Champions Online uppdateras
Jag har lirat i drygt 40 timmar nu under Headstart. Har fortfarande jättekul.
Kan utan tvekan rekommendera spelet... men värt att tänka på som med alla mmorpg är att det sker förändringar hela tiden, patchar släpps dagligen för att laga både stora och små saker, bl a balanseringen av alla krafter har det varit mycket snack om.
Jag beställde mitt ex på play.com .
Huga ja. Spelade i Headstart och hade underbart roligt, 24 timmar senare är min figur totalt ospelbar och dör för allt. Mitt råd är att vänta med köp tills de har funnit balansen i spelet.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Ska bli intressant att läsa recensionen.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Huga ja. Spelade i Headstart och hade underbart roligt, 24 timmar senare är min figur totalt ospelbar och dör för allt. Mitt råd är att vänta med köp tills de har funnit balansen i spelet.
Man kan ju tycka att det borde vara någorlunda balanserat då betan är slut.
Jag tror inte något mmo någonsin blir balanserat om vi ska vara extrem. Jag spelar WoW och det var ju inte direkt balanserat i början, men som tur är bryr man sig inte SÅ mycket den första perioden då allt är nytt, så länge det är spelbart... om det inte är det så är det iofs problematiskt
Jag har beta testat de o spelar just nu på US server (funkar utmärkt förövrigt) o de e sjukt kul!
Gillar man City of Heroes så e detta spelet med de lilla extra ^_^
Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer
Tror inte jag kommer ihåg ett enda MMO som var balanserat när det släpptes. Inte ens de spelen som bara behövde tänka på en handfull av klasser.
har folk redan glömt hur mycket problem med WoW de var när de släpptes?
många som jag hört säga att "Äh wow e bättre inga buggar..."
minna när man inte kunde spela på hela dagar för 1: server var fullla o hade kö... 2: blev utkastad då o då o fick ingen direkt login ut... stå i kö ^_^
o dom håller fortfarande på med tweks på klasser o talants... händer juh då o då att man loggar på efter en patch o alla ens talants e nollställda...
SÅ med inställningen att inte börja spela för de balanserat klasserna så skulle man inte lira wow för kanske nu 4år senare?:O
Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer
Tror inte jag kommer ihåg ett enda MMO som var balanserat när det släpptes. Inte ens de spelen som bara behövde tänka på en handfull av klasser.
har folk redan glömt hur mycket problem med WoW de var när de släpptes?
många som jag hört säga att "Äh wow e bättre inga buggar..."
minna när man inte kunde spela på hela dagar för 1: server var fullla o hade kö... 2: blev utkastad då o då o fick ingen direkt login ut... stå i kö ^_^
o dom håller fortfarande på med tweks på klasser o talants... händer juh då o då att man loggar på efter en patch o alla ens talants e nollställda...
SÅ med inställningen att inte börja spela för de balanserat klasserna så skulle man inte lira wow för kanske nu 4år senare?:O
Här snackar vi riktiga sjuk obalansering vissa paths är mer eller mindre helt omöjlig att ha ihjäl eller ens göra noterbar skada på, visst de åtgärdar allt eftersom.
För mig personligen spelar detta ingen större roll ja ser detta "m"morpg som ett väldigt layback lir. Wow var ett mycket mer välarbetat lir än detta. Helt ojämförbara. Dock inget fel på detta bara väldigt olika.
"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."
Tror inte jag kommer ihåg ett enda MMO som var balanserat när det släpptes. Inte ens de spelen som bara behövde tänka på en handfull av klasser.
har folk redan glömt hur mycket problem med WoW de var när de släpptes?
många som jag hört säga att "Äh wow e bättre inga buggar..."
minna när man inte kunde spela på hela dagar för 1: server var fullla o hade kö... 2: blev utkastad då o då o fick ingen direkt login ut... stå i kö ^_^
o dom håller fortfarande på med tweks på klasser o talants... händer juh då o då att man loggar på efter en patch o alla ens talants e nollställda...
SÅ med inställningen att inte börja spela för de balanserat klasserna så skulle man inte lira wow för kanske nu 4år senare?:O
Här snackar vi riktiga sjuk obalansering vissa paths är mer eller mindre helt omöjlig att ha ihjäl eller ens göra noterbar skada på, visst de åtgärdar allt eftersom.
För mig personligen spelar detta ingen större roll ja ser detta "m"morpg som ett väldigt layback lir. Wow var ett mycket mer välarbetat lir än detta. Helt ojämförbara. Dock inget fel på detta bara väldigt olika.
Visst så är vissa paths omöjliga att döda som tex Supernatural men jag kör inte Supernatural för att äga i PvP utan jag kör Supernatural eftersom bossarna(master och super villains) i Champions Online är grymt svåra om man inte kör en klass med nån form av regen eller damage resistance buff. PvP:n spelar en väldigt liten roll i spelet och jag tycker att det jämnar ut sig ändå eftersom om man märker att en person har power armor, force eller supernatural så går hela motståndarlaget på just den karaktären först. I WoW så kör alla Death Knights och äger allting annat så om det är något som är obalanserat här så är det WoW.