Bayonetta spelar sig självt

Medlem
Bayonetta spelar sig självt

Kan man inte bara hyra en film i sådana fall?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Kanske är bra för de spelarna som har problem med vissa avsnitt i spelet.
För att skicka in casual gamers i Devil May Cry svårighetsgrad är ju inte smart heller.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Tufft, skönt för de som inte är så duktiga eller tröttnat på något visst ställe osv.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

I ett fritt land får väll folk göra som dom vill, även om jag inte fattar poängen med det då.

Medlem

Haha måste kännas skönt att lägga 5-600 kronor på ett spel och sen bara sitta och trycka på en knapp! Nintendo kan ju använda sig av detta, för då har dem anledning att släppa ytterligare en kontroll, som endast har en knapp Skämt åsido, om det nu är så att man är så pass dålig att man behöver hjälp av en "professionell gamer" för att klara ett helt spel så kanske man ska inrikta sig på andra spel. Visst att man kanske fastnar nånstans under spelets gång och då behöver hjälp men man blir väl bättre och bättre under tiden man spelar? Det här känns bara jätte jättelöjligt enligt mig!

Spelar inte själv på såna svårighetsgrader, så mig berör det inte. Men har svårt att tänka mig att någon kan tycka att det är värt och samtidigt kul att spela på det här viset.

Medlem

Nu har det gått för långt...

Svåraste svårighetsgraden i de flesta spel är redan som det lättaste i spel förr i tiden. Om det ens fanns något val annat än "fingermördande svårt".

Jag är trött på det jävla daltandet med de så kallade "gamers" av idag.

Inaktiv

oh ffs.
Fenomenet consolspel har nått ett nytt bottenmärke.

Så då är det väl bara en tidsfråga innan det blir mainstream och därmed hamnar på PC via urusla consolportningar.

Medlem

Casuals.. '-.-

Medlem

vad kul det är at trycka på en knapp eller två

Medlem

Bra att funktionen erbjuds till de yngre spelarna, eller casual, eller oerfarna etc. som vill använda sig av den.

Som en äkta gamer skulle jag aldrig drömma om att använda en liknande funktion men jag kan förstå att det finsn de som vill. Att dagens generation inte "orkar" lära sig spel och nöta för att bli bar är synd, halva poängen med spelen är att klara utmaningarna, inte bara banorna. För lätta spel blir bara tråkiga.
KAn förstå att det används på Wii dock, där kontroll etc. gör spelandet så slumpartat att det kan behövas.

Medlem

Riktigt bra om man saknar en arm! Riktigt.. eh.. värdelöst annars.

Har också tröttnat på hur enkla alla spel börjar bli. När de tog bort healthkits och gav oss claire-healing var det sista spiken i kistan. Detta är bara overkill.

Medlem

Idiotisk funktion.


signatur

Meep!

Medlem

Som sagt - så länge det är valfritt så får dom gärna göra spelet automagiskt. Jag skiter i vilket.


signatur
Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Kan man inte bara hyra en film i sådana fall?

Hade varit en skitbra funktion att ha i Metal Gear-spelen, då hade man kunnat skippa igenom de där störiga mellansekvenserna där man måste spela spelet...

Kan se att casualspelare och kids kan tycka att en sådan här funktion är bra. Eller så är det bara ett sätt att dölja dålig design (dvs ojämn svårighetsgrad).

En elegantare lösning (IMHO) är att ha ett system som i SiN: Episodes (tja, det blev ju bara en episod, men inte desto mindre...) där svårighetsgraden anpassar sig efter hur det går för spelaren. Det var inte perfekt, men det fungerade ganska bra.
Såvitt jag vet är SiN:E det enda spelet med adaptiv svårighetsgrad. Möjligtvis kan man räkna in Left 4 Dead också, men det är inte fullt så uppenbart där tycker jag.

Medlem
Skrivet av Hazzlare:

.....om det nu är så att man är så pass dålig att man behöver hjälp av en "professionell gamer" för att klara ett helt spel så kanske man ska inrikta sig på andra spel.

Precis just därför är det ju bra, man ska ju inte behöva välja spel utifrån skills utan vilken story man vill ha.

Funktionen går ju faktiskt att stänga av oxå

Medlem

Tänkte först köpa detta spel... Men nu när ja ser alla läppar och lila stilettklackar så ångrar jag nog mig...

