Bayonetta spelar sig självt

Medlem

Haha fan va dumt, man spelar ju spel för nöje och utmaning. Dumt som fan.

Medlem

Är det här framtidens spelande?

WoW, nå lvl 90 medans du är på semester i Thailand... helt automatiskt.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

Det är ju valfritt.
Vill man spela enkelt så kan man.
Vill man ha en utmaning så får man det.

Fattar inte varför fler alternativ är dåligt. Dessutom är denna typ av spel svåra för nybörjare. I alla fall om spelet ligger på samma nivå som DMC3 t.ex.

Medlem

Hahaha, förstår inte riktigt vem som skulle vilja spela sådär. Någon 4 åring kanske skulle ha nytta av det men Bayonetta är väl knappast riktat mot den åldersgruppen.

..kanske pensionärer? Tvivlar på det.

Medlem

Det är inte ok med en inbyggd hjälpfunktion i spelet... men en guide eller fusk tycker säkert många är helt ok.

Undrar hur de tänker som tänker så. >.<

Suverän funktion säger jag. Vill man bli hjälpt... spela Easy... vill man ha utmaning... spela Hard. Sen finns det inget problem. Simple. Alla glada o nöjda.

Medlem

Äsch, det är väl så det alltid har varit på konsoll?

Medlem

Tänk lite längre, gravt handikappade. Sen är det bara en inställning som man inte behöver köra, det spelar väll absolut ingen roll att den finns där för oss andra.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

MFZ
Medlem

dom borde ju lätt lägga in en autostartfunktion oxo så man slapp besväret att slå på tvn för att spela.
att trycka på knappen känns oxo lite för krävande, dom borde bara lägga in en rumblefunktion när spelet är över så man vet när man kan stänga av det.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

förstår inte hur folk kan tycka det är dåligt. det är ju en valmöjlighet. du behöver inte spela såhär ifall du inte vill. Det e ju skitbra för folk som inte klarar av mycket mer än att trycka på en knapp. handikappade eller yngre personer tex. även om just detta spelet kanske inte är för yngre. men ni hajar.

edit:
ahh tittat nån som faktiskt hajade:

Skrivet av Molle.se:

Tänk lite längre, gravt handikappade. Sen är det bara en inställning som man inte behöver köra, det spelar väll absolut ingen roll att den finns där för oss andra.

MFZ
Medlem

jag har svårt att tro att nån som är så pass gravt handikappad så han/hon inte kan använda en kontroller överhuvudtaget köper en konsoll.. och om nu detta spel är för dom, så blir det ett jävligt dyrt spel.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Ingen nyhet tycker jag.. konsolspel har länge varit för lätta(även många på pc) men dem på konsol har haft många autofeatures som gjort dem ospelbara, som stick to wall for cover, movement i assassins creed var mycket auto, autoaim, alla vapen har spread som en shotgun så man behöver(kan inte) sikta, autoregenererar hälsa(detta har jag inte så mycket emot men gör ändå spelet lättare).

Medlem
Skrivet av Buio:

Det är ju valfritt.
Vill man spela enkelt så kan man.
Vill man ha en utmaning så får man det.

Fattar inte varför fler alternativ är dåligt. Dessutom är denna typ av spel svåra för nybörjare. I alla fall om spelet ligger på samma nivå som DMC3 t.ex.

Kan bara hålla med.


signatur
Medlem

Allt som är lätt borde förbjudas.

Automatväxlade bilar ska sluta tillverkas eftersom det är lättare att växla i en sån. Egentligen borde alla bilar tas bort, det är ju lättare än att cykla. Varför cykla förresten när alla som är 1337 går? Självklart är det bara noobs som går med skor, det krävs mer skills att gå barfota så det är det enda som borde vara tillåtet.

Medlem

Visst, det är ju upp till utvecklarna själva men det betyder ju inte att man inte får klaga. Jag tycker det är en skittråkig utveckling. Jämför bara en shooter från förr och nu, numera kan du i vissa fall inte ens hoppa (Gears of War) och vägarna du kan ta är helt linjära. Bethesda's nya spel ska ha en "smartbutton" som gör saker automatiskt.. :/

Jag tror vanlig spelfilm är en utmaning nog åt folk som vill ha sånna här funktioner, dom borde således hålla sig till det och inte till spel. Men dom har väl inte vett nog att inse det, trist att det i slutändan kommer förpesta spelen för oss andra. Det här är nog bara början.


signatur
Medlem

Vad klagar ni på? Funktionen finns bara på easy och very easy, Samt att man väljer själv om det ska vara på.. Spela Normal/Hard/Chaotic eller vad de andra svårighetsgraderna heter om du inte vill ha tillgång till funktionen.. Utmaning får man oftast inte på very easy och easy ändå om man är någotlunda bra på spel..

jag tycker funktionen är bra då handikappade kan spela spelet om de vill

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Visst, det är ju upp till utvecklarna själva men det betyder ju inte att man inte får klaga. Jag tycker det är en skittråkig utveckling. Jämför bara en shooter från förr och nu, numera kan du i vissa fall inte ens hoppa (Gears of War) och vägarna du kan ta är helt linjära. Bethesda's nya spel ska ha en "smartbutton" som gör saker automatiskt.. :/

Jag tycker också sånt är tråkigt, men man måste nästan bedöma det från spel till spel.

"Easy to learn, hard to master" är ett bra motto. Djup och komplexitet så att man verkligen vill spela det många gånger och lära sig alla trix, men att det ändå är hyfsat lätt att lära sig och komma igång.

Medlem

Bra för handikappade! Kanske öppnar upp en helt ny marknad för folk som är invalida eller CP-skadade!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av MKultra:

Visst, det är ju upp till utvecklarna själva men det betyder ju inte att man inte får klaga. Jag tycker det är en skittråkig utveckling. Jämför bara en shooter från förr och nu, numera kan du i vissa fall inte ens hoppa (Gears of War) och vägarna du kan ta är helt linjära. Bethesda's nya spel ska ha en "smartbutton" som gör saker automatiskt.. :/

Jag tror vanlig spelfilm är en utmaning nog åt folk som vill ha sånna här funktioner, dom borde således hålla sig till det och inte till spel. Men dom har väl inte vett nog att inse det, trist att det i slutändan kommer förpesta spelen för oss andra. Det här är nog bara början.

Jag tror personligen inte att du behöver oroa dig. Du är, trots allt, inte den enda som tycker så här. Det kommer alltid finnas en marknad för svårare spel. Eller - som i detta fall - spel där man kan välja nivå.


signatur
Inaktiv

Håller med slutbossen, fast iofs så det på det där sättet jag skulle kunna klara av att spela det spelet. Låta det klara av sig själv.
Ser redan nu ut som ett spel som är ungefär 100gånger sämre än DMC 1 och 2.

12
Skriv svar