Medlem
Skrivet av mr.bear:

Vissa FPS passar bättre på PC (Quake, Unreal Tournament m.m.), men det finns även många titlar som i mitt tycke gör sig bättre på just konsol (BioShock, Halo m.m.).

Vill egentligen inte ge mig in i den här fighten, då den inte har något slut, men tänkte bara påpeka att Bioshock och Halo är skapta för konsol och sedan hastigt konverterade till PC, och det är därför de gör sig bättre på konsol än de andra spelen du nämnde som var skapta för PC.

Medlem

va är det för idioter som inte testar PC versionen..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Detta spelet är verkligen en besvikelse!!!
Kännslan är skit och grafiken drar ner det ännu mer, känns inte som Wolfestein....
RTC ftw!

Medlem

"Och, som jag sagt förut, hur klyschigt är det inte med en tystlåten, muskulös, hänsynslös amerikansk hjälte?" Man kan ju inte ta bort BJ. Då är det inte Wolfenstein längre. Väntar på pc-recension, då såna här spelet inte funkar på konsol.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Tycker det är ett mycket bra spel den ligger i min hylla och njuter av att spelats igenom 3gånger lite väl kort men jag älskar animationerna när gubbarna dör sånt borde dom haft i Doom3 :> med tanke på att det var zombies skjut av ett ben dom skuttar vidare osv :> hade varit awesome. Kniv i halsen var det bästa, i Wolfenstein kötta kötta kötta, inte riktigt i samma klass som Bionic commando dead space och bioshock men riktigt nära, ser fram emot Singularity nu,
p,s dom kunde gjort några mer Karaktärer som fightas med dig inte roligt att samma snubbe dör 100gånger

Medlem
Skrivet av shaitan:

va är det för idioter som inte testar PC versionen..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av mr.bear:

Vissa FPS passar bättre på PC (Quake, Unreal Tournament m.m.), men det finns även många titlar som i mitt tycke gör sig bättre på just konsol (BioShock, Halo m.m.).

Vill egentligen inte ge mig in i den här fighten, då den inte har något slut, men tänkte bara påpeka att Bioshock och Halo är skapta för konsol och sedan hastigt konverterade till PC, och det är därför de gör sig bättre på konsol än de andra spelen du nämnde som var skapta för PC.

Jag vet mycket väl att det är så, men det har fortfarande ingenting med saken att göra. Det betyder ju bara att det finns åtminstone två FPS som fungerar alldeles ypperligt på konsol, vilket är vad folk försöker säga att det inte gör.

Nej, nu ger jag mig. Man kan hålla på i alla evigheter med att bolla ord fram och tillbaka, men ingen kommer nog lätta på sina åsikter. I mitt tycke fungerar vissa FPS alldeles utmärkt på konsol, medan andra kanske ska spelas på PC. Kontrollerna är det dock inget fel på till konsol, vilket var vad den här diskussionen började med, dvs. så länge det inte är ett alldeles för "snabbt" FPS.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Samtidigt som jag kan erkänna att det inte är ett mästerverk till spel, så har jag ärligt talat haft riktigt kul med Wolfenstein. Striderna är sköna, man kan uppgradera sina vapen och det finns en motivering att utforska kartorna, fräsiga krafter och vapenljuden är helt suveräna. Även om det har sina nackdelar så tycker jag att spelet är bra.

Dessutom är det sanslöst skönt att inte behöva skjuta en fiende sju gånger i bröstkorgen för att döda honom (läs: Crysis), om man träffar dom två gånger så är dom nere. Detta främjar självmords-anfall-vrålandes-sprejandes-åt-alla-håll spelstilen som jag håller så kär.

Medlem
Skrivet av Mahiar Ghannadi:

Raven kunde inte fixa till spelet totalt, på grund av ekonomi problemen. Jag vet att spelet kommer inte bli en legend men en del av historian. Wolfenstein kommer nog bli en 7/10 eller 8/10 i verklingheten. Id kommer nog med något bättre på sin sida. Men Raven har sina goda sidor också.

Nu var ju id faktiskt med i utvecklingen av spelet som jag förstått det. Raven gjorde väl det mesta, men id bidrog säkert med en del av idéerna.

Medlem

Hellt suveränt spel för en gammal old school fps lirare. Jag älskar singleplayer delen dock kan man bara skratta åt online delen än så länge tills dem släpper patchen dem jobbar med.

Själv har jag dock haft kul med 3 vs 3 player tdm för mer än 6st spelare laggar det skumnt.

Annars fin review själv hadde jag satt 3,5 eller svag 4a för detta är ett spel jag lär plöja igenom mer än 1 gång.

Inaktiv

riktigt välgjorda bossar. och många uppdrag är rätt eller riktigt coola

dock har spelet varit alldeles för lätt än så länge, så jag rekommenderar erfarna fps-lirare att köra på det absolut svåraste spelläget.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Om alla bara kan acceptera att FPS funkar bättre på PC så slipper vi detta, ständigt och jämnt - i alla trådar - det är jobbigt att behöva argumentera mot massa 90-talister, dag ut och dag in.
Jag tror säkert att konsolerna med Natal, Wiimote och allt vad dessa trollspön heter säkert kommer vara bra i framtiden, men just nu...

