Sony: Döm inte PS3 ännu

Robot
Inaktiv
Sony: Döm inte PS3 ännu

Allt sony bara ligger under med 7 miljoner är ju ett bra tecken på att PS3 har börjat komma igång. 360 har ju ändå varit ute 1år längre samt har den varit billigare. Själv blir det PS3 köp över 360, betalar gärna lite mer för handkontrollen, blue ray samt ett mer stabilt system. Först och främst gratis online spelande, fattar mig inte på varför man ska betala för internet tillgänglighet två gånger.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Vilket otroligt högt nyhetsvärde!
Är det vekligen sant att Kaz Hirai har utfört detta intressanta uttalande...jösses


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Dags och göra en ny kraftfullare konsol snart, och nu behöver man inte tretusen cell-processorer som säkerligen kostar en hel del pengar.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Sony kanske kommer gå SEGA:s öde till mötes.

Medlem

skit snack! PS3 är den sämsta konsolen som finns! inte pga maskinen(som jag redan äger) utan pga spelen som finns åt den. men det är rätt åt de, eftersom det var deras fel från början!

r1k
Medlem
Skrivet av reVVe:

Sony kanske kommer gå SEGA:s öde till mötes.

Varför?

Medlem

PS3 > Xbox 360


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av pody:

skit snack! PS3 är den sämsta konsolen som finns! inte pga maskinen(som jag redan äger) utan pga spelen som finns åt den. men det är rätt åt de, eftersom det var deras fel från början!

Vad pratar du om? PS3 har ju hur många intressanta spel som helst, både kommande och släppta.

Medlem

Vi får väl se Sony, Nintendo lär vinna stort pga deras tidiga "rusch" försäljningsmässigt, MS kommer långt efter som tvåa med Sony tätt inpå...

Medlem
Skrivet av Remus:

PS3 > Xbox 360

Låt konsol-kriget börja...

Skrivet av pody:

skit snack! PS3 är den sämsta konsolen som finns! inte pga maskinen(som jag redan äger) utan pga spelen som finns åt den. men det är rätt åt de, eftersom det var deras fel från början!

Är nog du som snackar skit, finns massa bra spel till PS3. Uncharted, Little Big Planet, Metal Gear 4, Batman som kommer på torsdag, Bioshock, Killzone 2.... the list goes on. Det finns må hända inte lika många bra spel som till 360'n men många bra spel finns det faktiskt.

Medlem

Sony sluta hålla på med det här snacket "våran konsol är överlägsen ni är bara för dum att förstå det tjafset" undra hur långt datorerna har kommit om 5 år jag tror nog att de lär vara bra mycket bättre än PS3.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

undra hur långt datorerna har kommit om 5 år jag tror nog att de lär vara bra mycket bättre än PS3.

PC kommer överleva allt, för all framtid.

Medlem
Skrivet av unavailable:
Skrivet av Hardboiled15:

undra hur långt datorerna har kommit om 5 år jag tror nog att de lär vara bra mycket bättre än PS3.

PC kommer överleva allt, för all framtid.

Dock om dom kommer med 100% stöd för mus o tangentbord till iallafall nästa generationens konsoller så kommer jag nog ge upp PC'n som spelplattform, även fast jag älskar den och är det enda jag har idag(utöver Nintendo DS).

Medlem

Förstår inte riktigt, Kaz Hirai har ju gjort uttalanden om både Wii & 360 angående vem det är som köper konsolen, försäljning, spelubud etc Och nu står han här och säger att man inte ska döma Ps3 från om 5 år? Finns det något mer patetiskt än folk som inte lever som dom lär? Men håller med honom att man inte ska döma bort konsolen än efter så kort tid gällande prestanda, försäljning etc men detta begränsas dock inte enbart ps3an.

Medlem

Det här fattar inte västeuropeér.
X-Box är trots sin sexiga mjukvara en rejäl bit dynga som efter du införskaffat trådlös connector, extra HD, och allt annat är dyrare än en ps3 slim, och då är allt det andra redan inbyggt samt blu-ray osv. Ta bara de plastiga kontrollerna till Xbox som alla vet förr eller senare känns som om man håller ihop den själv med fingrarna.

