MS: Xbox 360 är pålitligare nu

Medlem

Jag jobbar med att reparera XBOX 360 RRODade konsoler. Alla (även de nyaste) går sönder för Microsoft VÄGRAR ta bort X-Clampsen och istället köra på M5-skruvar som finns på Bauhaus i lösvikt =/ Jag tror att Microsoft gör detta med flit då många flashar sina konsoller och sen köper nya när den gammla gått sönder.

Medlem

LoL vågar inte lita på MS då jag redan haft 3st x360 som gått sönder e dock på min 4 just nu men den får barnen använda då jag hellre använder min PS3.

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag jobbar med att reparera XBOX 360 RRODade konsoler. Alla (även de nyaste) går sönder för Microsoft VÄGRAR ta bort X-Clampsen och istället köra på M5-skruvar som finns på Bauhaus i lösvikt =/ Jag tror att Microsoft gör detta med flit då många flashar sina konsoller och sen köper nya när den gammla gått sönder.

Då är det väl snarare de som flashar sina lådor som får skylla sig själva faktiskt. Maskinen är ju inte tillverkad för det till att börja med.

Medlem

Fick RROD igår, ringde MS support och dom sa att garantin var ute, får pröjsa 89€ för att få den lagad. Känns väldigt surt.

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag jobbar med att reparera XBOX 360 RRODade konsoler. Alla (även de nyaste) går sönder för Microsoft VÄGRAR ta bort X-Clampsen och istället köra på M5-skruvar som finns på Bauhaus i lösvikt =/ Jag tror att Microsoft gör detta med flit då många flashar sina konsoller och sen köper nya när den gammla gått sönder.

Exakt vad jag gör. Och exakt vad jag tror om MS också. Jag tror inte ms förlorar så mycket på trasiga konsoller, för jag vet att många köper nya maskiner så fort den förra gått sönder. Så jag tror i långa loppet har MS tjänat på hela den här tabben! För dom måste veta att x-clampen är det stora problemet, men dom har fortfarande inte fixat det, eller bytt det systemet. Mitt fungerar fortfarande just pga att jag bytte innan problemen började. Tror inte min nuvarande maskin kommer gå sönder heller då problemet är borta nu.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Wingu:

Då är det väl snarare de som flashar sina lådor som får skylla sig själva faktiskt. Maskinen är ju inte tillverkad för det till att börja med.

Vad har flashning med trasig hårdvara att göra?

Skrivet av HaZe303:

Exakt vad jag gör. Och exakt vad jag tror om MS också. Jag tror inte ms förlorar så mycket på trasiga konsoller, för jag vet att många köper nya maskiner så fort den förra gått sönder.

Nja, man får en helt ny Xbox.

Medlem
Skrivet av Whip:

Vad har flashning med trasig hårdvara att göra?

Ja, om folk kommer och klagar på att de inte har garantin kvar för att de flashat boxen så får de skylla sig själva. Min kommentar hade inget med hårdvaran att göra, men det var jag tvungen att förklara i detalj tydligen.

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Whip:

Vad har flashning med trasig hårdvara att göra?

Ja, om folk kommer och klagar på att de inte har garantin kvar för att de flashat boxen så får de skylla sig själva. Min kommentar hade inget med hårdvaran att göra, men det var jag tvungen att förklara i detalj tydligen.

Vem har klagat på att de inte har garantin kvar?

Det jag (och några till) påstår är att Microsoft inte har något emot att många konsoller går sönder för det leder till att en viss procent utav de kommer vara konsoller som blivit flashade och därmed kommer ägaren med stor sannolighet att köpa en ny konsol. Att detta drabbar de "ärliga" kunderna är något Microsoft beklagar men tänker INTE göra något åt för då förlorar de möjligheten att sälja samma konsol flera gånger till samma person...

Om de hade kunnat göra så att BARA de som flashar sina konsoler skulle få RROD hade de gjort det men det har de inte lyckats med så de tar smällen på att byta några "ärliga" boxar iom att de tjänar så mycket på att folk som flashar köper flera.

Medlem

Tänk lite som Guitar Hero och deras plastgitarrer som går sönder "ibland"... detta gör att folk köper nya men de vill ju inte att de går sönder FÖR ofta för då kommer de få mycket dålig publicitet... Gäller att hitta en balans och det har Microsoft gjort!

Medlem
Skrivet av pazu:

Vem har klagat på att de inte har garantin kvar?

Det jag (och några till) påstår är att Microsoft inte har något emot att många konsoller går sönder för det leder till att en viss procent utav de kommer vara konsoller som blivit flashade och därmed kommer ägaren med stor sannolighet att köpa en ny konsol. Att detta drabbar de "ärliga" kunderna är något Microsoft beklagar men tänker INTE göra något åt för då förlorar de möjligheten att sälja samma konsol flera gånger till samma person...

Om de hade kunnat göra så att BARA de som flashar sina konsoler skulle få RROD hade de gjort det men det har de inte lyckats med så de tar smällen på att byta några "ärliga" boxar iom att de tjänar så mycket på att folk som flashar köper flera.

Jag skulle kunna tro att den andelen användare som flashat sin Xbox och som nån månad senare från problem med den klagar nog.

