Korta filmklipp ur Gran Turismo 5

Robot
Inaktiv
Korta filmklipp ur Gran Turismo 5

riktigt snyggt! blir många bra titlar i höst, GT5 inget undantag!


signatur

PSN: japp :)

Medlem

Detta får mig nog att köpa en PS3a när det kommer.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

"omänskligt snyggt" var att ta i men det blir nog ett köp när spelet väl kommer ut. Prologue var rätt fin.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

inK
Medlem

En del av höstens underhållning. :]


signatur

Every trophy counts...

Skrivet av IGN:

First off, Kazunori confirmed that not all the cars in Gran Turismo 5 will have damage models -- only select sets of cars will feature damage support. No official word yet on what those car sets are, but hopefully we'll have more on that soon.

Speaking of cars, Kazunori wasn't willing to let the total number of cars slip just yet, but there were a few other points of interest to hold us over. First, Porsche will very likely not appear in Gran Turismo 5. Kazunori was disappointed by this fact, but according to our interview, Porsche already signed an exclusive deal for a different game and it's highly unlikely the brand will appear in Polyphony Digital's upcoming hit. Perhaps Porsche will show up in a future GT title.

As for the rumors regarding possible track creation, Kazunori noted that "[Polyphony Digital] hasn't really thought about it." So it sounds like track creation for Gran Turismo 5 was just a rumor after all.

ingen Porsche.. wtf!!!!!!!!!! -..exclusive deal? mot vilka 'need for speed' eller?

f-n va laaack man blir, nya GT3 RS skulle vara mumma att köra på nordslingan !!! :evil:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Shit, vad snyggt det är! Hoppas det kommer innan årsskiftet


signatur

Älskar tv-spel!

Medlem

Ser ut som att spelet spelas i slow motion

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av IGN:

First off, Kazunori confirmed that not all the cars in Gran Turismo 5 will have damage models -- only select sets of cars will feature damage support. No official word yet on what those car sets are, but hopefully we'll have more on that soon.

Speaking of cars, Kazunori wasn't willing to let the total number of cars slip just yet, but there were a few other points of interest to hold us over. First, Porsche will very likely not appear in Gran Turismo 5. Kazunori was disappointed by this fact, but according to our interview, Porsche already signed an exclusive deal for a different game and it's highly unlikely the brand will appear in Polyphony Digital's upcoming hit. Perhaps Porsche will show up in a future GT title.

As for the rumors regarding possible track creation, Kazunori noted that "[Polyphony Digital] hasn't really thought about it." So it sounds like track creation for Gran Turismo 5 was just a rumor after all.

ingen Porsche.. wtf!!!!!!!!!! -..exclusive deal? mot vilka 'need for speed' eller?

f-n va laaack man blir, nya GT3 RS skulle vara mumma att köra på nordslingan !!! :evil:

Gran Turismo har väl aldrig haft Porsche som ett märke? De brukar ju köra med RUF.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

Ser ut som att spelet spelas i slow motion

Grejen är att GT har alltid haft den realistiska hastigheten. Medan andra bilspel, framförallt arkadspel höjer upp hastigheten mot hur det verkligen är. Detta för att öka illusionen att det går snabbt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är det det som gör Gran Turismo köpvärt. Tycker annars det är en hype som inte slår andra bilspel på fingrarna. Skulle gärna få det förklarat för mig varför detta spel är bättre än andra fordonsspel som bl a Forza mm. Man kör på en bana och sedan ??? Vad är unikt?


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av svendolph:

Är det det som gör Gran Turismo köpvärt. Tycker annars det är en hype som inte slår andra bilspel på fingrarna. Skulle gärna få det förklarat för mig varför detta spel är bättre än andra fordonsspel som bl a Forza mm. Man kör på en bana och sedan ??? Vad är unikt?

Fanboysen.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av LocSin:

Detta får mig nog att köpa en PS3a när det kommer.

Tror nog att det här är enda spelet som man kommer o skaffa till PS3. Får bli en PS3 Slim (eller vad kommer den heta officiellt?) och så GT5 när de kommer.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Daniel_Met:

Ser ut som att spelet spelas i slow motion

Grejen är att GT har alltid haft den realistiska hastigheten. Medan andra bilspel, framförallt arkadspel höjer upp hastigheten mot hur det verkligen är. Detta för att öka illusionen att det går snabbt.

Det där var bland det dummaste jag någonsin läst.
Allt handlar om FOV (Field Of View). Ju högre sådan, ju fortare känns det som det går.

Medlem
Skrivet av Made:

Det där var bland det dummaste jag någonsin läst.
Allt handlar om FOV (Field Of View). Ju högre sådan, ju fortare känns det som det går.

snälla lägg av.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Snyggt, visst men precis lika snyggt tyckte man ju att föregångaren var när det begav sig osv. I sjävla verket är det ju bara same shit different day. Menar inte att det är dåligt på något vis, givet köp men det känns ändå som att det bara kommer bli favorit i repris med viss modifikation.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Made:

Det där var bland det dummaste jag någonsin läst.
Allt handlar om FOV (Field Of View). Ju högre sådan, ju fortare känns det som det går.

snälla lägg av.

Vadå lägg av, kan du inte säga nått vettigt så säg inget alls.
FOV har en stor betydelse för fartkänslan. Kör ett spel där man kan ändra FOV och sätt den på 180 grader så kommer det se ut som att du springer skitfort.

