OFP: Dragon Rising - ljudgenomgång

Robot
Inaktiv
OFP: Dragon Rising - ljudgenomgång

Har sagt det förut men säger det igen " GIVET KÖP " !

Medlem

A!!!!:D har väntat på det länge, sååååå ballt!!! blir till pc för mig:D och det ser ju hyfsat snyggt ut på 360 så tänk pc:D!


signatur

cags

Medlem

Finns ju en hel del PC gameplay från gamescom på dutuben.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen! 90% och uppåt av PC Gamer! Sanna mina ord!

4/5 eller 5/5 av FZ! Gametrailers 9.0 och uppåt.

Jag ska boka detta till PC snart! Systemkraven ska tydligen vara ganska "bra" och "låga"!

Kommer bli mycket mycket bättre spel än Arma2. Vilket jag känt enda sen detta blev utannonserat.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Verkar riktigt lovande, bara man slipper höra "Two... three... go to ... THAT ... tree" som man gör i bohemias missfoster till spel.

Inaktiv

Fick se en liten skymt av mission editor i början
hoppas den blir lika bra (eller bättre) som den i arma 1&2

Skribent

Jag vet inte vad ljudsnubbarna gör för fel när de spelar in ljuden? Jag har aldrig i mitt liv hört ett vapen som låter som de i filmen.
Så här ska det låta: http://www.youtube.com/watch?v=YqEgd3InILA

Medlem

Av alla spel som påstår sig ha autentiskt ljud, och spelar in riktiga fordon och vapen, är Battlefield Bad Company det enda som verkligen fångat ljuden på ett bra sätt, och levererar en väldigt intensiv och realistisk ljudbild. Det här spelet ska jag defenitivt kolla in däremot, ser lovande ut!

Medlem

Lite offtopic...

Burkarna som användes till PC versionen nere i Tyskland på mässan hade dessa specs:

Windows Vista Ultimate
Intel Core2 Quad CPU @ 2.66GHz
3068MB RAM
NVIDIA GeForce 9800 GT
1680 x 1050

Medlem
Skrivet av proddan:

Lite offtopic...

Burkarna som användes till PC versionen nere i Tyskland på mässan hade dessa specs:

Windows Vista Ultimate
Intel Core2 Quad CPU @ 2.66GHz
3068MB RAM
NVIDIA GeForce 9800 GT
1680 x 1050

Ungefär min dator då, good news.

Skrivet av Panimala:

Av alla spel som påstår sig ha autentiskt ljud, och spelar in riktiga fordon och vapen, är Battlefield Bad Company det enda som verkligen fångat ljuden på ett bra sätt, och levererar en väldigt intensiv och realistisk ljudbild. Det här spelet ska jag defenitivt kolla in däremot, ser lovande ut!

Håller med till 100 %, ljudmässigt är Bad Company ett av de vassaste spelen ute på marknaden. Blev väldigt glad då jag såg att FZ:s recensent drog liknelsen till Band of Brothers då jag hade tänkt på det enda sedan jag testade demot.

Medlem

Ja ljuden var ju inge vidare.. De hypar spelet som fan och säger att det är realistiska ljud, Sköt m4.an popcorn i filmen?

Medlem

Håller med om att ljuden känns riktigt mesiga och tråkiga, men det är ändå ett givet köp för mig. Det ser riktigt roligt bra ut! Om nu ljuden är keffa i slutprodukten så kanske man kan modda dom själv åtminstone??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag får Far Cry 2 vibbar av det här spelet.
Håller mig skeptisk tills vidare.

Medlem

Hoppas dom tänker på att ljud färdas långsamt jämfört med ljus, dvs om man ser ett skott eller en explosion gå av på långt håll, så skall man höra det motsvarande avståndet där ljudet måste färdas, rätt viktigt när man sitter med sniper etc.

Ljud åsido så hoppas jag verkligen de har med vind och gravitation för projektiler etc. Annars blire ju tråkigt att sitta på håll och få in det perfekta skottet

Men spridningen på vapnen verkar helskum, springades sidleds med ironsight och träffa på 30m avstånd med en 20cm ratio.... jo... det kallar jag "skön realism", vare sig man kör med eller utan HUD. (hoppas någon gör en realism mod )

Medlem
Skrivet av MB?:

Hoppas dom tänker på att ljud färdas långsamt jämfört med ljus, dvs om man ser ett skott eller en explosion gå av på långt håll, så skall man höra det motsvarande avståndet där ljudet måste färdas, rätt viktigt när man sitter med sniper etc.

Kolla 01:47

Medlem

Kommer bli epic

Medlem

ALLA speltillverkar säger samma sak om sina ljud, "assså vi stod där med en mic när dom sköt, därför är det realistiskt". Bara en massa bla bla bla...åsso gör någon en sound mod som är bättre

Börja tycka detta spel inte tillför NÅGOT nytt till Military/FPS/shoter gren av de filmer som jag sett. Möjligtviss att dina AI viskar när man är i stealth...

Jag hoppas jag har fel!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av MB?:

Hoppas dom tänker på att ljud färdas långsamt jämfört med ljus, dvs om man ser ett skott eller en explosion gå av på långt håll, så skall man höra det motsvarande avståndet där ljudet måste färdas, rätt viktigt när man sitter med sniper etc.

