MFZ
Medlem
Testa Dirt 2

oj, nice surprise.. men det lär väl vara lika givande som första dirt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

oj, nice surprise.. men det lär väl vara lika givande som första dirt.

Bättre att pröva innan du ger åsikter om spelet?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

smutsracing, woot woot!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

oj, nice surprise.. men det lär väl vara lika givande som första dirt.

Sjuk skillnad kan jag säga!
Har aldrig gillat colins senaste spel, men det här ha dom fått till skön bilfysik. Baken rör sig som den ska, RUSKIGT kul bil spel faktiskt.
Och jag är välldigt kräsen skall tilläggas.

Medlem

haft det hela helgen, det är väldigt bra.

Medlem

Synd att det knappt släpps demon till PC längre. :/

MFZ
Medlem

varför hittar jag det inte på playstation store?

är jag ensam om detta?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Nej du är inte ensam, jag har samma problem.

Medlem

Jag blev positivt överraskad av demot.

Jag avskyr det mesta som Codemasters gjort de senaste åren inkl. Dirt och Grid pga deras totalt efterblivna bilfysik som inte ens funkar ok för att vara arkadinriktade spel. Dom är helt ospelbara helt enkelt.

Så jag hade inga som helst förväntningar på Dirt 2, men jag tycker faktiskt att demot är riktigt roligt. Funkar bra ihop med Logitech G25 på PS3 också, med stöd för både sekventiell växling och H-låda. FFB-effekterna är också helt ok, som ju annars brukar kännas lite väl påklistrade och artificiella i såna här spel.

Så det blir nog faktiskt ett köp för min del, nu ska man bara bestämma sig om det blir till PS3 eller om man ska vänta på PC-versionen.

Edit: Demot finns på Brittiska PSN-store.

MFZ
Medlem

och hur byter man psn store?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Jag hann nästan göra ett glädjehopp när jag såg att det inte var något demo till PC. Fan!

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

och hur byter man psn store?

Skapa en ny användare på ditt PS3 och skapa sedan ett PSN-konto till denna användare och välj United Kingdom som land.

Medlem

klart bättre än första dirt. snyggare bättre flyt bättre kontroller. blir nof köp.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Synd att det knappt släpps demon till PC längre. :/

Kan vara så att det släpptes just till konsol bara för att folk skulle tänka, shit, vad bra det var. Måste nog skaffa det till konsol istället för PC, eller till bägge.
Även jag fick den tanken & är lite besviken att jag inte fått testa hur det flyter på PC.
Kommer fortf få pc-versionen men kontrollmässigt ska egentligen bilspel köras med handkontroll så man kan lätta på gasen, med piltangenter gäller bara full acc.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Sjuk skillnad kan jag säga!
Har aldrig gillat colins senaste spel, men det här ha dom fått till skön bilfysik. Baken rör sig som den ska, RUSKIGT kul bil spel faktiskt.
Och jag är välldigt kräsen skall tilläggas.

Kräsen eller inte, det är ju fortfarande en smaksak ifall körkänslan är skön eller inte.

De flesta här vet nog inte heller hur en bil uppför sig i 200km/h på en kurvig grusväg och har inget annat an gå efter än det man sett

Nog för att jag själv anser att första Dirt hade helt kass körkänsla och tvåan verkar ha riktigt bra (endast sett videos, inte prövat), jag var bara lite dryg ^^


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

URK! Gillade det inte alls... kändes ungefär lika värdelöst som ettan... Noll känsla för bilen, kännst som om den svävar eller flyter på nåt sätt. Markkontakten känns inte alls bra. Sen att bilen svänger runt sin egen axel är ju bara sämst. Nej tack till detta.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv
Skrivet av maniac:

URK! Gillade det inte alls... kändes ungefär lika värdelöst som ettan... Noll känsla för bilen, kännst som om den svävar eller flyter på nåt sätt. Markkontakten känns inte alls bra. Sen att bilen svänger runt sin egen axel är ju bara sämst. Nej tack till detta.

fyrhjulsdrift?