Jag måste bara säga att jag tycker andra racespel visst har samma fartkänsla, bara att dom kanske är lite väl orealistiska när det gäller grepp i höga hastigheter så man kan köra bra mycket fortare än vad man egentligen skulle kunnat göra.
Sen är det ju så att föraren i denna trailer suger nått otroligt. Han har ju slagit på nån form av hjälp-grej som ritar lysande streck i marken som visar hur man ska köra för att ta apex perfekt, han misslyckas att följa strecken hela tiden ju. Och sen tvärnitar han en bra bit innan kurvan så han måste ställa sig på gasen igen innan kurvan ens börjat typ. Blir bara irriterad å se sånt där trams.

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av IGN:

First off, Kazunori confirmed that not all the cars in Gran Turismo 5 will have damage models -- only select sets of cars will feature damage support. No official word yet on what those car sets are, but hopefully we'll have more on that soon.

Speaking of cars, Kazunori wasn't willing to let the total number of cars slip just yet, but there were a few other points of interest to hold us over. First, Porsche will very likely not appear in Gran Turismo 5. Kazunori was disappointed by this fact, but according to our interview, Porsche already signed an exclusive deal for a different game and it's highly unlikely the brand will appear in Polyphony Digital's upcoming hit. Perhaps Porsche will show up in a future GT title.

As for the rumors regarding possible track creation, Kazunori noted that "[Polyphony Digital] hasn't really thought about it." So it sounds like track creation for Gran Turismo 5 was just a rumor after all.

ingen Porsche.. wtf!!!!!!!!!! -..exclusive deal? mot vilka 'need for speed' eller?

f-n va laaack man blir, nya GT3 RS skulle vara mumma att köra på nordslingan !!! :evil:

Gran Turismo har väl aldrig haft Porsche som ett märke? De brukar ju köra med RUF.

Jag vet men jag har hoppats länge på att Porsche skulle bli ett märke i serien, finns så många klassiker jag skulle vilja ratta i GT5 när det gäller Porsche. Visst har RUF funnits och hoppas på att dom dyker upp igen, även andra Porsche trim kanske dyker upp också så som tex. Gemballa och 9ff eller Sportec.

..hoppas! :heart:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Sen är det ju så att föraren i denna trailer suger nått otroligt. Han har ju slagit på nån form av hjälp-grej som ritar lysande streck i marken som visar hur man ska köra för att ta apex perfekt, han misslyckas att följa strecken hela tiden ju. Och sen tvärnitar han en bra bit innan kurvan så han måste ställa sig på gasen igen innan kurvan ens börjat typ. Blir bara irriterad å se sånt där trams.

Rött = Bromsa
Blått = Gasa

Tyckte han körde ganska perfekt... att följa linjen behöver man ju inte göra till 100%. ^^

Medlem

Långt ifrån glad att det bara är vissa bilar som ska ha skador, känns halvdant gjort då i min åsikt. :S
Äntligen skador i alla fall, dock verkar dom strulat till skademodellen en hel del, vissa av dom där smällarna skulle fått vilken bil som helst att se ut som kompostmaterial.

Över 1000 bilar, visst skoj men argh, vem fan kommer köra alla dom bilarna? :S
Porsche har men velat ha men, RUF är det verkligen inget fel på å andra sidan? Fast det är ju inte Porsche..

Nåja, hoppas fan bara att alla bilar har interiörer i stil med Prologue och att detaljrikedomen från Prologue finns kvar.

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:

Långt ifrån glad att det bara är vissa bilar som ska ha skador, känns halvdant gjort då i min åsikt. :S
Äntligen skador i alla fall, dock verkar dom strulat till skademodellen en hel del, vissa av dom där smällarna skulle fått vilken bil som helst att se ut som kompostmaterial.

Över 1000 bilar, visst skoj men argh, vem fan kommer köra alla dom bilarna? :S
Porsche har men velat ha men, RUF är det verkligen inget fel på å andra sidan? Fast det är ju inte Porsche..

Nåja, hoppas fan bara att alla bilar har interiörer i stil med Prologue och att detaljrikedomen från Prologue finns kvar.

Man kan "nästan" kalla Prouloge för ett demo av GT5, så allt som funnits med där kommer antagligen vara med i det fulla spelet. Och såklart mycket, mycket mer...


signatur

Älskar tv-spel!

Medlem

Realism (eller något i närheten) kan aldrig uppnås på en vanlig skärm. Eventuella försök brukar alltid bli tafatta och tråkiga istället.
GT5 anser jag vara bra på att pusha grafiken framåt ett steg inom genren bilspel, men där brukar det ta slut.

Nej, de får nog ge mig en riktig simulator för att jag ska lyckas njuta av ett bilspel. Men smaken är som baken - hårig och äcklig.

Medlem
Skrivet av wwraver:

Realism (eller något i närheten) kan aldrig uppnås på en vanlig skärm. Eventuella försök brukar alltid bli tafatta och tråkiga istället.
GT5 anser jag vara bra på att pusha grafiken framåt ett steg inom genren bilspel, men där brukar det ta slut.

Nej, de får nog ge mig en riktig simulator för att jag ska lyckas njuta av ett bilspel. Men smaken är som baken - hårig och äcklig.

Eller så spelar du GTR2.

1
Skriv svar