PSP Go säkras mot piratkopiering

Robot
Medlem
PSP Go säkras mot piratkopiering

Hur gick det med EU-direktivet som skulle göra det olagligt om det inte gick att byta batterier till hemelektronik enkelt, för utbyte eller återvinning?

Medlem

eller.. ju svårare och mer "omöjligt" något är att hacka, desto större prestige att göra det.

Hade dom haft noll skydd så hade det minimerat hacket mer.. hade inte stoppat det, men dratt ner på magnituden...

Iofs.. PS3 e inte knäckt än..


signatur

Phrost helt enkelt.

Medlem

Jag förstår dock inte vad batteriet har med kopieringsskyddet o göra. okey de fanns hack till psp med hjälp av batteriet men de borde ju va rätt lätt för dem o förebygga o behålla ett utbytbart batteri.

Medlem
Skrivet av znubbis:

Jag förstår dock inte vad batteriet har med kopieringsskyddet o göra.

Jo, tycker det låter väldigt konstigt.

Medlem

Fy fan va idiotiskt mot kunderna. Först kommer den att kosta som fan sen är man tvungen att lämna in maskinen för att batteriet blir dåligt. Förstår inte hur SONY tänker. Hoppas det går åt helvete för dem med PSP Go

Medlem

...Och som vanligt går det ut över folk som faktiskt köper grejerna, bra SONY.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

"Vi vill tjäna mer pengar genom att hindra folk från att byta batterier själva."

Låter inte riktigt lika bra som att skylla på piratkopiering.

Medlem

kommer dröja max en månad innan den oxå är hackad

Inaktiv

Skiten ser ut som ett efterblivet skämt ändå så.

Inaktiv

"Du kommer inte ha möjlighet att rippa dina spel och spela dem på konsolen,"

IF YOU SAY SO.

Medlem

Hmm har första pspn och det blir nog en uppgradering till PSP go.
Men för i h-lvete vilken idiotisk lösning på piratproblemet.
Det måste ju kunna motverkas på något annat sätt än att man måste skicka in allt till SONY bara för att byta batteri när det börjar bli dåligt.

Drabbar som någon sa oss som faktiskt köper sina grejer.
Kommer säkert bli hackad ändå även med denna batterigrej..

Medlem

För med ett hackat batteri som kallas pandoras batteri kan man bland annat återliva en död psp om du försökte flasha den till en custom fw bland annat. men till slut lär dom knäcka det.. det tog ett tag på gamla pspn och vips var dom igång .

Medlem
Skrivet av FZ:

PSP Go säkras mot piratkopiering

Famous last words.


signatur
Medlem

VA? o jag som trodde att de skulle använda EXAKT samma system som till de äldre modellerna.. fan va dum jag är =/

Medlem

Säkras? Don't count on it.

Hur som helst, batterier behöver bytas, så är det bara. Dåligt drag i mina ögon.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av GataJ:

Fy fan va idiotiskt mot kunderna. Först kommer den att kosta som fan sen är man tvungen att lämna in maskinen för att batteriet blir dåligt. Förstår inte hur SONY tänker. Hoppas det går åt helvete för dem med PSP Go

Tacka pirater för det...Sony gör väl så mycket de kan för att skydda sin produkt... Tycker du inte om det..köp då inte sony's produkter...

Medlem
Skrivet av shastar:
Skrivet av GataJ:

Fy fan va idiotiskt mot kunderna. Först kommer den att kosta som fan sen är man tvungen att lämna in maskinen för att batteriet blir dåligt. Förstår inte hur SONY tänker. Hoppas det går åt helvete för dem med PSP Go

Tacka pirater för det...Sony gör väl så mycket de kan för att skydda sin produkt... Tycker du inte om det..köp då inte sony's produkter...

Att skydda sin produkt genom att ta bort möjligheten att byta batterier är väldigt dåligt.
Om man reser långt och inte har tillgång till att ladda så är det ju praktist att trycka i ett extrabatteri.
Nej den här tänker jag då inte köpa. Tror nog att det är många fler än jag som tycker detta äe en dålig lösning.

URK
Medlem
Skrivet av shastar:
Skrivet av GataJ:

Fy fan va idiotiskt mot kunderna. Först kommer den att kosta som fan sen är man tvungen att lämna in maskinen för att batteriet blir dåligt. Förstår inte hur SONY tänker. Hoppas det går åt helvete för dem med PSP Go

Tacka pirater för det...Sony gör väl så mycket de kan för att skydda sin produkt... Tycker du inte om det..köp då inte sony's produkter...

sony skiter och skyller på katten.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Blir snarare så att jag inte ens funderar på att köpa en nu.

Medlem

Till alla som gnäller så kan ni köpa en PSP 3000. Den är också fri från pirater (jippi). Går utmärkt att köpa spel digitalt med den också.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

för man kan säkert inte skruva upp skiten ändå? om man vill så kan man göra.

och man skiter ofta i garantin om man vill flasha/hacka sina konsoler. så det argumentet finns inte heller.

URK
Medlem
Skrivet av redmac:

Till alla som gnäller så kan ni köpa en PSP 3000. Den är också fri från pirater (jippi). Går utmärkt att köpa spel digitalt med den också.

jag förstår mej inte på dej om jag gav dej en käft smäll och säger det är för att hindra piraterna så kommer du be mej av lycka att ge dej en till på andra sidan.

detta är enkel logik. betalande kunder blir behandlade som skit medan de som kör pirat kommer i gräddfilen. företagen biter handen som göder dem.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:

Blir snarare så att jag inte ens funderar på att köpa en nu.

Instämmer. Om vi helt bortser från att batteriet kan ge upp (vilket aldrig hänt några av mina tre batterier) så kan vi ju prata om det faktumet att orginalbatteri håller i fem minuter (överdriver, men ni hajjar) medan det finns tredjepartsbatterier som har bokstavligen flera gånger orginalets kapacitet. Nog för att Go kanske är mer energisnål (doubt it), men kan jag inte skaffa ett bätte batteri än det som ingår så är det ju inget att ha.

Även med två extra, mer kapabla, batterier så använder jag alla tre - varenda en av dem tar slut förr eller senare och då vill man ha ett att byta till.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

hur ofta behöver ni byta batteriet i andra grejer ni har undrar man? also dom som har ett omladdningsbart batteri.

Medlem

ähhh! det är bara att skruva up skiten så hittar man batteriet.
folk som gör om batteriet kan förfan ochså få up psp!

Medlem
Skrivet av TruB:

hur ofta behöver ni byta batteriet i andra grejer ni har undrar man? also dom som har ett omladdningsbart batteri.

Varje gång man är ute på resa och inte har tillgång till laddare utan extra battteri?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar