Utvecklargenomgång från Red Steel 2

Robot
Medlem
Utvecklargenomgång från Red Steel 2

Det här ser ju tom intressant ut ju!
Red Steel såg aldrig ut att bli bra från början liksom.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Usch ser uruselt ut! Över min döda kropp att jag köper det här!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Såg sjukt kasst ut. För det första så verkar det bara finnas tre, kanske fyra färdiga rörelser med svärdet. Sedan är det ju helt värdelöst att man tvingas ha Motion Plus. Om det finns spel som kräver ett tillbehör som gör kontrollen till vad som utlovades från början så borde man ta sitt ansvar och ge ut tillbehöret gratis. Annars kan reklam innan MotionPlus ses som falsk marknadsföring.

Medlem

@kebbe: Okeeeej, så om vi nu visar fram något som ser intressant ut som definitivt inte gjorts förut så gnäller vi över att de inte har gjorts förut?

Måste vara därför Call of Duty-serien samt alla sportspel är så omåttligt populära.

Sedan de där med att slänga ut gratisprodukter när man som tredjepart inte alls har utvecklat hårdvaran? Red Steel 2 är ju utvecklat i Ubisofts regi. Kan ju mer peka ett finger åt Guitar Hero-serien i så fall, jag menar hur VÅGAR de uppgradera instrumenten?
Med touchfunktioner och skit, NEJ NU JÄVLAR SKA GAMERS FÅ ALLT GRATIS LOLOLOLOLOLOLOLOLOL!!!!ett1! Då de också började med serien på PS2:an så borde de fasiken ge bort ett xbox 360, ps3, wii och de där jädra DS:et med fyrknappsstyrning helt gratis! OCH REKLAMEN DÅ?! När jag gav min polare kontrollern så förvandlas inte han till Slash?!
http://www.youtube.com/watch?v=u6X0YtvKwy8

P.S. Vill tillägga att "för det första" brukar följas av åtminstone ett "för det andra" och ett "för det tredje". D.S.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Ser snyggt ut, men det blir aningen hoppigt med alla rörelsemönster...

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

@kebbe: Okeeeej, så om vi nu visar fram något som ser intressant ut som definitivt inte gjorts förut så gnäller vi över att de inte har gjorts förut?

Måste vara därför Call of Duty-serien samt alla sportspel är så omåttligt populära.

Sedan de där med att slänga ut gratisprodukter när man som tredjepart inte alls har utvecklat hårdvaran? Red Steel 2 är ju utvecklat i Ubisofts regi. Kan ju mer peka ett finger åt Guitar Hero-serien i så fall, jag menar hur VÅGAR de uppgradera instrumenten?
Med touchfunktioner och skit, NEJ NU JÄVLAR SKA GAMERS FÅ ALLT GRATIS LOLOLOLOLOLOLOLOLOL!!!!ett1! Då de också började med serien på PS2:an så borde de fasiken ge bort ett xbox 360, ps3, wii och de där jädra DS:et med fyrknappsstyrning helt gratis! OCH REKLAMEN DÅ?! När jag gav min polare kontrollern så förvandlas inte han till Slash?!
http://www.youtube.com/watch?v=u6X0YtvKwy8

P.S. Vill tillägga att "för det första" brukar följas av åtminstone ett "för det andra" och ett "för det tredje". D.S.

Ingen har gnällt över att det inte gjorts förut, för det som visades var långt ifrån unikt.

Det är naivt av dig att tro att Red Steel 2 kommer att vara det enda spelet som kommer att kräva MotionPlus, för det kommer antagligen att bli mer och mer vanligt. MotionPlus kan dessutom inte jämföras med en touchfunktion i en Guitar Hero gitarr. Du kan spela Guitar Hero utan funktionen och du kan spela Gutiar Hero utan gitarr. Du kan däremot inte spela utvalda titlar utan MotionPlus.

Exempel på en reklam:
http://www.youtube.com/watch?v=ah6nCoqvoJM
http://www.youtube.com/watch?v=zqaPFAZS1K8

Detta var två av många reklamer som gett budskapet att Wii-kontrollen är precis och välfungerande. De rörelser du gör sker på skärmen. I praktiken så har det gått lika väl att bara vifta omkring. Detta är falsk marknadsföring och mot svensk lag, även om man antagligen garderat sig mot detta genom att inte säga det i reklamen, snarare än att låta klippet tala.

PS3, Xbox 360 och Wii marknadsfördes som nya konsoler med nya spel. MotionPlus marknadsförs som ett komplement/tillbehör. Inte som ett absolut måste för att kunna spela vissa spel, vilket det är och kommer att bli i större utsträckning.

Microsoft erbjuder en garanti på 3 år där du får din konsol lagad om den går sönder. Detta är längre än vad svensk lag säger och visar att man har tagit sitt ansvar för att konsolerna går sönder. Byter du hårddisk eller köper en ny Xbox 360 så kan du även ringa Microsoft för att få en kabel att föra över alla information med, detta helt gratis.

Jag räknar MotionPlus i samma fack som denna kabel (inte fan lär tillverkningskostnaderna vara högre) och anser därför att den borde ges ut gratis eller åtminstone ingå när man köper en ny Wii.

P.S. Jag ersatte ”För det andra” med ”Sedan” eftersom jag ansåg att ”För det andra” skulle bygga för ett ”För det tredje”. För övrigt så börjar man aldrig en mening med ”och”. D.S.

Medlem

Kebbe om du läser nogrant så ser du också att dom bundlar med motion plus tillbehöret ..
Du slipper köpa det separat med andra ord..

