MS: Xbox 360 är pålitligare nu

Robot
Medlem
MS: Xbox 360 är pålitligare nu

Har själv ägt 4st, så jag kan nog inte riktigt hålla med om det. Men däremot så har min senaste hållt längst, fast den x-clamp fixade jag innan problemen började? Så det kan vara största anledningen den fortfarande funkar?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

riktigit nice xD

Medlem

Tog sin tid.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Återkommer, fick min nya maskin igår. Upp till bevis

Medlem

Är det 100% fail på de äldsta tro? Om de används vill säga.
Lite sugen på en Elite. Håller de? Är de tystare?


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Fick min nya 360 för 3 dagar sen verkar funka bra, men man vet aldrig.

Btw ni som spelat

nya Batman spelet och kommit så långt som vid slutet när man får "spela" som jokern, gissa om jag bajsade ner mig. Trodde 360 hade gått sönder på 3 dagar.

Använd [spoiler]-taggen. /Tompa


signatur

Working as intended.

Medlem

Då kanske den är färdig att släppas nu. Eller vänta, den är ju redan släppt >.<

Medlem

Jag fattar inte vad folk tjafsar om. Jag köpte min xbox 360 bara några månader efter släppet och jag har aldrig haft problem med den.

Dock så hade en polare fel på sin, RROD men den blev utbytt och han fick en ny inom 1,5 vecka.

1,5 vecka är inget. MS sa att det skulle ta 4 veckor, men det är ju bara för att safe'a.

Servicen är kanon hos MS.

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Jag fattar inte vad folk tjafsar om. Jag köpte min xbox 360 bara några månader efter släppet och jag har aldrig haft problem med den.

Bara för att du har haft tur och klarat dig betyder det att alla andra bara gnäller menar du? *sigh*

1½ vecka har det aldrig tagit för mig att få den fixat, snabbaste var 2 veckor och längsta 5-6 veckor.

Personligen har jag haft 4 st. trasiga Xbox360's varav 2 var RROD en var E74 (nästan samma som RROD) och en pajade DVDspelaren i.

Hade det inte varit för att jag ogillar ps3's kontroller och det faktum att spelutbudet inte tilltalar mig för fem öre så hade jag bytt till Ps3 för längesedan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Fick RROD på båda mina xbox och efter det blir det aldrig mer xbox för min del Köpte första vid lansering, pajjade efter en månad. Och fick en ny. Och när den andra blev cp så hade redan garantin gått ut. Woho! Nu så är min ps3 <3 Funkar alltid.

Medlem

Det skulle vara intressant och få veta hur många konsoler man har reparerat/bytt ut om nu Microsoft någonsin vågar släppa dessa siffror.

Det hade nog varit billigare i längden att genomföra en del kvalitetskontroll och gjort några revisioner innan man släppte ut 360:n på marknaden.

Medlem
Skrivet av fladder:

Fick min nya 360 för 3 dagar sen verkar funka bra, men man vet aldrig.

Btw ni som spelat nya Batman spelet och kommit så långt som vid slutet när man får "spela" som jokern, gissa om jag bajsade ner mig. Trodde 360 hade gått sönder på 3 dagar.

men du!hallå eller..

ngn film du ska se på bio snart så kan jag avslöja slutet för dig...:evil:

Medlem

Tack så jäkla mycket Fladder....

Medlem

Ni har som Elite, hur låter den mot äldre 360? Nu kan man ju installera spelen på HDD'n också, men låter det mindre trots att man måste ha skivan i?

Hade mitt första Xbox360 i ett år innan jag fick ring of death...

Men när jag lämna in det erbjöd de mig att uppgradera till ett elite för en mycket lite extra summa och det har fungerat helt felfritt i snart ett år nu så jag gnäller inte...

Medlem

haft min 1 år utan trubbel.

Ang. fladders uttalande är det faktiskt inte mkt till spoiler, det kommer inte störa er spelupplevelse nämnvärt.

