Diablo III till konsol?

Robot
Medlem
Diablo III till konsol?

De vore nått om man kunde köra mot och med pc spelarna så vore de ju lite skönare att spela på konsol ligga i soffan

Medlem

Jag hoppas verkligen att de kommer ut till xbox 360. För såna som jag som inte har någon bra dator så kan de vara roligt om några av de bästa pc spelen kommer till de stora konsollerna

Medlem

Känns som många kommer grina på detta. Men jag tror Diablo 3 skulle kunna funka på Konsol. Jag köper det nog endå hellre till PCn än PS3an.. Om inte man kan spela 2 på samma konsol.. det vore något.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..


signatur

Meep!

Medlem

Usch vad folk kommer o börja gnälla nu då... som vanligt. xD

Men tycker det är riktigt bra att man kan spela det på konsolerna istället för att behöva slänga ut så mycket pengar o uppgradera datorn ständigt. Visserligen så kommer väl Diablo 3 inte att bli ett av monsterspelen när det gäller hårdvarukrav, men iallafall.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..

Håller med om att många spel dummas ner och förstörs för att dom skall portas till konsol.

Tror dock att Diablo III är ett undantag och att det mycket väl skulle kunna fungera bra på konsol.

Medlem

Det kommer inte att dummas ned det minsta, de utvecklar till PC i första hand. Inte en chans att Blizzard kompromissar eller tummar på sitt arbete som varit hittills för en konsolversion.
Spelar nästan uteslutande på 360, men D3 ska köras på datorn (läs; Mac).

Medlem
Skrivet av Xnetium:

De vore nått om man kunde köra mot och med pc spelarna så vore de ju lite skönare att spela på konsol ligga i soffan

Jag har min stationära kopplad med HDMI kabel till tvn(skrytta lite bara). Så blir att sitta i soffan ändå :).

ONtopic: Koden är ju identisk till Xbox360, i stort sett. Så de kommer ju inte "kosta dem några pengar" att göra det till just xbox.

För mig som stort Diablo fan, spelar det ingen roll hur många olika spel maskiner dem gör spelet till. Bara det kommer ut någon gång!

Inaktiv

Phobo
#4
Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..

öhm, går de dumma ner diablo mer än de redan är? mer hjärna i worms för fan

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..

Blizzards spel har ju alltid varit konsolldummade fast på PC, det är ju därför dom funkat för den stora massan.. Man kan ju knappast kalla Diablo och D2 avancerade eller smarta spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tänk att det var precis vad jag satt och tänkte på igår när jag såg Munk-trailern! Whoopie!


signatur
Medlem
Skrivet av Xnetium:

ONtopic: Koden är ju identisk till Xbox360, i stort sett. Så de kommer ju inte "kosta dem några pengar" att göra det till just xbox.

Det handlar nog mer om kontrollerna då Diablo mer eller mindre uteslutande styrs med mus.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vad är det som är så populärt att skriva dom här dagarna på internet??

Just ja! "Fail".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nej, nej nej nej! Inte Blizzard också!!!

Medlem

Ja, det är väl bra så länge dom inte kompromissar. Jag hoppas bara det fungerar på min macbook. Annars blir jag nästan tvungen att köpa mig en stationär dator.

Inaktiv

Jag tycker hans uttalande var rätt så dumt.

Citat:

Vi har träffat de största [konsol]tillverkarna och de har kommit med en del ganska övertygande argument.

De "största" konsoltillverkarna. Menar han Nintendo alltså? Kan knappast tänka mig att de kommer göra spel till Wii. Han borde ha bättre koll på vilka som är störst för tillfället. Om han nu menade att de pratat med MS/Sony så kunde han sagt det. Typiskt intentsägande kommentar från folk som är oerhört rädda att säga för mycket.

Sen har vi "de har kommit med del del ganska övertygande argument". Som om att Blizzard inte själva kan besluta om de ska satsa på konsolspel eller inte. Blizzard numera är alltid intresserade av att tjäna pengar, och det är inte svårt att förstå att de skulle öka sin marknad rejält om de gjorde spel för konsoller också.

Blizzards spel kan man räkna på ena handen. Starcraft och Warcraft, de är RTS, går inte speciellt bra på konsoll. Diablo, action-rpg, fungerar utmärkt på konsoll. World of Warcraft, går inte bra på konsoll i nuvarande design. Antagligen lär Blizzards nästa MMO vara anpassat så de kan göra det för konsoll också.

Blizzard har ju försökt tidigare med nya konsollspel, men det senaste försöket Starcraft Ghost lades ner. Att de skulle våga sig på ett nytt spel nu är tveksamt, speciellt med tanke på Blizzards oerhört långa utvecklingstider. Ghost misslyckades delvis på att det tog så lång tid att nya konsoller hann komma ut på marknaden.