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av maniac:

URK! Gillade det inte alls... kändes ungefär lika värdelöst som ettan... Noll känsla för bilen, kännst som om den svävar eller flyter på nåt sätt. Markkontakten känns inte alls bra. Sen att bilen svänger runt sin egen axel är ju bara sämst. Nej tack till detta.

fyrhjulsdrift?

Jo men även när man inte ligger på sladd... gillade inte alls känslan


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Det kommer ju till pc efter konsollerna för att de ska slänga in DX11 innan, kanske kommer demo till pc när de känner sig "nöjda" med DX11..

Medlem

Ujuj det här ser jag fram emot i fullversion nu. Var ju skitskoj.

Medlem

alltid vi pc ägare som får vänta nu mera:evil:
så man kan väl hoppas att det till pc "smiskar" er konsol ägare med snyggare grafik å annat godis:D

Medlem
Skrivet av Mr. A:
Skrivet av Sheikh Plisken:

och hur byter man psn store?

Skapa en ny användare på ditt PS3 och skapa sedan ett PSN-konto till denna användare och välj United Kingdom som land.

Det förklarar saken, har letat hela helgen efter detta demot, fick ett mail från Codemasters att demot var släppt för alla PS3 och 360 ägare den 20:e förra veckan... de glömde dock nämna att det bara var i UK....

Nåväl hem och tanka nu då...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av Sheikh Plisken:

oj, nice surprise.. men det lär väl vara lika givande som första dirt.

Sjuk skillnad kan jag säga!
Har aldrig gillat colins senaste spel, men det här ha dom fått till skön bilfysik. Baken rör sig som den ska, RUSKIGT kul bil spel faktiskt.
Och jag är välldigt kräsen skall tilläggas.

Den kräsne bör ju då faktiskt komma underfund med att bilarna går alldeles för fort emot km-hastigheten.
Codemasters bilspel failar stort på att bilarna går alldeles för fort.

Medlem
Medlem
Skrivet av Roxxer:

"rap"

har du ont nån stans eller????

Medlem

Har testat, askul, körde av när jag fick vatten o lera på rutan:D

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Richiraptor:
Skrivet av Sheikh Plisken:

oj, nice surprise.. men det lär väl vara lika givande som första dirt.

Sjuk skillnad kan jag säga!
Har aldrig gillat colins senaste spel, men det här ha dom fått till skön bilfysik. Baken rör sig som den ska, RUSKIGT kul bil spel faktiskt.
Och jag är välldigt kräsen skall tilläggas.

Den kräsne bör ju då faktiskt komma underfund med att bilarna går alldeles för fort emot km-hastigheten.
Codemasters bilspel failar stort på att bilarna går alldeles för fort.

Tittar inte på hastigheten här, skön känsla helt enkelt.. Jag är mer kräsen på hur den beteer sig till underlag.

som en påpeka här uppe att den roterar runt sin egen axel, tycker det är det dom fått bort till stor del här. Det som gjort dom andra ospelbara.

Skönt arkadlir, nästan rally masters känsla.

Medlem

Gryyymt roligt spel detta ! Lääängtar tills Full Releasen

Lite kul med tipstack till mig oxå

Medlem

Nån som kan bekräfta om det smäller när man växlar eller när man släpper på gasen?
Dessa bilar SKA ha shiftcut (styrsystemet klipper tändningen eller backar den en massa grader när man växlar, så man fortfarande kan hålla full gas och hålla laddtrycket då det fortfarande kommer ut avgaser, dock smäller det och brinner ur avgasröret då).
Respons BÖR dom också ha, dvs när man släpper på gasen så köttar man fortfarande i massa soppa i motorn fast man har backat tändningen så pass mycket att den bara eldar rakt ut i grenröret. På så vis laddar turbon hela tiden och man slipper "turbolagg".

Har dom fixat det i det här spelet så blir jag imponerad.

12
Skriv svar