Ljud åsido så hoppas jag verkligen de har med vind och gravitation för projektiler etc. Annars blire ju tråkigt att sitta på håll och få in det perfekta skottet

Men spridningen på vapnen verkar helskum, springades sidleds med ironsight och träffa på 30m avstånd med en 20cm ratio.... jo... det kallar jag "skön realism", vare sig man kör med eller utan HUD. (hoppas någon gör en realism mod )

Hud vill man ju inte ha alls i de här spelen, tror det finns så man kan ta bort i spelet från början;)

Gravitation på projektiler och sånt borde de ju verkligen ha! Det fanns ju fan redan i första Delta force spelet!

Måste säga att jag är väldigt skeptisk till det här spelet..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av bastard:

Jag vet inte vad ljudsnubbarna gör för fel när de spelar in ljuden? Jag har aldrig i mitt liv hört ett vapen som låter som de i filmen.
Så här ska det låta: http://www.youtube.com/watch?v=YqEgd3InILA

Ljudet på dudetube så är ju välldigt pitchigt, så inte helt korrekt mot verkliga ljudet..

Spelets ljud är välldigt dämpat, lät nästan som inspelat me cam. Eller låga kbits..

Får hoppas det låter bättre i spelet sen när man har det framför sig..

samma sak här me bad company´s film som är cam inspelat..
Låter så här:

http://www.youtube.com/watch?v=km1MZ0iS--I&

På mitt surre så är det sjuuukt mer punch i ljudet, kan ju va så att basljudet försvunnit i ljudfilmen dom visa här. Gör ju rejäl skillnad..

Annars verkar det rätt gött, undrar hur det blir att köra på xboxen. Flashpoint har ju alltid haft miljoner commandon

Inaktiv

Snart! spela med grabbarna !

Medlem
Skrivet av proddan:

Lite offtopic...

Burkarna som användes till PC versionen nere i Tyskland på mässan hade dessa specs:

Windows Vista Ultimate
Intel Core2 Quad CPU @ 2.66GHz
3068MB RAM
NVIDIA GeForce 9800 GT
1680 x 1050

vs.

Windows XP Professional SP3
AMD Athlon 64 X2 3000+ @ 3.00Ghz
2000 MB RAM
Nvidia Asus Geforce 8800GT 512 mb

........... Nu blev jag riktigt orolig och ledsen.... Kommer inte kunna sova i natt.... Jag får ens vara glad om jag klarar av detta på "low"....... :'(


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ser mycket lovande ut. Påkostad film får man säga. Hoppas det lever upp till förväntningarna!

Inaktiv

Så här ska det låta http://www.youtube.com/watch?v=tSyRwtfCFZM&feature=PlayList&p... ^^

Synd bara att man inte fått med 58:an och Grg också.

Medlem
Skrivet av bastard:

Jag vet inte vad ljudsnubbarna gör för fel när de spelar in ljuden? Jag har aldrig i mitt liv hört ett vapen som låter som de i filmen.
Så här ska det låta: http://www.youtube.com/watch?v=YqEgd3InILA

Ja precis, det är fan så där det ska låta!
När det är full eldstrid så ska man inte kunna höra vad folk skriker, eventuellt hör man ATT dom skriker nånting, men man hör aldrig riktigt vad.
Det är svårt att återskapa ljuddynamiken från krig då man knappast sitter och kör ett fetingljudsystem på högsta volym och använder öronproppar eller aktiva hörselkåpor. Bad Company har ju lyckats bäst av alla hittils iaf, dom har simulerat dynamiken genom att sänka ljudet på allt annat så fort det kommer ett högt ljud så som en explosion. Det ger illusionen att explosionen är mycket högre utan att man sitter med tjut i öronen efteråt.

Medlem

Bad Company är partybasat, m4 låter väldigt leksaksaktigt, youtube är ingen vidare måttstock, men vad gäller dynamiken håller jag med, alldeles för lågt ljud.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Medlem

Umm, många vapen låter inte alls särskilt mycket IRL jämfört mot ksp90 när den är igång tex , sen låter vapnen brevid dig mer då ljudet går ut i sidan.

Hollywood är det nog snarare på Bad Company ljuden även om det är dem bästa/koolaste ljuden jag hört i ett spel.

Den där irak filmen stårre ju X antal pers precis brevid varandra och skjuter så inte så konstigt att det låter skapligt mycket mer än 4 Allierade utspridda på 20-30 meter.

Medlem

Visst, ljuden kanske inte är världens coolaste och fränaste i detta spelet. Men det kommer inte hindra detta från att få toppbetyg från alla spelsidor och tidningar (som jag nämnde tidigare och som kommer bli bevisat i Oktober).

Sen kommer det inte heller hindra mig från att boka detta så fort jag vet att min dator klarar av det på "low" eller "medium" vilket jag håller tummarna för varje dag som går och närmar sig release.

Ljuden är helt okej för mig. Om det är alldeles för dåligt ljud eller lågt så får jag helt enkelt höja ljudet i mina hörlurar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Som den audiofil jag råkar vara måste jag bara säga att jag älskar ljuden i det här spelet. Kommer låta riktigt nice, hoppas det flyter på bra också i övrigt!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

12
Skriv svar