Robot
Operation7

Det blir allt mer populärt med fullversionsspel som hämtas och spelas gratis över nätet. Quake Live och Battlefield Heroes är två av många namn, hur klarar Operation7 konkurrensen?

#counter-strike-source, #battlefield-heroes


Medlem
Operation7 testat

Detta kanske man ska ta och testa...


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

Lirat op7 ett bra tag nu och jag håller med dig på alla punkter. Jag anser dock att du var väldigt snål vid den beskrivning av vapen system. Detta system fick mig att tappa hakan och nästan hoppa av gädje, äntligen ett spel som låter användaren välja hur vapnet skall se ut.

Systemet är uppbyggd så att du har 6 delar att konfigurera just till ditt tycke. Det är
* "Body", Här kan du tex välja om du vill ha Semi & burst eller semi & auto på vissa vapen
* "Barrel", Längden men även om du vill ha ljuddämpare eller inte.
* "Barrel Cover", Hand grip eller inte?
* "Sight", Vanligt, Red Dot, Zoom, etc
* "Butt Plate",
* "Magazine", Litet eller stort magazin?

Alla dessa delar går även att välja i 4 olika färger. Så du kan välja ett svart vapen, grått, eller brunaktigt om du så vill.

Varje specifik del har senare en ett antal poäng fördelade inom flera olika områden och ju mer poäng du har inom ett visst område desto bätre blir det vapen inom det området, dessa områden är
* "Range", Hur träffsäker den är på avstånd
* "Accuracy", Hur träffsäker din första kula är
* "Mobility", Hur snabbt du rör dig, siktar och bytervapen,
* "Control", Hur mycket recoil du får
* "Reload". Hur snabbt du laddar om

Detta gör att du kan bygga en bössa för det du önskar att göra, vill du köra CQB så bygger du en som riktar sig åt "Mobility", "Control", "Reload".

Men om du skall köra sniper så är dessa saker oviktiga och då bygger du en som använder sig av "Range", "Accuracy", och om det skall vara en semi automat även "Control"

Du kan hitta lite mer info om detta på: http://operation7.fiaa.eu/Flash/wms.asp

Medlem

finns mycket som är fel i detta spel...lagg servrar, värdelös hitbox, utdöda one-liners, liten spelarbas, tråkiga banor.


signatur

<3

Medlem

Har också spelat ett bra tag nu men finns väldigt många nackdelar som ofattbart många fuskare, registrerar träffar efter folks uppkoppling (skjuter jag ett mag i någons huvud kan han studsa till och hinna skjuta mig 43 ggr), lite småsega kontroller och iverse andra buggar.

Men som sagt det är gratis och som tino säger är vapenkonfigurationerna många och ganska välgjort och jag har haft en hel del skoj i detta spel när man spelar med rätt folk.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Nils-Bosse, kreativt Mikael.

Medlem

Vad är detta nu då.. försöker ladda ner klienten men jag måste signa up först. OK inga problem tänkte jag, men vad i hela... den säger " you can not sign up from your location ", vaf*n menar dom med det ?...

Måste man ladda ner klienten på nån annan sida eller hur funkar denna grunka ?

Medlem

Detta spel är bra i teorin, men fungerar sämre rent praktiskt. Spelkänslan är inte bra och hitboxen lika så. Dessa två punkter anser jag är väldigt viktiga i ett FPS-spel, och därför avinstallerades spelet ganska fort :/


signatur

snestreck woicer

Medlem
Skrivet av LeaD:

Vad är detta nu då.. försöker ladda ner klienten men jag måste signa up först. OK inga problem tänkte jag, men vad i hela... den säger " you can not sign up from your location ", vaf*n menar dom med det ?...

Måste man ladda ner klienten på nån annan sida eller hur funkar denna grunka ?

Är det http://operation7.fiaa.eu/ du använder?

Medlem

Du menar 110m häck?

Medlem

Battlefield 2: 69 kronor...

Medlem

Jag laddade ned, provade spela, men det kraschade, provar om ett tag igen...

Medlem

Ska ladda ner och prova..


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag brukar inte kommentera betygsättningen, men när det gäller det här spelet så får jag nog skaka på huvudet åt en 3:a. Hade nog satt 2 som max. Håller med om att gratis och vapensystem är positivt, men jag tyckte känslan var dålig och grafiken var riktigt usel. Visst, har man inget att spela och inte (som jag) föredrar BF Heroes så kan man ju prova det, men jag säger nog nej tack.

Medlem

Ett riktigt SKIT spel !!!! Gratis är inte alltid gott !!!

Medlem

Nja, det föll mig inte i smaken direkt.

Medlem
Medlem
Skrivet av tino:
Skrivet av LeaD:

Vad är detta nu då.. försöker ladda ner klienten men jag måste signa up först. OK inga problem tänkte jag, men vad i hela... den säger " you can not sign up from your location ", vaf*n menar dom med det ?...

Måste man ladda ner klienten på nån annan sida eller hur funkar denna grunka ?

Är det http://operation7.fiaa.eu/ du använder?

Hehe, nej jag googla bara operation 7 och kom in på (en av deras?) officiella sida... gick bara inte att regga sig där.

Ska testa denna länk, tackar!

Medlem
Medlem

Med avseende på kommentarerna ovan känns detta spel som ett spel man älskar eller hatar.

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Med avseende på kommentarerna ovan känns detta spel som ett spel man älskar eller hatar.

Sant, om man är över 12 år så är detta spel inte särskilt kul. Helt otroligt att det fick 3/5. Finns ett par bättre spel än detta i samma kategori. Combat Arms, Warrock osv.


signatur

<3

Medlem

krashar så efter 10 sekunder efter banorna laddat, och även seriösa grafikbuggar för mig.

vista 64, senaste drivisar, E8400, 4850 TOP, 4GB RAM

Medlem

Man märker att spelet är en kopia på combat arms såg en screen shot från spelet och det stog combat arms i vänstra hörnet.
Och det är många tyska och italienare som spelar det här (mycket fuskare) så 2-3 från mig.

Medlem

jag spelar detta har gjort det ett bra tag, håller med att det fins en jävla massa fuskare! men förutom det så e det ett okej spel, visst grafiken e inte det bästa, men det e gött å spela har haft mycket roliga matcher.. Å jag e över 12 år!!!!

Inaktiv

ska kanske ge det en chans ändå

Medlem

ska testas men säger bara cod4 mw

1
Skriv svar