Film - multiplayer i Modern Warfare 2

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Tycker det är trevligt att det går snabbt. Lite Quakekänsla över det hela. Vore trist om alla spel skulle vara "soldatsimulatorer".

1+

Hur var det med priset på Pc-versionen, skulle den säljas till samma pris som konsol-versionerna?

Medlem

USCH! Panskarskott som låser på flygplan? USCH! Ni borde veta bättre!
@Remus: Kroppsdelar flyger inte av bara för att man skjuter på dem...

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

USCH! Panskarskott som låser på flygplan? USCH! Ni borde veta bättre!
@Remus: Kroppsdelar flyger inte av bara för att man skjuter på dem...

Jag skrev aldrig när man skjuter så flyger det armar och ben utan jag skrev när det sprängs. Så t ex när en granat detonerar 40 cm ifrån din kropp.

Nu har jag gjort en tråd på officella forumet och får se vad folk säger där.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Neoxus299:

USCH! Panskarskott som låser på flygplan? USCH! Ni borde veta bättre!
@Remus: Kroppsdelar flyger inte av bara för att man skjuter på dem...

Jag skrev aldrig när man skjuter så flyger det armar och ben utan jag skrev när det sprängs. Så t ex när en granat detonerar 40 cm ifrån din kropp.

Nu har jag gjort en tråd på officella forumet och får se vad folk säger där.

Det behöver inte nödvändigtvis lossa kroppsdelar bara för att den detonerar 40cm ifrån dig eller närmare, det har funnits överlevande exempel på det så länge granater existerat.

Medlem

Verkar väldigt häftigt. Längtar.

Inaktiv

Längtar! Kanska säker på att det här kommer bli Årets Spel

Medlem

ska köras hårt i min xbox när det kommer


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kul slut på filmerna. Det ser faktiskt ganska lovande ut men det är rätt likt CoD 4.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Än en gång alldeles för scriptat och arcadigt med massa symbol texter och skit som flyger upp i rutan så min hjärna dansar hula hula innanför pannbenet...
Varför kan de inte slöa ner det lite i stil med RO, R6 t.ex.? Sen använder det fortf. ingen fysikmotor till kropparna? Enligt mig så har det inte utvecklats något märkbart sen CoD4.

För att spel som fokuserar mer på realism än spelkänsla och spelglädje är urtråkiga.

Medlem

det är ser juh ut som cod4 fast med nya maps och andra vapen...ser dock kul ut

Medlem

Har nötat sönder första Modern warfare multiplayer, det är lätt den grymmaste online fps-shootern på lääääänge

Medlem
Skrivet av Remus:

Vart är allt blod? Det som är bra med CoD WaW är våldet och det där lite "otäcka" i det hela. Armar och ben sprängs bort. Lite blod här och var. Det räcker med det.

Men i CoD 4 MW då? Jo där kommer det lite blod när man träffar fienden. Det är allt. Ingenting mer.

och dom vill ha det realistiskt? Eller har jag drömt? Och sen står "blood" med på "ratingen" men det enda man ser är något rött när man träffar dom.

Kunde lika gärna varit paintball färg.

Jag hoppas verkligen att det blir lite våldsammare så man nästan inte vill skjuta någon och tycker "synd" om den spelaren man skjuter mot.

Som SOF ska det vara då snackar vi våld.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av woho:
Skrivet av -=anders=-:

Än en gång alldeles för scriptat och arcadigt med massa symbol texter och skit som flyger upp i rutan så min hjärna dansar hula hula innanför pannbenet...
Varför kan de inte slöa ner det lite i stil med RO, R6 t.ex.? Sen använder det fortf. ingen fysikmotor till kropparna? Enligt mig så har det inte utvecklats något märkbart sen CoD4.

För att spel som fokuserar mer på realism än spelkänsla och spelglädje är urtråkiga.

Om man har ADHD kanske.

Ärligt talat så känner jag precis tvärtom när det gäller realistiska spel. Tycker närvarokänslan och spelglädjen är fantastisk i t ex Arma 2 och Red Orchestra. Men antingen så älskar man eller så hatar man realistiska spel.

Tycker dock att det vore konstigt om CoD-serien plötsligt skulle välja en mer realistiskt stil efter alla dessa år.

