Heroes of Newerth på debuttrailer

Robot
Medlem
Heroes of Newerth på debuttrailer

Har betatestat det här sen i... Slutet på juni. Sen dess har jag spelat nästan varje kväll, sjukt beroendeframkallande och kul!

Gillade aldrig DotA, vet inte varför egentligen, men det kan ha berott på det enligt mig osmidiga köpsystemet, och på att WC3-motorn inte riktigt är till för just DotA. Det är där en motor specialgjord för DotA överglänser originalet totalt.
HoN är ett klart köp för min del, så grymt att spela med kompisar. :>

Medlem
Skrivet av xZetsu:

Har betatestat det här sen i... Slutet på juni. Sen dess har jag spelat nästan varje kväll, sjukt beroendeframkallande och kul!

Gillade aldrig DotA, vet inte varför egentligen, men det kan ha berott på det enligt mig osmidiga köpsystemet, och på att WC3-motorn inte riktigt är till för just DotA. Det är där en motor specialgjord för DotA överglänser originalet totalt.
HoN är ett klart köp för min del, så grymt att spela med kompisar. :>

Instämmer helt!

Medlem

Gillar inte HoN överhuvudtaget men älskar DotA, tycker inte det finns någon punkt alls där DotA inte är bättre än HoN på, och grafiken, visst är den snygg i HoN men den förstör ju genom att göra allting till en jäkla gröt så man inte vet vad som är vad.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Fastnade aldrig för Dota, dock har jag beta testat HoN en vecka och jag gillar det skarpt. Sant att ibland blir det gröt av grafiken och man kan tappa bort sig, men det är en övnings sak.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

spelade 10 games i juli och har inte spelat det sen dess. Texturerna känns utsmetade, det går inte att se vad som är vad. Kameran är inzoomad som att du satt med ansiktet i backen, du kan i princip välja att se saker framför dig eller bakom dig.
Oavsett vad du gör så finns det alltid någon osynlig hjälte som hoppar fram och oneshottar dig utan att du hinner göra någonting.

Det enda som spelet har gjort bra är alla community features faktiskt. Allt annat finns bättre i LoL, Demigod och DoTA Allstars.

Jag kommer i alla fall inte betala för det, inte när jag kan lira LoL gratis och har Demigod på hyllan sedan länge

Vi får se hur många dota spelare som fortsätter lira Hon nu när man måste betala för det och hur många som helt enkelt bara går tillbaka till Wc3.

Medlem

spelar hellre dota än detta...

Medlem
Skrivet av TysN:

Gillar inte HoN överhuvudtaget men älskar DotA, tycker inte det finns någon punkt alls där DotA inte är bättre än HoN på, och grafiken, visst är den snygg i HoN men den förstör ju genom att göra allting till en jäkla gröt så man inte vet vad som är vad.

Alltså normalt sett så anser jag att folk får tycka som de vill men om du inte kan se flera punkter där HoN är bättre än DotA måste du vara nån blind fanboy eller så har du inte ens spelat HoN.

Jag menar 100 gånger bättre nätkod, möjligheten att kunna reconnecta om man blir disconnectat, inbyggd funktion för att conceda ( forfeit)

Medlem

Är det någon som kanske har ett acc eller beta nyckel över som skulle kunna få? Skulle va grymt tacksam

Medlem

jag har 3 invites, första 3 som PM:ar mig en email får dem.

Edit: Slut på invites

Medlem

HoN är till för dota rookies, dota är fortfarande så otroligt mycket bättre.

ndr
Medlem

Har inte kört Dota på länge men kört HoN nu ett par veckor och är helt frälst. Grafiken är otroligt snygg, själva systemet med att kunna reconnecta, joina kompisarnas game med 1 knapptryck och statistik e riktigt nice.

Det enda som behövs är lite finputsning, balansera vissa heroes så kommer detta bli ett spel att se fram emot!

Medlem

Har det på datorn men har inte testat än


signatur

Rawr

Medlem

Så härligt att man känner igen enheter från Savage 2 i det här Devourer, Behemoth, Malphas...

Har aldrig varit någon DoTA-fan, men det här såg faktiskt lite intressant ut. Och för de som aldrig har lirat det superba spelet Savage 2, som det här bygger vidare på, gå in på [http://www.savage2.com/en/main.php], tanka det och lira det gratis! Det är inte som det här, men det är grymt kul och underskattat.

Medlem

Spelet är fortfarande beta, kommentarer om Hero-Balans är lagom obefogade. Personligen tycker jag båda spelen är kul men föredrar HoN eftersom jag nästan bara kör public. Det är lättare att spela pub i hon pga dom hostar server, reconnecting, concede osv. Inbyggd community panel är en riktigt trevlig funktion, 1-click friend-join är hur skönt som helst och inbyggd banlist är alltid trevligt då man slipper samma nötter igen. Hur spelet spelas just nu är ju det som behöver poleras, och det kommer att poleras länge så fortsätt spela och ge feedback på vad som behöver fixas på forumen. Deras forumcrew är snabba på svar och dom tar till sig från communityn så passa på och BETA testa spelet inte bara spela gratis

Jag tror på S2 Games faktiskt och hoppas det kommer bli ett bra lir för dom.