Det är Japansk företagskultur. De tänker flertalet år in i framtiden. Microsoft måste presentera bra resultat var 3 månad.

Om 5 år är planen att majoriteten konsoler ute i världen är ps3:or av något slag. Och prestandamässigt så kan en Xbox inte på något sätt mäta sig med en PS3, det är det han menar. Vänta tills ni får se vad en ps3:a verkligen KAN göra, det har inte visats än!

(Jag äger 2 x-box och en ps3 samt en wii, så jag skiter i konsolkriget i övrigt).

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte riktigt, Kaz Hirai har ju gjort uttalanden om både Wii & 360 angående vem det är som köper konsolen, försäljning, spelubud etc Och nu står han här och säger att man inte ska döma Ps3 från om 5 år? Finns det något mer patetiskt än folk som inte lever som dom lär? Men håller med honom att man inte ska döma bort konsolen än efter så kort tid gällande prestanda, försäljning etc men detta begränsas dock inte enbart ps3an.

Det är väl klart som korvspad att han kommenterar konkurrenterna, skulle han inte göra det bara för att sony's affärsplan ser annorlunda ut?

Sen är artikeln felformulerad, FZ verkar ha hängett sig åt lite flamebait:ande.

Det Hirai säger att efter 5 år ska de BEDÖMA hur det gått, inte ett jäkla dugg om att han säger åt alla andra att inte DÖMA PS3 förrän efter 5 år...

Skrivet av Times Online:

Is the new machine really an admission that sales of the existing PS3 have been disappointing?
If you look at the growth of the installed base, it is slower than the PS2 was but it's pretty much on track with the growth that we had with the original PlayStation.

We also always look at our business as being a 10-year lifecycle for all of our platforms. It's kind of difficult to say whether a platform has been successful or not going into our third anniversary. The fifth anniversary and beyond is when we really start to say how's our trajectory looking?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Bara jag som tänkte på fps-dropsen i crysis 2 filmen när det kördes på 360? Det var mycket tydligt. Så, 360n har redan börjat få det tufft med de mest krävande spelen.

Medlem
Skrivet av Phobos:

Det här fattar inte västeuropeér.
X-Box är trots sin sexiga mjukvara en rejäl bit dynga som efter du införskaffat trådlös connector, extra HD, och allt annat är dyrare än en ps3 slim, och då är allt det andra redan inbyggt samt blu-ray osv. Ta bara de plastiga kontrollerna till Xbox som alla vet förr eller senare känns som om man håller ihop den själv med fingrarna.

Det är Japansk företagskultur. De tänker flertalet år in i framtiden. Microsoft måste presentera bra resultat var 3 månad.

Om 5 år är planen att majoriteten konsoler ute i världen är ps3:or av något slag. Och prestandamässigt så kan en Xbox inte på något sätt mäta sig med en PS3, det är det han menar. Vänta tills ni får se vad en ps3:a verkligen KAN göra, det har inte visats än!

(Jag äger 2 x-box och en ps3 samt en wii, så jag skiter i konsolkriget i övrigt).

tack nu slapp jag skriva.


signatur

woop woop

Medlem

skulle den varit knäckt hade den såklart sålt mycket bättre, dock inte nödvändigtvis spel

Medlem

om dom kunde fixa handkontrollen lite mer xbox 360 aktigt så man kan köra fps, och fixa bättre spel och bättre online så kan jag nog tänka mej att köpa den

Medlem

Fan vad alla hela tiden snackar om BÄTTRE spel till 360:n jag måste bli gammal som tycker att alla lolfps som 360n har enbart gör den tråkig, på PS3an upplever jag att fler av de trevliga spelupplevelserna befinner sig, äventyra med Nate i Uncharted, rädda världen i MGS4 osv.

Jag vill fortf veta vilka spel som är "bättre" på 360, som inte är hjärndöda multifps...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

om dom kunde fixa handkontrollen lite mer xbox 360 aktigt så man kan köra fps, och fixa bättre spel och bättre online så kan jag nog tänka mej att köpa den

Eller också så behåller de den formen som de alltid haft som många, inklusive mig föredrar framför X360:s.
Och vad menar du med bättre spel? Det enda som är exklusivt för 360 som är riktigt spelvärt är ju Halo 3 och Gears-serien. Resten släpps ju till Ps3 också, plus att det finns riktigt många intressanta titlar endast till Ps3.