Turok 64, The Darkness, Uncharted har jag varvat på konsoll utan problem men en del konsoll fps är fan totalt ospelbara och en del andra är jobbiga.

Inaktiv

Själv tycker jag att spelet förtjänas 4/5 iallafall, spelet är faktiskt rätt bra, på PC dvs. Konsolfps går också bra, de som finns till Wii är mysiga. Jag hoppas att Natal och sonys lösning gör FPS spelbarare på de andra konsolerna med.

Såvida spelen är gjorda bra i övrigt så finns det egentligen inget som stör alltför mycket om man spelar FPS i singleplay på konsol, men att sitta och nöta på nätet är inget jag ids göra.

Jag hoppas FZ uppdaterar recensionen med iallafall ett kort omdöme och betyg för PC-versionen med.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Usch, FPS och FPS recensioner på konsol. Varför recenserade ni inte PC-versionen?

Varför inte recensera alla spel till PC då alla konsoler borde brännas på bål.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av acid999:

FPS på konsoll är som en vicks blå i röven... Det luktar illa i allafall...

http://i28.tinypic.com/b6rh54.gif

Titta en konsolspelare


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:
Skrivet av Hipshot:

Usch, FPS och FPS recensioner på konsol. Varför recenserade ni inte PC-versionen?

Varför inte recensera alla spel till PC då alla konsoler borde brännas på bål.

15bast?
kör moped?
lira cs?
ifrån kalmar?
är det du?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Emetic:
Skrivet av Hipshot:

Usch, FPS och FPS recensioner på konsol. Varför recenserade ni inte PC-versionen?

Varför inte recensera alla spel till PC då alla konsoler borde brännas på bål.

15bast?
kör moped?
lira cs?
ifrån kalmar?
är det du?

Varför inte erkänna att det är du i filmsekvensen ovan?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv

Jag tycker att detta spel är brutalt som fasen väldigt roligt.

Medlem

Jag gillar spelet..fartfyllt, bra ljudeffekter, och framförallt Veil-grejen
men de känns tyvärr inte riktigt som wolfenstein =/ sen imponerar storyn inte alls. Men grafiken var bättre än förväntat, ljussättningen e ju riktigt bra faktiskt, är väl egentligen bara texturdetaljerna som kunde fått sig en uppiffning.

Medlem
Medlem

Sig...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Bra recension! Själv skulle jag ändå ge spelet helt klart en 4:a. Det når nog inte upp i Return to Castle Wolfensteins klass som är ett av mina favoritspel genom tiderna, men jag älskar atmosfären med den paranormala mystiken och det elaka majestätiska Nazi-Tyskland med sina hakkors och allt.

Multiplayern är kanon, men det är lite svårare att sikta och träffa än i RtCW.


signatur

Memento Mori

Medlem

lol, en recension till konsol för ett spel i wolfenstein serien. Vad håller ni på med

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Wartex:
Skrivet av mr.bear:

Vissa FPS passar bättre på PC (Quake, Unreal Tournament m.m.), men det finns även många titlar som i mitt tycke gör sig bättre på just konsol (BioShock, Halo m.m.).

Vill egentligen inte ge mig in i den här fighten, då den inte har något slut, men tänkte bara påpeka att Bioshock och Halo är skapta för konsol och sedan hastigt konverterade till PC, och det är därför de gör sig bättre på konsol än de andra spelen du nämnde som var skapta för PC.

Jag vet mycket väl att det är så, men det har fortfarande ingenting med saken att göra.

haha! Snygg undanflykt. Det var PRECIS vad ni pratade om.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

riktigt välgjorda bossar. och många uppdrag är rätt eller riktigt coola

dock har spelet varit alldeles för lätt än så länge, så jag rekommenderar erfarna fps-lirare att köra på det absolut svåraste spelläget.

Ville bara hålla med om att köra i det svåraste läget om inte annat minst HARD men UBER e att rekomendera för lite mer utmaning. Själv kör jag just nu HARD och tycker det e riktigt roligt men blir dock UBER nästa omgång.

Så himla drygt att jobba helg med ett sådant spel hemma i maskinen.

Medlem

Jag tycker den här tråden behöver fler tråkiga bilder från personer som patetiskt nog tycker att de är skitroliga när de använder ovan nämnda bilder för att klanka ner på någons åsikt angående FPS på konsol. Så här är mitt bidrag;

Varför vill man ö.h.t spela ett sådant här spel på konsol? Det är inte försvarbart någonstans. Gillar att recensenten tar upp dörrars fysik vid explosioner/när de blir träffade av kulor som en bugg. Testat melee-knappen?

Medlem

Betydligt mycket bättre än Wolfenstein: The New Order, med den nasala "Blazko".


signatur

Den som sover levlar inte.

123
Skriv svar