Medlem

Beat the clock?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Grejen är väl den att jag inte känner att jag har kontroll på CoD spelen i MP. Allt går verkligen för snabbt. Jag kan klara av TF2 tydligen utan nån större form av ansträngning. Men jag stör mkt nog på att COD4 och nu Modern Warfare 2 är jävligt snygga, men faller pladask då de känns för arcadiga och jag får ingen närvaro och någon bra spelkänsla... Och det får jag i många andra spel... Tala om varför är ni snälla, då isf.

Medlem

AAAAAAAAAAAAAHHH MOTHERLAND!!!!!!!!!

Fan va sugen jag är på MW2 nu, äääälskar första modern warfare och så ser man den där flag carrier videon och ser lite små ändringar som man velat ha i första spelet, enda man tänker nu är "jizz in my pants" fy fan va kul det ska bli klockren kastkniv på fourzerotwo i slutet haha

Medlem

fack,, de lärde sig inget från MW1
Bort med flygplan,, det är bara tråkigt att sitta under ett tak en längre tid under en runda bara för att några springer och blir dödade hela tiden så motståndarna får flygplan upplåsta hela jävla fucking tiden. Åtminstone ge oss admin-kontroller så att den som lägger upp en officiel server kan välja bort sånt skit, samt välja vilka vapen som ska finnas och hur många osv..

Ettan var ganska kul,, men har de inte lagt till mer stöd för custom settings för officiella servrar (servrar som man kan levla på alltså) i tvåan så blir fler än jag missnöjda

Som det är idag i ettan så kan man gå in på en server och det första man möts av är en lång lista på "regler" man måste följa för att inte bli utkastad (Tex inte använda nadelauncher, mounted SAW, flyg inom 15 sek från spawn, etc etc etc)..
Hade företaget brytt sig lite om sina kunder så hade de sett till att låta oss välja sånt i server setupen i någon patch

Medlem

OMG GUYZ !!

Såg ni vapnet som låg på marken i flag filmen eller?

AA-12

http://www.youtube.com/watch?v=p4ebtj1jR7c

OP..

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

fack,, de lärde sig inget från MW1
Bort med flygplan,, det är bara tråkigt att sitta under ett tak en längre tid under en runda bara för att några springer och blir dödade hela tiden så motståndarna får flygplan upplåsta hela jävla fucking tiden. Åtminstone ge oss admin-kontroller så att den som lägger upp en officiel server kan välja bort sånt skit, samt välja vilka vapen som ska finnas och hur många osv..

Ettan var ganska kul,, men har de inte lagt till mer stöd för custom settings för officiella servrar (servrar som man kan levla på alltså) i tvåan så blir fler än jag missnöjda

Som det är idag i ettan så kan man gå in på en server och det första man möts av är en lång lista på "regler" man måste följa för att inte bli utkastad (Tex inte använda nadelauncher, mounted SAW, flyg inom 15 sek från spawn, etc etc etc)..
Hade företaget brytt sig lite om sina kunder så hade de sett till att låta oss välja sånt i server setupen i någon patch

Finns serverar som tagit bort det helt också, dock blire inte rankat då.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

fack,, de lärde sig inget från MW1
Bort med flygplan,, det är bara tråkigt att sitta under ett tak en längre tid under en runda bara för att några springer och blir dödade hela tiden så motståndarna får flygplan upplåsta hela jävla fucking tiden. Åtminstone ge oss admin-kontroller så att den som lägger upp en officiel server kan välja bort sånt skit, samt välja vilka vapen som ska finnas och hur många osv..

Ettan var ganska kul,, men har de inte lagt till mer stöd för custom settings för officiella servrar (servrar som man kan levla på alltså) i tvåan så blir fler än jag missnöjda

Som det är idag i ettan så kan man gå in på en server och det första man möts av är en lång lista på "regler" man måste följa för att inte bli utkastad (Tex inte använda nadelauncher, mounted SAW, flyg inom 15 sek från spawn, etc etc etc)..
Hade företaget brytt sig lite om sina kunder så hade de sett till att låta oss välja sånt i server setupen i någon patch

modwarfare+egenkonfigurerad config-fil=win

Medlem

Cod är helt okej, men varför envisars dom att ha en träffindikator? är det för att folk ska veta om dom träffar eller inte? riktigt dåligt.

12
Skriv svar