De ärliga kunderna får ju åtminstone den hjälp de behöver, inte sant? Som sagt, flashar man så får man ta konsekvenserna för det också eftersom man gör det medvetet. Dessutom vet vi alla att Microsoft aldrig tjänade några pengar på sina 360 de sålde, även om de som nu som flashade kanske köpte en ny. Det har ju varit känt ganska länge att Microsoft gick back i och med de låga priserna och höga produktionskostnaderna.

Medlem
Skrivet av pazu:

Tänk lite som Guitar Hero och deras plastgitarrer som går sönder "ibland"... detta gör att folk köper nya men de vill ju inte att de går sönder FÖR ofta för då kommer de få mycket dålig publicitet... Gäller att hitta en balans och det har Microsoft gjort!

Det där är ju också bara skitsnack. Jag har haft Guitar Hero sedan första släppet och har aldrig bytt gitarr. Gitarren är väl använd dessutom och har aldrig haft problem. Slår man på whammy bar:en med full styrka får man skylla sig själv faktiskt.

Medlem

Jag brukar släppa min från 1/2 meters höjd rakt ned lite då och då när jag vet att jag ska bort, sen skickar jag den på service så jag har en ny tills jag kommer hem igen.....

Jag får nya komponenter, det kostar Microsoft pengar, everybody wins.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av FasterSixth:

Jag fattar inte vad folk tjafsar om. Jag köpte min xbox 360 bara några månader efter släppet och jag har aldrig haft problem med den.

Bara för att du har haft tur och klarat dig betyder det att alla andra bara gnäller menar du? *sigh*

1½ vecka har det aldrig tagit för mig att få den fixat, snabbaste var 2 veckor och längsta 5-6 veckor.

Personligen har jag haft 4 st. trasiga Xbox360's varav 2 var RROD en var E74 (nästan samma som RROD) och en pajade DVDspelaren i.

Hade det inte varit för att jag ogillar ps3's kontroller och det faktum att spelutbudet inte tilltalar mig för fem öre så hade jag bytt till Ps3 för längesedan.

Kan hålla med dig där och har hatt 2 som har gått söner själv. Men jag ville inte köpa en till som går sönder så jag skaffade mig en ps3. Det där med kontrollerna är faktiskt en stor avgörande vilken maskin man köper. Jag tycker 360:s kontroller är mycket bättre, som ex att köra bil spel där är ps3 värdelös.

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av pazu:

Vem har klagat på att de inte har garantin kvar?

Det jag (och några till) påstår är att Microsoft inte har något emot att många konsoller går sönder för det leder till att en viss procent utav de kommer vara konsoller som blivit flashade och därmed kommer ägaren med stor sannolighet att köpa en ny konsol. Att detta drabbar de "ärliga" kunderna är något Microsoft beklagar men tänker INTE göra något åt för då förlorar de möjligheten att sälja samma konsol flera gånger till samma person...

Om de hade kunnat göra så att BARA de som flashar sina konsoler skulle få RROD hade de gjort det men det har de inte lyckats med så de tar smällen på att byta några "ärliga" boxar iom att de tjänar så mycket på att folk som flashar köper flera.

Jag skulle kunna tro att den andelen användare som flashat sin Xbox och som nån månad senare från problem med den klagar nog.

De ärliga kunderna får ju åtminstone den hjälp de behöver, inte sant? Som sagt, flashar man så får man ta konsekvenserna för det också eftersom man gör det medvetet. Dessutom vet vi alla att Microsoft aldrig tjänade några pengar på sina 360 de sålde, även om de som nu som flashade kanske köpte en ny. Det har ju varit känt ganska länge att Microsoft gick back i och med de låga priserna och höga produktionskostnaderna.

De tjänar pengar på varje såld XBOX 360 därför att det är en argument för spelutvecklarna (oj titta vad många 360 vi har sålt) och för människor som ännu inte köpt 360 (oj titta vad många som spelar just VÅR konsol).

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av pazu:

Vem har klagat på att de inte har garantin kvar?

Det jag (och några till) påstår är att Microsoft inte har något emot att många konsoller går sönder för det leder till att en viss procent utav de kommer vara konsoller som blivit flashade och därmed kommer ägaren med stor sannolighet att köpa en ny konsol. Att detta drabbar de "ärliga" kunderna är något Microsoft beklagar men tänker INTE göra något åt för då förlorar de möjligheten att sälja samma konsol flera gånger till samma person...

Om de hade kunnat göra så att BARA de som flashar sina konsoler skulle få RROD hade de gjort det men det har de inte lyckats med så de tar smällen på att byta några "ärliga" boxar iom att de tjänar så mycket på att folk som flashar köper flera.

Jag skulle kunna tro att den andelen användare som flashat sin Xbox och som nån månad senare från problem med den klagar nog.

De ärliga kunderna får ju åtminstone den hjälp de behöver, inte sant? Som sagt, flashar man så får man ta konsekvenserna för det också eftersom man gör det medvetet. Dessutom vet vi alla att Microsoft aldrig tjänade några pengar på sina 360 de sålde, även om de som nu som flashade kanske köpte en ny. Det har ju varit känt ganska länge att Microsoft gick back i och med de låga priserna och höga produktionskostnaderna.

De tjänar pengar på varje såld XBOX 360 därför att det är en argument för spelutvecklarna (oj titta vad många 360 vi har sålt) och för människor som ännu inte köpt 360 (oj titta vad många som spelar just VÅR konsol).

Så inte nog med att de medvetet säljer defekta konsoler, de ljuger även om att de inte tjänar pengar på sagda? Wait what?

123
Skriv svar