Medlem

Spelat Dota en del under ca 2 år, fick invite av en kompis till HoN, lite konfunderande i början. Men när man lär sig känna igen heroes är det bättre! Lite småfunktioner som gör det bättre än dota samt grafiken såklart!

Medlem

www.leagueoflegends.com

Ser ju rätt kul ut det med, och är gjort av skaparna av Dota

Medlem

Trailern är ju riktigt sunkig men spelet är för jävla kul.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av TysN:

Gillar inte HoN överhuvudtaget men älskar DotA, tycker inte det finns någon punkt alls där DotA inte är bättre än HoN på, och grafiken, visst är den snygg i HoN men den förstör ju genom att göra allting till en jäkla gröt så man inte vet vad som är vad.

Alltså normalt sett så anser jag att folk får tycka som de vill men om du inte kan se flera punkter där HoN är bättre än DotA måste du vara nån blind fanboy eller så har du inte ens spelat HoN.

Jag menar 100 gånger bättre nätkod, möjligheten att kunna reconnecta om man blir disconnectat, inbyggd funktion för att conceda ( forfeit)

Inget maphack, VOIP, Rebindable hotkeys, Body & Clan system, Mer maps. Om du kan välja mellan A och A + B varför inte ta båda?

Den ända punkten som jag anser att DOTA leder på är att de har en del fler items och mer heros. Men detta är bara pga att snubbarna som gör HoN inte haft tid att porta allt. Tex i nästa patch kommer det 4 heroes, 3 portade 1 ny.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

spelade 10 games i juli och har inte spelat det sen dess. Texturerna känns utsmetade, det går inte att se vad som är vad. Kameran är inzoomad som att du satt med ansiktet i backen, du kan i princip välja att se saker framför dig eller bakom dig.
Oavsett vad du gör så finns det alltid någon osynlig hjälte som hoppar fram och oneshottar dig utan att du hinner göra någonting.

Det enda som spelet har gjort bra är alla community features faktiskt. Allt annat finns bättre i LoL, Demigod och DoTA Allstars.

Jag kommer i alla fall inte betala för det, inte när jag kan lira LoL gratis och har Demigod på hyllan sedan länge

Vi får se hur många dota spelare som fortsätter lira Hon nu när man måste betala för det och hur många som helt enkelt bara går tillbaka till Wc3.

Du kan ganska lätt modda kameran så du får bättre överblick(hela mappen typ om du vill)

Medlem

Det var väl ganska självklart att DotA-fanboys skulle överrösa denna tråd med skitsnack. HoN är enligt min experience laggfritt, snyggt, har bra friend-system, bra rank-system, anti-leaver system etc etc etc. Om ni inte kan se punkterna där HoN är bättre är ni enbart trångsynta. Säger inte att ni ska ge upp ert älskade DotA men kom inte och säg att det här är skit.

Medlem

League of Legends är såååå mycket bättre. Hela interfacet i Heroes är totalt feldesignat. Det är otydligt och svårnavigerat.

Medlem

Jag har spelat ganska mycket dota, och jag tycker verkligen HoN-gänget har lyckats. Dotakänslan finns där, massvis med bra funktioner som dota inte har som standard.

Ang. färgerna så vänjer man sig. I början tyckte jag också att HoN var gröt, men när jag nu vant mig så har jag inga problem att urskilja vad som händer. HoN kommer att bli bättre och bättre och jag ser ingen anledning att spela Dota när HoN finns.

EDIT: Om LoL är gratis så kommer jag såklart testa det också sen.

Inaktiv

pm för invites ,, har några stycken

Medlem

Jo men var inte dota grötigt i början?? Det tar ju typ några games så är man lika inne i det som man var i dota. Klart köp här också!

Inaktiv
Skrivet av dogge93:

Jo men var inte dota grötigt i början?? Det tar ju typ några games så är man lika inne i det som man var i dota. Klart köp här också!

Redan köpt

Medlem
Skrivet av Trappski:

League of Legends är såååå mycket bättre. Hela interfacet i Heroes är totalt feldesignat. Det är otydligt och svårnavigerat.

Ja gillar man att interfacet tar upp 50% av skärmen så ska man lira Leagueoflegends helt klart

Medlem

Jag har oxå hon-nycklar om någon är intresserad. Har 2 stycken för att vara exakt, och det är först till kvarn som gäller.

Medlem

Har spelat både HoN, DotA och league of legends och tycker personligen att league of legends är absolut roligast!
Störtskön grafik, balanserat, har allt som behövs vad gäller nya funktioner och allmänt kul! 8)

Inaktiv

Spelat 200 matcher och testade dota igen.

+ på dota
Balans
Grafiken duger
-
Hög ping, lagg
stort interface

Hon är Dota med ny grafik och bättre system för att spela med hög ping. ^^


signatur

a"C"RED -

12
Skriv svar