Robot
Wolfenstein

Wolfenstein finns i mitt hjärta sedan långt tillbaka. På den tiden då man tyckte att "3D" var så häftigt inom datorspelsvärlden att ett spel fick det i titeln. Nu – mer än 15 år senare – kittlar Raven Software våra nostalgilökar ännu en gång.

#wolfenstein-3d, #infamous, #killzone-2


Medlem
Vi recenserar Wolfenstein

Usch, FPS och FPS recensioner på konsol. Varför recenserade ni inte PC-versionen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Testade det här hos en kompis, och tyvärr så har recensenten rätt vad det gäller miljön och problemen med dörrarna... Spelglädjen försvinner när det är så många små irriterande saker i vägen...

Bra recension dock, tycker betyget är rätt!

Medlem

Blir nog ett köp när priset har gått ner lite.

Medlem

Wolfenstein 3D i all ära, det tog steget in i den tredje dimensionen, men serien började väl egentligen med Castle Wolfenstein.

Bra recension för övrigt fast jag hade gärna sett ett test av PC-versionen.

Medlem

Inget game of the year men helt klart underhållande!


signatur

NinjaSkitz.

Inaktiv

Hade hoppats på ett högre betyg. :/

Medlem

Ingen Mecha Hitler? Buuu


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Raven Software gjorde spelet lite halv taskigt tycker jag , ser fram emot Rage istället av ID Software.

Medlem

Måste säga att jag är väldigt besviken:( Väntat ivrigt på en uppföljare till RTCW som när det kom var ett riktigt toppenspel enligt mig! Och så får man det här...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

japp fps på konsol är bland det idiotiska som finns.

Medlem

Multiplayerläget i RTCW var ju grymt, här i en recension om uppföljaren ger man knappt inga detaljer om just det läget, detta har jag sett i flera recensioner. Som om multiplayerläget var något man tillverkat lite vid sidan om... SJUKT - hur kan man tona ned något som var så kul i RTCW?! Hade nog varit bättre om detta spel aldrig kommit ut.

Medlem

synd det här hoppades ju man på


signatur

PSN:Eric_says

JB
Medlem

Fin recension. Tackar.

Dock...

Hade hoppats på att RTCW MP hade nämts som referens till mycket populärt MP, istället för bara Wolfenstein 3D som historia referens.

FZ har för många konsoll-gamers som recenserar spel känns det som.
Har FZ PC shooter recensenter?

Medlem

Jag tycker att 3/5 är ett passande betyg eftersom storyn kändes jäkligt cliche aktig och grafiken var ganska risig men däremot så finns spelglädjen från Soldier of Fortune spelen där nog pga av att det är samma utvecklare till båda spelen.

Online läget är riktigt dåligt då spelar men hellre Enemy Territory än det här som bara är en downgrade.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Varför släppa det till konsol? Tycker att fps passar mycke bättre till pc. Se på doom-serien. Recensera gärna pc versionen Antar att Raven software och company får extra klirr i kassan om de säljer till fler plattformar. Själv som jag testa pc-versionen när den har gått ner i pris. Gör om gör rätt, fast med rage!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

KoP
Medlem
Skrivet av Hannu87:

japp fps på konsol är bland det idiotiska som finns.

Ja.. om man har motorik som en 103-åring..

Medlem

3/5 är vad jag skulle ge det med. Kanske 2.5/5.

Spelet känns som en shooter från 97 med upphottad grafik. Gameplayet är bra. Det flyter på och vapenkänslan är bra. Animationerna är schyssta med och likaså effekterna.

Däremot finns det inte något speciellt med det. Det är väldigt lätt. Jag körde på PC på svårighetsgraden hard, då det brukar vara lagom svårt för mig då. De första banorna brydde jag mig inte om att de var lätta. Spel brukar bli svårare senare. Sen när jag kommit en bra bit in i spelet insåg jag att det inte skulle bli svårare än sådär, och för att köra på svåraste så måste jag börja om från början igen.

En annan märklig sak var att guiden man följde efter inne i staden dog för mig vid flera tillfällen. Ändå var han tillbaka och ivrig att guida en igen när man hade varit ute på uppdrag och kom tillbaka till staden. Var bara så otroligt förvirrande. Brukar inte folk hålla sig döda när de ligger stilla på marken och inte andas?

Det verkar ju som om de vill behålla känslan från de gamla Wolfenstein-spelen, men jag förstår inte isåfall varför de valde att ta bort healthpacksen och ge spelaren regeneration. Bara ett försök att göra det mer casual antar jag.

Det sista jag irriterade mig på var att man var tvungen att gå på skattjakt hela tiden. För att låsa upp alla uppgraderingar måste du springa runt och plocka upp guldsäckar och dokument. Det är världens bästa sätt att bryta inlevelsen. Ena sekunden är du med i en stormning av en gata med MG-42s som skjuter på er. Sen ser du en korridor på sidan och måste i princip springa in där och kolla i varenda hörn efter guldsäckar. Det finns oftast inte ens fiender på sidovägarna, så jag förstår inte vitsen! Det tar bara längre tid att spela igenom spelet antar jag.

Vid flera tillfällen funderade jag på att ladda ner en trainer så att jag skulle slippa behöva springa och plocka upp alla pengasäckar, men det skulle bara gjort spelet ännu lättare än vad det var.

Aja, kan man tåla de där sakerna så är det annars en hygglig shooter. Inget Half-Life. Inte ens ett Unreal eller Doom, men ändå värt att spela.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Hannu87:

japp fps på konsol är bland det idiotiska som finns.

Ja.. om man har motorik som en 103-åring..

På PC slipper man features som att man inte kan springa, sikta och skjuta samtidigt - saker där konsolerna har exklusivitet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Detta skulle ju ha kommit flera år sen.. spelet var grymt segt och storyn så löjlig bara..

Medlem

Hade hoppats på högre betyg, men hade tänkt att pröva spelet iallafall...

Inaktiv
Medlem

Jag vill inte se något "mittemellan" spel, det ska vara som tidigare, pang på rödbettan

Medlem

Måste hålla med. Känns som PC-versionerna glöms bort ibland.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

tycker spelet var grymt bra, speciellt single player, har kört ut på easy och hard, och håller på med über men ja, multiplayer var en riktig besvikelse


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Varför ska de komma in i 2000-talet för Guds skull? Religion hör ju medeltiden till. Kom in i 2000-talet för SPELARNAS skull!

Medlem

Hmm, jag tror inte det säljer bättre än Madden trots allt!

Medlem

Är inte Infamous ett spel i tredje person perspektiv? Eller är jag helt förvirrad? Jag har inte spelat det själv men jag har fått för mig att det är TPS snarare än FPS. Men som sagt - jag kan vara helt ute och cykla också hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Usch, FPS och FPS recensioner på konsol.

Skrivet av Hannu87:

japp fps på konsol är bland det idiotiska som finns.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tycker det var lite väl hård rescension

123
Skriv svar