allting annat så om det är något som är obalanserat här så är det WoW.

1
Skriv svar