Det jag tror är att de har jobbat på en konsollversion av Diablo 3 under en tid och att det kan komma att släppas under nuvarande generation konsoller. Sen lär det inte komma något annat Blizzardspel till konsoll innan nästa generation konsoller släppts.

Medlem

mmmmmm, ja tack! som sagts tidigare, har ingen speciellt bra dator att spela på så detta välkomna nyheter.

Medlem

Helt ärligt, skulle det förvåna någon om Blizzard totalskiter i PC o gör endast till konsol, som alla andra jävla fittiga spelföretag gör idag? Åtminstone är det fan möjligt att spelet släpps till konsol före PC, sisådär ett halvår före - *HOST, DICE BF43 TILL PC, HOST*

Medlem

Har svårt att se varför Diablo III inte skulle kunna funka på konsol med tanken på hur simpelt spelet ser ut att bli. Diablo funkade ju utan att det blev "fördummat" på något sätt (om man nu bortser ifrån den pinsamt dåliga översättningen dvs).

Diablo 3 skulle nog funka bra på konsol, men långt ifrån lika bra som på PC. Låt konsolägarna hålla tillgodo med en undermålig produkt om de vill det, det skadar ju ingen i nuläget.

Först när Diablo 4 offentliggörs med konsoler som huvudplattform kan jag börja gnälla.

Medlem

hoppas faan inte det kommer till konsoll.
det betyder att dom kommer fucka upp CP versionen, allt kommer bli så där fånigt enkelt för att konsoll lirarna ska kunna lira det


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jaaaa!
då slipper jag köpa en stationär pc för o kunna spela(happyface)

dom borde släppa det på 360 fast med stöd för mus/tangentbord , det skulle vara kung!

Medlem
Skrivet av IceMan:

hoppas faan inte det kommer till konsoll.
det betyder att dom kommer fucka upp CP versionen, allt kommer bli så där fånigt enkelt för att konsoll lirarna ska kunna lira det

D2 var ju skapligt avancerat?
Den enda uppenbara svårigheten de är hur man ska göra med potionsystemet. Spamma 1+2+3+4 fungerar ju inte på en speldosa direkt. Annars så blir de ju i princip identiskt?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Haha till konsol?!?! MMMMMM troligt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Förstår inte varför alla skrattar åt D3 på konsol. Finns många liknande spel som fungerar på konsol.
Även mer avancerade spel. För att inte nämna att Diablo 1 fanns till Playstation 1 en gång i tiden.

Ps3 har utmärkt stöd för Tangentbor/mus, säkert samma med X360.
Men då måste tillverkaren lägga in stödet för det.
Vilket de allt för sällan skiter i då de anser att ingen spelar konsol med tangentbord. Så vi får ett moment22 tack vare det.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av IceMan:

hoppas faan inte det kommer till konsoll.
det betyder att dom kommer fucka upp CP versionen, allt kommer bli så där fånigt enkelt för att konsoll lirarna ska kunna lira det

Säg mig, har du alls sett en enda gameplay-film från Diablo III?

Uppenbarligen inte. Det är så "fånigt enkelt" det bara kan bli redan.

Medlem

fan så gutt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Varför ska ni gnälla?
VAD ÄR ERT PROBLEM?
HUH?
NUFF SAID?
Så sjukt bra, men det blir nog PC för min del.


signatur

Wai

Medlem

Alltså PC-fanboys är nog de värsta sortens fanboys, jag tycker fan mer om 12 åriga 360 och PS3 fanboys mer än 32-åriga PC fanboys som sitter med sina quadprocessorer, 8gb ram och arton stycken highend grafikkort i sin burk för 29000,- och gång på gång säger
"ÅH SPELEN DUMMAS NER OM DET KOMMER TILL KONSOLL OCKSÅ, ÅH SKIT"
"FPS GÅR INTE SPELAS PÅ KONSOLL, DET ÄR HELT OMÖJLIGT"
"GRAFIKEN SUGER PÅ KONSOLL, FÖRSTÅR INTE HUR MAN KAN SPELA NÅGOT DÄR"

Jag är 20 nu, spelade PC under hela min uppväxt från 8 års ålder och upp till 18 unjefär, spelade främst FPS och RPG. Men nu de två senaste åren så har jag enbart spelat på min PS3 och ibland min 360 och jag måste säga att det är det bästa bytet jag gjort, saknar inte PC någonting faktiskt, har runt 6 dagars played time på Cod4 på konsoll, något som jag inte heller trodde var möjligt att spela tills jag provade. Så snälla sluta vara så jävla trångsynta innan ni börjar spy galla över allt.

Nu kommer dock dagens största dubbelmoral;

Diablo 3 ska jag nog spela på PC...


signatur

En styck signatur.

12
Skriv svar