Därför låter IL-2 Sturmovik som det gör

Robot
Medlem
Därför låter IL-2 Sturmovik som det gör

Bra spel! Arcade mode är tråkigt men simulation är riktigt hardcore!

Medlem

Föredrar dock flight sims på PC..
Riktig joystick/throttle och Track IR is the shit !
Hmm.. får väl överleva tills de släpper en PC-version


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Jag tycker om Ace Combat 6, detta är nog för mycket simulator för mig.

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Föredrar dock flight sims på PC..
Riktig joystick/throttle och Track IR is the shit !
Hmm.. får väl överleva tills de släpper en PC-version

Klart mer känsla då, de håller ju på med ett nytt PC Exklusivt, kommer inte ihåg titeln dock. Men blir ett köp på PS3, jag och en kompis körde första il2 fram till forgotten battles, så vi ska skaffa detta också till våra ps3or!

Medlem

Gillar inte att man har oändligt med ammunition och är tvungen att nöta tills alla mål är förstörda. Hade varit mer känsla att kämpa sig fram till målet, släppa loss allt man har och sen kämpa sig hem igen. Tyvärr är alla arkadflygare såna. Annars var det riktigt najs.

Medlem
Skrivet av Schtraider:

Gillar inte att man har oändligt med ammunition och är tvungen att nöta tills alla mål är förstörda. Hade varit mer känsla att kämpa sig fram till målet, släppa loss allt man har och sen kämpa sig hem igen. Tyvärr är alla arkadflygare såna. Annars var det riktigt najs.

Du vet det finns 3 olika modes? Arcade, realistic och Simulation. Testa simulation på uppdrag 2 i demot ska du se!

Medlem

"Release: Aldrig"

lolwut?

Medlem

Konsoler är skit, när ska folk förstå


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Demo?? Oj, måste genast testa!

Skrivet av bigsweede:

Föredrar dock flight sims på PC..
Riktig joystick/throttle och Track IR is the shit !
Hmm.. får väl överleva tills de släpper en PC-version

HOTAS!

Detta är väl PC-versionen fast nu till konsol?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Knappast. Jag har flygit IL-2 i flera år och detta kändes bara efterblivet. I det så kallade realistiska läget så känns det som att flyga en gravid sjöko. Minsta lilla manöver så stallar man utan förvarning. Man har dessutom 8 raketer (eller missiler som de kallas här, fniss) under vingarna men 40 stycken till hands. Och simulatorläget ska vi inte ens tala om, där blir man av med ikoner och sådant men då kan man inte längre titta runt om planet utan huvudet är fastnaglat rakt fram vilket gör det stört omöjligt att ha någon som helst koll på vad som händer runt omkring en. Man har dessutom även här oändligt med ammunition.

Nej, någon simulator är detta inte. Långt ifrån.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Knappast. Jag har flygit IL-2 i flera år och detta kändes bara efterblivet. I det så kallade realistiska läget så känns det som att flyga en gravid sjöko. Minsta lilla manöver så stallar man utan förvarning. Man har dessutom 8 raketer (eller missiler som de kallas här, fniss) under vingarna men 40 stycken till hands. Och simulatorläget ska vi inte ens tala om, där blir man av med ikoner och sådant men då kan man inte längre titta runt om planet utan huvudet är fastnaglat rakt fram vilket gör det stört omöjligt att ha någon som helst koll på vad som händer runt omkring en. Man har dessutom även här oändligt med ammunition.

Nej, någon simulator är detta inte. Långt ifrån.

Misstänker att detta är ett sätt att kamma hem lite stålar.. hoppas en del av dem går till att få fram en PC-version.
Den gamla IL2-serien visar att de kan om de vill..
Undrar om de vill..?
:\


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av bigsweede:

Föredrar dock flight sims på PC..
Riktig joystick/throttle och Track IR is the shit !
Hmm.. får väl överleva tills de släpper en PC-version

HOTAS!

Detta är väl PC-versionen fast nu till konsol?

Hmm... HOTAS...undrar om den det funkar på PS3 ?


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av Emetic:

Konsoler är skit, när ska folk förstå

Försäljning och popularitet säger annat.

Medlem

Jag håller inte med om att konsoler är skit men popularitet != kvalitet.

Se tex på alla dåliga licensspel som trots det faktum att de omöjligt kan kallas bra spel säljer som smör i solsken. Kolla sen på flertalet riktiga pärlor till spel som trots det säljer dåligt. Beyond Good & Evil, Okami mfl.

Det handlar om marknadsföring.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

I det så kallade realistiska läget så känns det som att flyga en gravid sjöko. Minsta lilla manöver så stallar man utan förvarning.

Instämmer verkligen!

Och skönt att höra att det inte bara var jag...

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Darkseed:

I det så kallade realistiska läget så känns det som att flyga en gravid sjöko. Minsta lilla manöver så stallar man utan förvarning.

Instämmer verkligen!

Och skönt att höra att det inte bara var jag...

Hmm har ni provat att sänka känsligheten på joyarna på gamepaden?
Det gjorde skillnad för mig i alla fall. Blev inte alls så hyperkänsligt att styra flygplanet och man kunde sikta bra mycket bättre.


signatur

Jäh!

Medlem

Nej det provade jag aldrig, och det kan nog mycket väl göra det lite mer spelbart. Det förblir ett kraftigt nerdummat spel på alla punkter dock och så länge jag har IL-2 på min PC med en HOTAS och Track-ir så har jag ingen anledning att skaffa detta.

Medlem

Det jag störde mig rejält på med demot var att man var tvungen klicka ner höger joy för att få free look. Varför inte låta spelaren konfigga kontrollerna själv och kanske välja då att vänster trigger intryckt ger freelok med höger joy t.ex. Blev ju skitknepigt att hinna se sig omkring som ju är så viktigt i luftstrider med det system som var i demot


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av bigsweede:

Föredrar dock flight sims på PC..
Riktig joystick/throttle och Track IR is the shit !
Hmm.. får väl överleva tills de släpper en PC-version

Klart mer känsla då, de håller ju på med ett nytt PC Exklusivt, kommer inte ihåg titeln dock. Men blir ett köp på PS3, jag och en kompis körde första il2 fram till forgotten battles, så vi ska skaffa detta också till våra ps3or!

Storm of War Battle of Britain släpps 2010, senast Oktober. Så om ett år kan alla vi flyg sim antusiaster dregla ändå, hur som helst är ju ändå Birds of Prey det mest realistiska flyg spelet till konsol precis som Operation Flashpoint 2 blir det mest realistiska militär simulatorn till konsol.

1
Skriv svar