Medlem
Skrivet av landy:

Kebbe om du läser nogrant så ser du också att dom bundlar med motion plus tillbehöret ..
Du slipper köpa det separat med andra ord..

Jag är väl medveten om att tillbehöret bundlas. Lägg dock märke till att man inte använder ordet "ingår". Priset på spelet kommer därför med stor sannolikhet att hamna på 700-800kr.

På Webbhallen så kan man t.ex. boka spelet för 519kr. I annonsen så framgår det dock att tillbehöret inte ingår, då man skriver att spelet kräver tillbehöret samtidigt som man länkar till det.

Lagom till att spelet släpps så kommer man troligen att höja priset och ersätta meddelandet med "MotionPlus ingår".

Medlem

A-men.. det är näst intil alla reklamer som kör med falsk eller halv falsk marknads föring.

Upphottade bilder. för-renderade filmer ända tills 2 dagar innan spelet släpps, och massa annat.
Och alla försöker få sin produkt att se bättre ut än vad den är. tittar man på guitar hero reklamerna så känns det ju ibland som att det skulle vara en riktig gitar och inte en plast pryl med 6 knappar man trycker på i olika takter.
Och I wow kan du inte ha costume gjorda glasögon eller prata med Arthas, eller ens skrika "SHAAROOON!!!" för den delen. ska man börja klaga på reklamer kan man alldrig sluta.
PS. Vanish är inte riktigt lika bra som i reklamen


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

tycker inte det ser ut som den använder motionplus, ser ut som allt det där kunde gjorts med den gamla uppsättningar hårdvara.

Medlem

Jag fattar inte hur man kan säga att det här ser dåligt ut.

Medlem

minst sagt intressant! Lite bättre än sist

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av DeKvittar:

@kebbe: Okeeeej, så om vi nu visar fram något som ser intressant ut som definitivt inte gjorts förut så gnäller vi över att de inte har gjorts förut?

Måste vara därför Call of Duty-serien samt alla sportspel är så omåttligt populära.

Sedan de där med att slänga ut gratisprodukter när man som tredjepart inte alls har utvecklat hårdvaran? Red Steel 2 är ju utvecklat i Ubisofts regi. Kan ju mer peka ett finger åt Guitar Hero-serien i så fall, jag menar hur VÅGAR de uppgradera instrumenten?
Med touchfunktioner och skit, NEJ NU JÄVLAR SKA GAMERS FÅ ALLT GRATIS LOLOLOLOLOLOLOLOLOL!!!!ett1! Då de också började med serien på PS2:an så borde de fasiken ge bort ett xbox 360, ps3, wii och de där jädra DS:et med fyrknappsstyrning helt gratis! OCH REKLAMEN DÅ?! När jag gav min polare kontrollern så förvandlas inte han till Slash?!
http://www.youtube.com/watch?v=u6X0YtvKwy8

P.S. Vill tillägga att "för det första" brukar följas av åtminstone ett "för det andra" och ett "för det tredje". D.S.

Ingen har gnällt över att det inte gjorts förut, för det som visades var långt ifrån unikt.

Det är naivt av dig att tro att Red Steel 2 kommer att vara det enda spelet som kommer att kräva MotionPlus, för det kommer antagligen att bli mer och mer vanligt. MotionPlus kan dessutom inte jämföras med en touchfunktion i en Guitar Hero gitarr. Du kan spela Guitar Hero utan funktionen och du kan spela Gutiar Hero utan gitarr. Du kan däremot inte spela utvalda titlar utan MotionPlus.

Exempel på en reklam:
http://www.youtube.com/watch?v=ah6nCoqvoJM
http://www.youtube.com/watch?v=zqaPFAZS1K8

Detta var två av många reklamer som gett budskapet att Wii-kontrollen är precis och välfungerande. De rörelser du gör sker på skärmen. I praktiken så har det gått lika väl att bara vifta omkring. Detta är falsk marknadsföring och mot svensk lag, även om man antagligen garderat sig mot detta genom att inte säga det i reklamen, snarare än att låta klippet tala.

PS3, Xbox 360 och Wii marknadsfördes som nya konsoler med nya spel. MotionPlus marknadsförs som ett komplement/tillbehör. Inte som ett absolut måste för att kunna spela vissa spel, vilket det är och kommer att bli i större utsträckning.

Microsoft erbjuder en garanti på 3 år där du får din konsol lagad om den går sönder. Detta är längre än vad svensk lag säger och visar att man har tagit sitt ansvar för att konsolerna går sönder. Byter du hårddisk eller köper en ny Xbox 360 så kan du även ringa Microsoft för att få en kabel att föra över alla information med, detta helt gratis.

Jag räknar MotionPlus i samma fack som denna kabel (inte fan lär tillverkningskostnaderna vara högre) och anser därför att den borde ges ut gratis eller åtminstone ingå när man köper en ny Wii.

P.S. Jag ersatte ?För det andra? med ?Sedan? eftersom jag ansåg att ?För det andra? skulle bygga för ett ?För det tredje?. För övrigt så börjar man aldrig en mening med ?och?. D.S.

Är väl upp till utvecklarna att sätta krav på att motionplus behövs för att ens spela spelet, inget Nintendo kan styra över direkt eller ens vill förmodligen. Men orsaken bakom detta är antagligen att Ubisoft vill att köparen ska få en så bra spelupplevelse som möjligt och inte tillåta en undermålig kontroll.
Att du jämnför motionplus med en kabel är ditt problem. Den borde dock följa med eller vara inbakad i dosor nuförtiden imo.

Sen finns det en orsak varför MS la till ett års garanti på 360, de gick sönder som flugor, till skillnad från andra konsoller med kvalite.

1
Skriv svar