Maxis skär ner

Medlem
Maxis skär ner

Men var är mitt SimCity5 då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så The Sims 3 blir det sista då eller?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Så The Sims 3 blir det sista då eller?

Hahahahahaha. Inte en chans. Dom lär göra the sims åter igen. Det säljer som smör i solsken, finns inget syfte att sluta nu.

Inaktiv

Sims 3 säljer som sagt bra. Det lär komma fler. Däremot är det tveksamt om det kommer något nytt Sim City.

Inaktiv

Sims 3 är la byggt så att programmerandet av expansionerna kräver så lite som möjligt av dem. Därför kan de kicka folk.

Medlem

öhh. ea games har inte använt namnet maxis på länge..

Medlem

jag trodde maxis var borta som företagsnamn efter ea tog över

men det är klart maxis har bättre rykte om sig än ea så de kanske e därför de använder det fortfarande


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av kimr120:

öhh. ea games har inte använt namnet maxis på länge..

När studion gör spel så heter de EA Games, när de får sparken heter de Maxis. Heh.

Medlem

Maxis är ett dotterbolag till EA om jag inte minns fel, dom har alltså inte fullt bestämmande över maxis men antagligen störst bestämmande.

Medlem

Köp upp, skär ned, lägg ned. Köp upp, skär ned, lägg ned.
*morgongympa på EA*

Inaktiv

Om det fortsätter kommer de feta bolagen sitta på en massor av rättigheter till spel. Som aldrig ges ut igen om inte någon mindre bolag får för sig att köpa rättigheterna och försöka själva.

Ungefär som med kommande Mechwarrior 5, där Smith and Tinker köpt rättigheten från Microsoft (som antagligen aldrig gjort något mer med den serien).

1
Skriv svar