Expandera Mass Effect för 50 kr

Robot
Medlem
Expandera Mass Effect för 50 kr

Bara för att få gnälla lite så heter karaktären "Shepard" och inte "Shepherd" I övrigt en trevlig nyhet för dem som spelar på PC, själv så blev det konsoll för detta eminenta spel.

/ LordDaimos

Inaktiv

Allvarligt! Spelet kan inte kosta 349:- till 360, games on demand, och 100 spänn till PC. Nu får nån tänka om!

Medlem

Vill gå blind in i den här miniexpansionen och sugas upp i det trevliga som är Mass Effect. Som Bioware redan pratat om ville de ju utöka med mindre fokus på story, men jag anade nog inte att de skulle gå hela vägen. Striderna i spelet har jag förvisso inget emot, bara de är varvade med annat, säger jag som håller Citadel-delen av spelet till att vara den bästa. Jag ska i alla fall fundera lite mer på saken innan jag slänger fram plånboken till EA, denna gång. Vilket faktiskt sårar mig lite så där i hjärtat att ens behöva tänka i samband med något ME-titulerat...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av potatrik:

Allvarligt! Spelet kan inte kosta 349:- till 360, games on demand, och 100 spänn till PC. Nu får nån tänka om!

Perfect Dark kostar 349:- och är flera år gammalt.
Games on demand är bara till för att lura folk på pengar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gissning Games on Demand säljer spelet för riktpriset som finns i butik. Jag tror inte Microsoft vill skapa fiender genom att sälja spelen billigare än i butik.

F.ö. verkar denna DLC vara en ganska stor besvikelse, väldigt stor fokus på strid och väldigt lite story.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av potatrik:

Allvarligt! Spelet kan inte kosta 349:- till 360, games on demand, och 100 spänn till PC. Nu får nån tänka om!

Perfect Dark kostar 349:- och är flera år gammalt.
Games on demand är bara till för att lura folk på pengar.

Köpte Perfect Dark i en budgetlåda för 49:- för över ett halvår sen, det var ett bra pris det

/ LordDaimos

Medlem

signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Tommy Rydlings blogg angående Pinnacle Station

Intressant läsning, men jag har svårt att lita på hans åsikter på allvar på grund av den här lilla meningen:

"Men vad ska man vänta sig från företaget som gav oss 40 timmar rymdbilsparodi som sidequests och poänglösa DLC-skräpet Bring Down the Sky?"

...jag som älskade Bring Down the Sky.

Medlem

Om det nu är nån som inte redan vet det så finns detta DLC paket även på Xbox Live. Det kostar 400 MS Points och väger in på knappa 300mb.


signatur
Medlem
Skrivet av RaZorwire:

Tommy Rydlings blogg angående Pinnacle Station

Intressant läsning, men jag har svårt att lita på hans åsikter på allvar på grund av den här lilla meningen:

"Men vad ska man vänta sig från företaget som gav oss 40 timmar rymdbilsparodi som sidequests och poänglösa DLC-skräpet Bring Down the Sky?"

...jag som älskade Bring Down the Sky.

Samma här, mannen är helt felkopplad i skallen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av RaZorwire:

Tommy Rydlings blogg angående Pinnacle Station

Intressant läsning, men jag har svårt att lita på hans åsikter på allvar på grund av den här lilla meningen:

"Men vad ska man vänta sig från företaget som gav oss 40 timmar rymdbilsparodi som sidequests och poänglösa DLC-skräpet Bring Down the Sky?"

...jag som älskade Bring Down the Sky.

Samma här, mannen är helt felkopplad i skallen.

Förutom att han beskrev Mass Effekt perfekt?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av RaZorwire:

Tommy Rydlings blogg angående Pinnacle Station

Intressant läsning, men jag har svårt att lita på hans åsikter på allvar på grund av den här lilla meningen:

"Men vad ska man vänta sig från företaget som gav oss 40 timmar rymdbilsparodi som sidequests och poänglösa DLC-skräpet Bring Down the Sky?"

...jag som älskade Bring Down the Sky.

Samma här, mannen är helt felkopplad i skallen.

Allt är givetvis en smaksak, men det som i min mening gjorde Mass Effect bra var nästan enbart de mer cinematiska delarna, och om det här nya paketet inte innehåller något av det, så är det inget för mig (och uppenbarligen inte för Tommy Rydling heller).


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Två personer som har Diablo som sitt favoritspel tycker inte om Mass Effects sidospår...
På grund av att det är för lite handling och för mycket dödande i enformiga miljöer?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem

Rydling kan ta sig i r*ven.. Love ME.

Medlem
Skrivet av TheTemplar:

Jag tror inte Microsoft vill skapa fiender genom att sälja spelen billigare än i butik.

Nä, för Microsoft är ju kända för att de inte vill stöta sig med någon...

On topic: Installerar nog ME igen och köper Pinnacle Station för att stilla den värsta hungern efter ME2.

Medlem

Det finns på 360 också, kanske skulle vara bra att nämna?

400 MS-points ligger det på.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Förutom att han beskrev Mass Effekt perfekt?

Har aldrig spelat Mass Effekt, men Mass Effect är absolut bättre än han får det att låta som.

Nej förlåt, men allt tjat om Mass Effects halvtaskiga sidequests börjar bli lite... Tjatigt. För det första är det rätt missvisande att prata om alla sidequests som planetutforskande då det fanns rätt många sidequest som bara gick ut på att prata med folk och sköta saker vid sidan av huvudhandlingen på Citadellet, och så vidare. För det andra hjälper det inte om planetutforskandet är tråkigt - resten av spelet är tillräckligt intressant för att det ska vara fantastiskt ändå.

Men med det sagt håller jag med om att vissa av utforskaruppdragen var rätt så dryga.

Bring Down the Sky däremot, var alldeles utmärkt. Speciellt som det var gratis till PC också.

Medlem

Gott! Klarade ut det på X360 när det släpptes men det känns som att det är dags igen (inför Mass Effect 2). Givet köp för 99 kr.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Två personer som har Diablo som sitt favoritspel tycker inte om Mass Effects sidospår...
På grund av att det är för lite handling och för mycket dödande i enformiga miljöer?

Ja, det kan te sig konstigt, men det är samtidigt väldigt logiskt. Därför att i Diablo är det roligt, men i Mass Effect är det inte roligt. Den huvudsakliga anledningen som gör Diablo bra är atmosfären. Det som gör det tråkigt i Mass Effect är att det känns ofokuserat och onödigt. Det känns mer som ett medel från utvecklarnas sida för att kunna skriva "innehåller över 40 timmars speltid" istället för att faktiskt försöka göra något produktivt av det hela.

Det kan också ha att göra med att det är tolv år mellan spelen och att göra en rak jämförelse mellan dem är missvisande i min mening.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Vet inget om spelet men tycker att "gubben" på bilden liknar Dexter ifrån SW Episode II .


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Mass Effect är riktigt bra, men det hade kunnat bli bra mycket bättre faktiskt om man lagt ner mer tid på sidequestsen och planeterna utöver huvudplaneterna.

Man kan liksom SE hur ambitiösa bioware varit när dom planerat spelet, sen tyärr inte kunnat/hunnit implementerat allting som de ville utan fått nöja sig med att köra Makon till waypointen, gå in döda lite folk trycka på en knapp och få upp en text som beskriver vad som händer istället för en cutscene:)

Riktigt trist och sunkigt, och ja, det är ett faktum att sidequesten är urvattnade och liksom lite "utfyllnad".

Mass effect klarar sig dock utan dessa och är ett mycket bra spel, men kunde varit ett mästerverk.

1
Skriv svar