Batman blir mer fysisk på pc

Robot
Medlem
Batman blir mer fysisk på pc

Vad kostar en dator som grejjar sådana saker...

Umi
Medlem

Det ser ju bra ut fast onödigt på ett sätt

Medlem

Bara man inte stör sig på allt papper överallt. Håller med om att en del lär de ha lagt in bara för att man ska se skillnad, inte för att det behövs och det är ju egentligen ingen bra sak. Men i övrigt tycker jag om att de lägger lite mer grafiskt krut på PC-versionen istället för att som tråk-EA Sports lägga mindre för att det ska fungera på pappas 486:a som han normalt sett bara spelar MS Röj på.

Medlem

Körde med PhysX på PC demon och tänkte aldrig på dom där små detaljerna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Vad kostar en dator som grejjar sådana saker...

Min ett år gamla 2.67 Ghz Core 2 Duo med ett GTX 260 av första modellen fixar det utan problem. Så det behöver inte vara någon värstingdator precis.

Har för mig att PhysX stöds av alla Geforce kort ur 8000-, 9000-, 100- och 200-serien. En normal dator med ett hyfsat grafikkort går väl på ca 6000-7000 kr. Ska du uppgradera kommer du undan med ca 4000 kr.

Medlem

Min dator som kostade 10 tusen grejar detta på allra högsta på allt utan problem, och 1920x1080 i upplösning.

Och om man kör konsoll-versionen innan denna så märker man skillnaderna rätt mycket.

Medlem

Mer fysik på PC, javisst, men det kan bara åtnjutas av nVidia-ägare. Ge oss ATi-älskare lite godis också!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Håller med ovanstående, vill inte sätta i mitt gamla 8800 GTX för att få lite ögongodis.

Medlem

Det är väl bra att dom lägger ner lite extra tid för oss som sitter på en PC?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Physx funkar på ATI-kort också, men då med extremt nedsatt prestanda som bestraffning.

Medlem

Jag som älskar detaljer i precis allting höll på att göra i brallan när jag såg detta.

Sen tror jag inte min dator klarar spelet. Kanske borde testa demot först men å andra sidan är jag inte så förtjust i Batman i spelformat...

(Geforce 8800GT 512 mb
AMD Athlon X2 64 3000+ 3 ghz
2 GB Ram
Windows XP Professional SP3)


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Spelet är iaf i särklass bäst i år. Men det kommer juh mera, så man ska inte tillskriva segern för Årets Spel ännu. Men detta blir en kandidat, var så säker.

Medlem

Provade köra med PhysX på fast jag inte har något NVIDIA-kort. Var väldigt spelbart på medium när jag lät processorn göra allt fysikarbete.

Medlem

Roande hur alla dessa effekter är saker som går lätt att göra med directx 10.1.

Skrivet av zyr0k:

Mer fysik på PC, javisst, men det kan bara åtnjutas av nVidia-ägare. Ge oss ATi-älskare lite godis också!

Varför sitter du med ett ATI kort?


signatur
Medlem

löjligt.. det är bara pr för nvidia som vill få oss att tro att sånt kräver physx rofl..

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag som älskar detaljer i precis allting höll på att göra i brallan när jag såg detta.

Sen tror jag inte min dator klarar spelet. Kanske borde testa demot först men å andra sidan är jag inte så förtjust i Batman i spelformat...

(Geforce 8800GT 512 mb
AMD Athlon X2 64 3000+ 3 ghz
2 GB Ram
Windows XP Professional SP3)

Sen att ingen gillade Batman i spelformat innan de här spelet kan inte motivera att du lånar spelet av en polare?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zyr0k:

Mer fysik på PC, javisst, men det kan bara åtnjutas av nVidia-ägare. Ge oss ATi-älskare lite godis också!

Varför sitter du med ett ATI kort?

Varför skulle jag inte? Frånsett det faktum att det saknas ordentligt stöd för PhysX (Havok och ATi är på väg mot en motsvarande lösning som nVidia och PhysX) måste jag säga att mitt 4870 var ett långt bättre val än de nVidia-kretsar som fanns på marknaden vid det tillfället.
Det var dessutom samtidigt som nVidias myglande med defekta kärnor var på tapeten, samt att en stor del av dem rapporterades värmeskära, så jag körde med ett säkert kort och valde något lite mindre skandalomsusat som dessutom var överlägset beträffande prestanda för prislappen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

löjligt.. det är bara pr för nvidia som vill få oss att tro att sånt kräver physx rofl..

PhysX är bara API.et. Däremote kräver dynamiska effekter som realistisk rök, flygande tyg/papper att beräkningarna görs på GPU:n, en processor är ganska dålig på den typen av beräkningar.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv

Tror inte det här är nåt krävande spel .. jag testade demot hade max på allt i grafikväg + att jag har en 24" skärm

Medlem

Snålt. Detta skulle lätt kunna renderas på konsollerna men i försök att framhäva PhysX så gör man inte det.
Larvigt.
Är ju inga avancerade grejer.

Medlem

Jag ska ta och ladda ner demot ikväll... är dom här effekterna med i demot?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har legat en jämförelse mellan fysik av och på ute på nätet sedan demot släpptes. Rätt så intressant: http://www.youtube.com/watch?v=vINH6Z9kqgI

Fast jag köper det till PS3:an trots allt.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Efter att ha testat det på både min PS3a och på PC så föredrar jag PC-versionen då jag tycker PhysX bidrar med mer inlevelse.

@Taikon: Att göra dynamiska beräkningar som papper, ånga osv är oerhört tungt att beräkna så det är till viss del visst avancerade grejor.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Medlem
Skrivet av Taikon:

Snålt. Detta skulle lätt kunna renderas på konsollerna men i försök att framhäva PhysX så gör man inte det.
Larvigt.
Är ju inga avancerade grejer.

Det är ju hyffsat avancerat med tanke på att det är dynamiskt beroende på vad spelaren går/gör. Det är inte scriptat.

Medlem
Skrivet av Taikon:

Snålt. Detta skulle lätt kunna renderas på konsollerna men i försök att framhäva PhysX så gör man inte det.
Larvigt.
Är ju inga avancerade grejer.

Vad har utvecklaren att vinna på att premiera PC-versionen jämfört med konsollversionen som de kan ta mycket mer pengar för? Jag tror helt enkelt att de inte kunde ta med lika mycket PhysX-effekter på konsollerna för att det inte skulle hacka, men att de gärna vill visa allt de kan göra och därför trycker lite extra på det på PC:n.

Medlem

Förstår inte varför ens folk försöker diskutera att detta inte skulle vara möjligt utan physx, då Crysis och till och med hellgate london har dessa effekter.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte varför ens folk försöker diskutera att detta inte skulle vara möjligt utan physx, då Crysis och till och med hellgate london har dessa effekter.

Nej, det har de inte.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

123
Skriv svar