Disney vill köpa Marvel

Robot
Medlem
Disney vill köpa Marvel

Visst bara dom inte lägger sig i vad dom gör!
Disney är ju kända för o hata våld o blod o tar alltid bort sånt från filmer, serier mm... :\


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Det enda jag har att säga till det här är: NEJ!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Haha, Disney is evil!

Ett ganska nytt avsnitt av South Park handlar just om Musse Pigg och Disney imperiet, där musse är bossen och visar hur onda Disney är.

Medlem

fy fan, detta suger

Medlem

Disney håll er borta från Marvel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Enligt Kotakus källa så är båda parter överens och dom väntar nu på godkännande från diverse myndigheter.

"Both companies have approved the deal, though it still has to clear the Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act and various regulatory committees before it can be finalized."

Medlem

NEJ! FÖR FAN! DON'T DO IT MAN!

Medlem

Nej nej nej, nu kommer väll alla framtida Marvel filmer och spel att bli så barnvänliga som bara är möjligt.

Förhoppningsvis blir detta inte fallet men man vet ju aldrig.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

om det här händer så kan jag inte fortsätta uppskatta serietidningar.. vore tråkigt som fan

Medlem

Hrmpf...
Bara Disney inte ... "disneyfierar" Marvel så ser jag nog inget jätteproblem med det.
Marvel ska ha en råare attityd helt enkelt.

Medlem

Tror faktiskt inte att Disney skulle gå in och peta allt för mycket i marvel om de skulle köpa företaget, men den som lever får se:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Så länge de ger fan i DC så är det lugnt


signatur
Medlem

Herregud vilken katastrof för hela Marvel...

Nästan så man börjar gråta.


signatur

Life is to serious to be taken seriously...

Medlem

ja å självklart säljer dom sig

Medlem

Oh, vad kul, Marvels karaktärer blir våldtagna av Disney... nä, inte alls.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

I ärlighetens namn vill jag bara inflika att jag inte tror att några större förändringar kommer att ske. Disney skulle knappast svika en hel fanbase genom att gå in med sina vita seriehandskar och göra några ändringar, det vore bara idiotiskt både etiskt och rent marknadsmässigt.
Näe, Marvel kommer nog bara att bli ett underbolag till Disney, inget mer.
För vem i helvete skulle köpa "Wolverine och Pluto på nya äventyr"?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

disney har inte så mycket längre som går bra så dom håller på och letar nya märken, man ska tänka att disney var lite av ett sjunkade skepp innan Pirates of the carribean.
dom lär ju inte ändra marvel om det är framgångsrikt i sitt nuvarande skick.
jag vet inte riktigt jag är inget fan av marvel imo är det bara tecknat osv för äldre barn som jag själv läste och kollade på tv då det begav sig.
dock så gillade jag också senaste wolverine spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av zyr0k:

I ärlighetens namn vill jag bara inflika att jag inte tror att några större förändringar kommer att ske. Disney skulle knappast svika en hel fanbase genom att gå in med sina vita seriehandskar och göra några ändringar, det vore bara idiotiskt både etiskt och rent marknadsmässigt.
Näe, Marvel kommer nog bara att bli ett underbolag till Disney, inget mer.
För vem i helvete skulle köpa "Wolverine och Pluto på nya äventyr"?

Haha tänkte detsamma!:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av zyr0k:

I ärlighetens namn vill jag bara inflika att jag inte tror att några större förändringar kommer att ske. Disney skulle knappast svika en hel fanbase genom att gå in med sina vita seriehandskar och göra några ändringar, det vore bara idiotiskt både etiskt och rent marknadsmässigt.
Näe, Marvel kommer nog bara att bli ett underbolag till Disney, inget mer.
För vem i helvete skulle köpa "Wolverine och Pluto på nya äventyr"?

Du skulle bli bra jävla förvånad om du visste hur såna här jättebolag fungerar. Är ungefär 10% av dom som har någon sorts bestämmande position som har nån sorts koll.

Dom kommer se korsbefruktning mellan deras IP'n som en bra sak och Disney's "värderingar" kommer definitivt färga av sig på Marvel.


signatur

---
Boo!

Medlem

Disney vill nå en äldre publik.

Inaktiv

Tror inte de köper något bara för att göra om det helt...

Darrar vid tanken:

X-MEN Origins : Darkwing Duck

Inaktiv

De har väl redan mjölkat ur sina egna licenser med sketna uppföljare m.m. O nu behöver de nya figurer osv. att göra skitfilmer på.

Medlem

Usch, hoppas det inte går igenom. Disney har inget att göra med Marvel, kan dom sköta sitt eget istället.. kan bara tänka mig hur det kommer bli, allt mörkt kommer säkerligen tonas ned och inte en chans att dom tillåter några av dom råare delarna för filmer längre.

Medlem

NEJ!... inte Marvel! kanske DC men inte Marvel FFS!!!!:evil:


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

För guds skull NEJ!! En av få tidningsföretag som vågar låta vuxna få läsa serier om vuxna hjältar. Jag vill INTE se Spindelmannen ränna runt i ankeborg och fånga björnbusarna, eller Wolverine skära träd åt farmor kajsa. Fucks sake, Disney tror hela världen är en enda stor barnhage

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Du skulle bli bra jävla förvånad om du visste hur såna här jättebolag fungerar. Är ungefär 10% av dom som har någon sorts bestämmande position som har nån sorts koll.

Dom kommer se korsbefruktning mellan deras IP'n som en bra sak och Disney's "värderingar" kommer definitivt färga av sig på Marvel.

Det får tiden utvisa. Möjligen kan de göra något halvtaskigt barnprogram med Hulken och Långben som sänds halv åtta i Lattjo Lajban på söndagsmorgnarna, men att ändra på allt för mycket vore att gräva sin egen tecknade grav då den hängivna fan-skaran fort skulle skingras till förmån för småbarnsfamiljer som köper Spiderman-plyschfigurer och Wii-titlar med densamme.
Om vi dessutom ska röra till det ytterligare och gå in på Marvel-serierna så har jag svårt att se "originaltecknarna" ta åt sig av Disneys barnvänliga inriktning och börja teckna solar med ansikten istället för rått våld.

Bara mina egna funderingar!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

tror faktiskt detta skulle skada marvel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

på gott och ont om ni frågar mig, det lär komma saker disney har gjort sin spin på men marver lär har lite mer att jobba med nu också dom som nån sa att dom hamnar nog som underbolag till disney.

Medlem
Skrivet av Molotov:

disney har inte så mycket längre som går bra så dom håller på och letar nya märken, man ska tänka att disney var lite av ett sjunkade skepp innan Pirates of the carribean.
dom lär ju inte ändra marvel om det är framgångsrikt i sitt nuvarande skick.
jag vet inte riktigt jag är inget fan av marvel imo är det bara tecknat osv för äldre barn som jag själv läste och kollade på tv då det begav sig.
dock så gillade jag också senaste wolverine spelet.

Är det inte tvärtom? Att det går fruktansvärt bra för Disney just nu? Är väl därför dom har råd att köpa Marvel för 4 miljarder dollar. Sen är det väl ett av dom största hollywood studiorna.

12
Skriv svar