Command & Conquer 4 med nytt namn

Robot
Medlem
Command & Conquer 4 med nytt namn

Det är Tiberian Twilight, inte Tiberium (no offence).

Medlem
Skrivet av Silverfish:

Det är Tiberian Twilight, inte Tiberium (no offence).

Vadå no offence? Det är ett ganska stort typo.


signatur

"Det här är en crackdown på tomciteringar."

Medlem
Skrivet av Overcow:
Skrivet av Silverfish:

Det är Tiberian Twilight, inte Tiberium (no offence).

Vadå no offence? Det är ett ganska stort typo.

Korrekt! Således har jag rättat till min blunder.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Det är så dumt att de döpte det förra till Tiberium Wars, alla förväntade sig att det skulle heta Tiberian Twilight, nu blir det fel med namnen liksom... men Tiberian Twilight är ett för bra namn för att inte använda, synd att de skulle införa de där aliensen bara...

Tiberian Dawn
Tiberian Sun
Tiberium Wars (?!)
Tiberian Twilight


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag hoppas bara att den kan hålla sig till Tiberium Wars, och inte någon star wars och transformers stånd. Jag menar att sista bilderna jag såg, var inte vädig imponerande alls. Tiberium Wars var verkligen bra gjort. C&C3 red alert var besvikande. Men Tiberium har hållt sig ganska bra hit tills.

Medlem

Ah, det blir kalas...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är så dumt att de döpte det förra till Tiberium Wars, alla förväntade sig att det skulle heta Tiberian Twilight, nu blir det fel med namnen liksom... men Tiberian Twilight är ett för bra namn för att inte använda, synd att de skulle införa de där aliensen bara...

Tiberian Dawn
Tiberian Sun
Tiberium Wars (?!)
Tiberian Twilight

Westwood planerade att införa Scrin i Tiberian Incursion, dvs det som nu heter Tiberium Wars. Faktum är att mycket av den överliggande handlingen som folket på Westwood planerade fortfarande finns kvar. Tiberian Twilight har alltid varit "reserverat" för det sista spelet i serien, så jag tycker det är bra att EA erkänner både Westwood och sina fans med detta.

Det här med Tiberi(um|an) är inte så konstigt, Tiberium är substantivet och Tiberian är ett adjektiv för att beskriva någonting "infekterat" av Tiberium.

Inaktiv

nice vill ha coc 4 spela 3an med polare på lan o de va grymt kul hoppas dom kan nerfa scrin lite

Medlem

Tycker det är lite fail att FZ tvunget ska göra anknytningar till den där förbannade vampyrfilmen, Tiberian Twilight fanns som titel för 10 år sedan, långt innan filmen kom.

Medlem

vaddå vampyr? varifrån kom den befängda idén?

"Och Kain drog bort, undan Herren, och slog sig ner i landet Nod, öster om Eden."


signatur
Medlem

Är det inte så att Kain/Caine, den bibliske figuren, är urfadern till alla vampyrer i World of Darkness?

Medlem
Medlem
Skrivet av MrStalker:
Skrivet av Hipshot:

Det är så dumt att de döpte det förra till Tiberium Wars, alla förväntade sig att det skulle heta Tiberian Twilight, nu blir det fel med namnen liksom... men Tiberian Twilight är ett för bra namn för att inte använda, synd att de skulle införa de där aliensen bara...

Tiberian Dawn
Tiberian Sun
Tiberium Wars (?!)
Tiberian Twilight

Westwood planerade att införa Scrin i Tiberian Incursion, dvs det som nu heter Tiberium Wars. Faktum är att mycket av den överliggande handlingen som folket på Westwood planerade fortfarande finns kvar. Tiberian Twilight har alltid varit "reserverat" för det sista spelet i serien, så jag tycker det är bra att EA erkänner både Westwood och sina fans med detta.

Det här med Tiberi(um|an) är inte så konstigt, Tiberium är substantivet och Tiberian är ett adjektiv för att beskriva någonting "infekterat" av Tiberium.

Detta kommer så klart inte vara sista spelet i serien.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tycker att det är lite töntigt att ordet Twilight ska associeras till just filmen(som jag inte sett btw) även fast det betyder tiden mellan gryning o soluppgång och solnedgång o skymning PLUS att serien Twilight Zone funnits sen 1958. Twilight är alltså tiden mellan två tider eller platsen mellan två platser, t.ex. som att vara mellan döden o livet. Men men, man tar vad som kan associeras till idag.

http://en.wikipedia.org/wiki/Twilight

1
Skriv svar