Medlem

har haft 2 stycken den ena dog och den andra har funkat typ sen 10 månader efter 360 släpptes. ja och dom som har ps3 och inte xbox sluta whinna och skriva att inte xbox suger

Medlem

Min första maskin höll måttet utan problem. Den lät dock för jävligt så jag bytte den senare mot en Elite (GAME hade en byteskampanj där man fick byta in sin gamla mot en Elite) och den, i sin tur, dog i höstas med den berömda ringen blinkandes. Den maskin jag fick i utbyte har inte felat en enda gång och är betydligt tystare än föregångaren. Jag är helnöjd.


signatur
Medlem

min kompis har den nya...den dog efter 1 månad hahaha

Medlem

Jag har haft 2 stycken 360 konsoler den första köpte jag ca 6 månader efter relasen och den höll i 2 år men jag sålde den och nu har jag köpt en ny 360 en elite och den har jag haft i ca 8 månader nu utan något problem alls.

Jag börjar fundera på ifall om det kan ha att göra med att jag aldrig lät dem stå upp utan alltid hade dem liggandes jag har hört att RROD ofta beror på att något lossnar ifrån konsolens moderkort och det lär ju hända lättare ifall om du låter den stå upp.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Köpte min första på lanseringen, höll i c:a 2 år sen blev det red ring of light. Lagade den sen för ett år sedan så gick den sönder igen med e74.
Dock så hade jag precis fått csn bidrag så jag gick och köpte en arcade och slängde dit hårddisken från min pro.
Min nya har funkat perfekt.

Medlem

har oxo haft 2 st Xbox 360, första var de första Xbox 360, sålde den dock och importerade en NTSC maskin för 2 år sedan.

Vilket fall som helst, aldrig haft RROD problem, bland alla mina 10 vänner som äger konsolen har enbart en haft problemet dessutom. Tvivlar inte på att problemet inte finns men att det är så stort som vissa antyder, aka 50%, tvivlar jag mycket starkt på.

Medlem

Min 360-premium tog livet av sig i somras. Köpte den vid release, så jag var egentligen mest förvånad över att den överlevt så länge.
Köpte en ny, Arcade-versionen efterssom jag redan hade hårddisk och resten av grejerna jag fick med premiumpaketet.
Hittills har den klarat sig bra, och jag vill åtminstone TRO att den här kommer klara sig lika bra som mina gamla konsoler gjort.

KoP
Medlem

Jag har nog också haft ovanligt flyt med mina xboxar.. haft 2 stycken varav första såld till en arbetskamrat och den funkar fortfarande, likaså nuvarande xbox. Första xboxen lät dock lite mer än nuvarande eliten + att den repade en skiva en gång (testdrive unlimited).

Medlem

Har man inte hört detta drygt två-tre gånger per år nu?

Medlem

Har hört att många fått RROD med Jasper också men det kanske är en ny modell han snackar om eller?

Annars så kontrar de med detta bara nu när priset på PS3 sjunkit.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Jag köpte min Xbox 360 Elite förra året i Augusti! Så har haft det i 1 år nu och inte haft några problem

Folk behöver bara lära sig att inte ställa den i solen eller att ställa den på skakigt underlag eller att hoppa och studsa framför den. Samt stänga av spelet innan man tar ut skivan.

Medlem
Skrivet av Frisky:

Jag köpte min Xbox 360 Elite förra året i Augusti! Så har haft det i 1 år nu och inte haft några problem

Folk behöver bara lära sig att inte ställa den i solen eller att ställa den på skakigt underlag eller att hoppa och studsa framför den. Samt stänga av spelet innan man tar ut skivan.

Tänk om alla vore så smart som du, då hade inte 360n haft en failure rate på 50% eller nåt. det handlar om att dom tidiga versionerna hade kass kylning, fläktarna var för klena att transportera ut värmen effektivt.

Medlem

SWEBarb

Har faktiskt snackat med folk som har gjort precis det som jag skrev och det har resulterat i repade skivor eller RROD och då får man ju skylla sig själv om man inte kan ta hand om sina saker.

Sen är det väl så också att med tanke på prisskillnaden på Xbox 360 och PS3 så är det egentligen inte mycket att klaga på då man har 3 års gratis reparation också.

123
Skriv svar