Medlem

Fy vilket hemskt spel det där verkar vara, som en dålig kopia av Devil May Cry, fan i slutet av videon när alla monster är döda så har dom till och med samma block för att gå vidare innan fighten är klar som i DMC fast i ljusare gul färg än den klassiska röda... Skräp...

Medlem

Jag lider inte av att de som spelar spel på very easy nivåer har sådana här funktioner men det som oroar mig är att det kommer krypa sig in i fler och fler spel och i högre och högre svårighetsgrader tills dess att vi hamnar i en situation där den enda skillnaden på easy och hard är att man i hard inte kan trycka på en knapp, gå och lägga sig och vakna lagom till credits.

Medlem

hahaha man kanske inte ska va förvånad med tanke på trailersarna man sett. Det är väl tänkt att man ska ha den andra handen till... annat.

Medlem

Som att spelen inte är tillräckligt enkla som dom är nu:P


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Den svårighetsgraden är gjord för rörelsehindrade individer.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Runken:

hahaha man kanske inte ska va förvånad med tanke på trailersarna man sett. Det är väl tänkt att man ska ha den andra handen till... annat.

Hmm, hint på ditt namn kanske??? 8) Haha

Medlem

Som sagt det är ju på "Very easy" läge så egentligen så är ju spelutvecklarna bara ärliga och gör det till just ett "Väldigt lätt" läge. För min del så kör jag aldrig på easy...skulle väl vara då om det finns en trohpy/achivement på just den svårigheten . Så om ni nu inte tänkt spela på very easy så förstår jag inte vad ni gnäller om låt dom som vill spela på den svårigheten eller kanske man ska säga lättheten

Medlem

Om man köper ett spel så ska man spela det och inte titta på. Köp en film istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Nu har det gått för långt...

Svåraste svårighetsgraden i de flesta spel är redan som det lättaste i spel förr i tiden. Om det ens fanns något val annat än "fingermördande svårt".

Jag är trött på det jävla daltandet med de så kallade "gamers" av idag.

jo men glömm inte att vi yngre gamers inte kan hjälpa att det bara finns är superlätta spel, som tur är finns det fortfarande svåra spel om du skruvar upp svårighets graden lite ( trials HD masseffect och många fler) i detta fallet är det ju bra för de dåliga men de dåliga måste lära sig den hårda vägen annars kommer de fortsätta att suga. jag har laddat ner ett par gamla spel och förstår precis vad du menar, inga pussel om det lätta pussel det krävs i princip ingen timing alls
vare sig vid vanliga fajter eller bossfajter
men det finns fortfarande spel som håller kvalite'
som FF serien RE (om 5 och rälspangarna)
nu är det ju inte sagt att halvlätta spel är dåliga
men halvsvåra är heltklart bättre det släpps ju också mycket annorlunda spel jämfört med "då"
2D spel kan vara mycketsvåra (är) mycketsvåra.det mmer nog att vända när de märker att de inte får några kunder för att de bara har handkontroller med fyra knappar och mer quicktime sekvenser än strider men jag håller med så här ska det inte behöva vara =(
dock är ju detta ett ensamt spel och talar inte allt för mycket om andra spel. en annan orsak kan vara att det släpps så mycket action-spel idag
vad hände med äventyrsspelen ...happ då har jag sagt mitt (jag är inspirerad jag måste spela ArmA2
nu för att bli lite harcore)


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

kan vi inte inrätta ett system i skolan där vi har automatic på alla prov?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Text

Tror inte nån beskyller någon, det är bara tråkigt att det har blivit så.

Det känns ungefär som att spela basket med ett fotbolls mål som korg, från en meter.

Fattar inte vad som är kul med det.

Det finns väll en anledning att vissa simpla spel, som har fångat utmanings konceptet bra, lever än idag, till exempel tetris.

Men alla vill inte heller bestiga mounteverest, det kan jag förstå. Men dom inser heller inte vad dom går miste om.

Tänk dig att du har just bestigit mounteverest, sedan erbjuds du att bestiga en en vackert målad stege. Ungefär så känns det.

Medlem

jag gillar hur yahtzee tar upp detta i ZP.. i ett spel som råder honom att hoppa över banan.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Medlem

Hmm, ja, precis, varför göra det så enkelt?

12
Skriv svar