Medlem

Hahaha det här är ju bara ett klockrent exempel på barnsligt och totalt värdelöst snack!! Vad fjantiga ni är. Det är sånt här snack varje gång, vissa blir ju aldrig klokare!

"Xbox är bättre på alla sätt!"
":O Vad säger du, PS3 är bättre... blabla"

Förstå att alla har egna värderingar och prioriteringar.

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av pody:

skit snack! PS3 är den sämsta konsolen som finns! inte pga maskinen(som jag redan äger) utan pga spelen som finns åt den. men det är rätt åt de, eftersom det var deras fel från början!

Vad pratar du om? PS3 har ju hur många intressanta spel som helst, både kommande och släppta.

Kanske PS3 inte har några spel som "pody" tycker om? Men som kanske du gör.

It's all about appealing different audiences.

Medlem

De flesta uttalanden av denna typ är ren dynga. Det spelar ingen roll vem som säger det.

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte riktigt, Kaz Hirai har ju gjort uttalanden om både Wii & 360 angående vem det är som köper konsolen, försäljning, spelubud etc Och nu står han här och säger att man inte ska döma Ps3 från om 5 år? Finns det något mer patetiskt än folk som inte lever som dom lär? Men håller med honom att man inte ska döma bort konsolen än efter så kort tid gällande prestanda, försäljning etc men detta begränsas dock inte enbart ps3an.

Det är väl klart som korvspad att han kommenterar konkurrenterna, skulle han inte göra det bara för att sony's affärsplan ser annorlunda ut?

Sen är artikeln felformulerad, FZ verkar ha hängett sig åt lite flamebait:ande.

Det Hirai säger att efter 5 år ska de BEDÖMA hur det gått, inte ett jäkla dugg om att han säger åt alla andra att inte DÖMA PS3 förrän efter 5 år...

Skrivet av Times Online:

Is the new machine really an admission that sales of the existing PS3 have been disappointing?
If you look at the growth of the installed base, it is slower than the PS2 was but it's pretty much on track with the growth that we had with the original PlayStation.

We also always look at our business as being a 10-year lifecycle for all of our platforms. It's kind of difficult to say whether a platform has been successful or not going into our third anniversary. The fifth anniversary and beyond is when we really start to say how's our trajectory looking?

Såklart han inte ska göra det om han nu skulle ha sagt att man inte ska döma deras egen produkt från en framtida 5 års period. Men som sagt, orginal artikeln säger ju något helt annat än summeringen hehe

Inaktiv
Skrivet av reVVe:
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av pody:

skit snack! PS3 är den sämsta konsolen som finns! inte pga maskinen(som jag redan äger) utan pga spelen som finns åt den. men det är rätt åt de, eftersom det var deras fel från början!

Vad pratar du om? PS3 har ju hur många intressanta spel som helst, både kommande och släppta.

Kanske PS3 inte har några spel som "pody" tycker om? Men som kanske du gör.

It's all about appealing different audiences.

Ja, precis. Varför folk tar illa upp är dock, tror jag, för att folk inte skriver att de utgår från sina egna värderingar och åsikter... Jag vet inte varför det ska behövas, folk på nätet brukar göra sig själva lite dummare än irl, men det har alltid fungerat för mig.

Till exempel hade "pody" kunnat skriva "skit snack! PS3 är den sämsta konsolen som finns, enligt mig!" men det ger ju inte samma effekt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

KoP
Medlem

Suck.. att folk orkar tjaffsa om vem som har "störst penis"..

Inaktiv

Orkar inte tjafsa om vilken som är bäst hit och dit.
Men jag märker nog ingen skillnad på spelen mellan Xbox 360 och Playstation 3?

Playstation har många exklusiva spel men komihåg att det släpps många spel till 360/PC.

Vi får väl ta och vänta 5 år och se då.

123
Skriv svar