Battlefield 2 patchas nästa vecka

Robot
Inaktiv
Battlefield 2 patchas nästa vecka

DICE gör det igen, släpper värdelös patch som förstör mer än vad den rättar till.

Inaktiv

är det ÄKTA widescreen support eller är det samma idiotlösning som man får i nuvarande versioner? dvs en inzoomad 4:3 där man klippt bort halva bilden vid kanterna?

Inaktiv

Mycke pra, alla spel borde ses efter så här länge, synd att dom inte gjorde det lite snyggare också.

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

DICE gör det igen, släpper värdelös patch som förstör mer än vad den rättar till.

hur menar du nu?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

DICE gör det igen, släpper värdelös patch som förstör mer än vad den rättar till.

Gnäll lagom? Har du ens fått patchen?

Medlem

Haha, då kan man äntligen få testa EF:s vapen...

Den här patchen kommer nog lite för sent för att återuppliva Bf2 till vad det en gång var, men det är kul för såna som jag som fortfarande lirar det då och då!

Medlem

Verkar jävligt nice. Blir nog att spela lite Battlefield 2 på tisdag då


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Dåligt då jag betala för en av det expansionerna.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Dåligt då jag betala för en av det expansionerna.

Jag köpte c&c-boxen med alla spel t.o.m. generals. Dåligt att dom släppte några gratis som jag fick betala för.

Medlem

Nån som har koll på om det är vertical+ (cropped) eller Horizontal+ som gäller för den så kallade widescreen supporten? Själv är jag skeptisk, och har använt widescreenFixer + +widescreen 1 +szx 1920 +szy 1200 sedan länge

Medlem

woah najs att armored fury och euro force blir gratis i patchen hehe:)

Medlem

Har DICE fixat hitboxen nu? Är den som den ska vara? Någon som vet?

Medlem

Toomsie, läs länken ovan.

Medlem

Nice. Jag funderade på att köpa booster-packen men det blev aldrig. Nu får jag dom gratis.

Det blir till att spela igen när patchen släpps.

Medlem
Medlem
Skrivet av Haziza:

Dåligt då jag betala för en av det expansionerna.

Nu kommer du få någon att spela med eller du kanske föredrar när ingen spelar booster packsen?

Medlem

Fett najs, kommer liras


signatur

B lup

Medlem

Skönt att man får Euro Force och Armored Fury gratis faktist Det blir väl att testa detta och hoppas det blir bra!

Jag hoppas widescreen supporten är riktig support nu..


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Fyfan vad nice!!! Hoppas de har fixat buggen som gör att spelet krashar till desktop, innan loggan visas.

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Mycke pra, alla spel borde ses efter så här länge, synd att dom inte gjorde det lite snyggare också.

... nja, att det tog bra bit över ett år att få ut den här patchen är ju inget att hylla. Speciellt då det funnits en bunt exploits, buggar och problem som borde fixats för länge sen. Ett så populärt spel som BF2 borde fått bättre support.

Skrivet av Haziza:

Dåligt då jag betala för en av det expansionerna.

Jag köpte expansion + båda booster packsen, och jag har absolut inget emot att dom nu släpps gratis. Hade gärna sett att expansion släpptes som en separat gratis download den med.

Saken är ju den att ingen av dom där höll vidare länge. Det var nästan svårt att hitta en server från dag ett (iaf på en av packsen, minns inte vilken) och det gick bara utför. Visst är det lite snopet att något man betalt för blir gratis, men det är ändå bättre så här. Nu kanske man kan få ut lite speltid ur booster packsen.

Medlem

Haha, det här var ju på tiden!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Inaktiv
Skrivet av lvitriol:

Mycke pra, alla spel borde ses efter så här länge, synd att dom inte gjorde det lite snyggare också.

Problemet är att dom inte kan göra det eftersom det kommer att ändra minimum kraven för spelet.

dvs. dom kan inte släppa spelet och säga att minimumkravet är en prolle på 1.0 ghz och sen vid en patch helt plötsligt göra så att det krävs en 2.0a

det är lite fånigt. men tyvärr så är det så.

Medlem

Jag hoppas att med denna patch fixar CTD problemen som jag och många andra har sen patch 1.41 (om jag minns rätt).

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Förstår fortfarande inte, vad är det som är så dåligt med den?

Medlem
Citat:

- Tweaked the hit detection, hits will be more accurate to the model.

Citat:

- Players can now pass claymores by going prone

Fin-fina fixar! Men jag har för mig att jag läste för någon månad sen att Hitboxen inte var särskilt bra i Beta versionen av patchen. Nån som vet något om det?

Edit: Finns det nån här som laddade ner Beta patchen och testade? I sådant fall skriv tillbaka hur just du tyckte att Hitboxen var!

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Tigersharkswe:

Förstår fortfarande inte, vad är det som är så dåligt med den?

Antar att Tiger menar,

- Added Battlefield 2142 style prone deviation (going prone will now cause reduced accuracy for a brief period)

Kan delvis hålla med isf helt meningslös ändring, fast det positiva är väl att man slipper massa instaprone+ spray and pray ala rpk/pkm mm.

Medlem

Grymt att de fortfarande patchar spelet!
Framförallt med tanke på att jag fortfarande lirar det


signatur

Disclaimer: Unless otherwise stated, I have no idea what I'm talking about.

Medlem
Citat:

- Players can now pass claymores by going prone

Tammefan det bästa med hela patchen tror jag! Äntligen kan man smyga sig förbi minorna och kniva det lilla missfostret i röven utan att i onödan riskera att få sitt eget arsle bortsprängt

123
Skriv svar