Id om öppen spelvärld i Rage

Robot
Medlem
Id om öppen spelvärld i Rage

Låter vettigt det där. Gillar inte heller när man har på tok för många uppdrag på en å samma gång. Smaken är ju dock olika.

Precis vad man vill ha av ett actionspel, men den där extra friheten att kunna gå och utforska själv mellan uppdragen är den intressanta touchen just nu. Stalker lyckades med det bra även om det kanske var lite väl lite regisserat emellanåt.

Medlem

håller med, jag gillar hur de tänker


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Håller till viss del med om att det kan bli jobbigt med för många uppdrag men det är ju bara skoj att göra flera saker samtidigt.

Medlem

Jag blir typ yr i huvudet när det finns för många vägar i spel, därför har jag inget emot när det är linjärt, man vill se allt.

Medlem

"Rage kommer att släppas 'när det är klart'"

Oh shi-


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Egentligen borde de säga "Spelet släpps när det är helt klart", det gäller kanske inte just iD, men då slipper de ju patcha sig in i helvetet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Härlig, alldeles för öppet är bara jobbigt ja e mer av den typen som kör rättså linjärt, men de går inte komma ifrån att de e härligt med lite öppenhet. Linjärt e kul, öppet är härligt, tänk då o kombinera de, lita på att ja kommer fastna.

Dedär släppas "när det är klart" låter väl måttligt ljust dock

Medlem
Skrivet av Gurra300:

håller med, jag gillar hur de tänker

:up::up::up::D

Medlem

Jag vill inte veta "exakt" var jag är hela tiden, det förtar det roliga, att vara "lost" i öknen...

Medlem

kanse blir ett rage i min spel samling

Medlem

"Vi gör actionfilmen och de små valen medan du går igenom actionfilmen"

Låter som alla andra scriptade FPS som speltillverkare spottar ur sej. Förutspår flopp a la DOOM3.


signatur

yolo

Medlem

Låter hur bra som helst, vissa spel är ju finns det alldeles för mycket runt om så man tappar intresset imo.

Medlem

Helt rätt tänk.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

"Vi gör actionfilmen och de små valen medan du går igenom actionfilmen"

Låter som alla andra scriptade FPS som speltillverkare spottar ur sej. Förutspår flopp a la DOOM3.

Haha vilken idiot du är:P Du vet mycket hör jag^^
Vet du att doom 3 har sålt över 3.5 miljoner kopior och är id Software mest lyckade spel en idag.

Dock Multiplayer var ett skämt i Doom 3, men id har sakt sen tidigare att deras stora fokus kmr bli på singelplayer och inte multiplayer..

Medlem
Skrivet av fejl_Folklore:
Skrivet av Döbringer:

"Vi gör actionfilmen och de små valen medan du går igenom actionfilmen"

Låter som alla andra scriptade FPS som speltillverkare spottar ur sej. Förutspår flopp a la DOOM3.

Haha vilken idiot du är:P Du vet mycket hör jag^^
Vet du att doom 3 har sålt över 3.5 miljoner kopior och är id Software mest lyckade spel en idag.

Dock Multiplayer var ett skämt i Doom 3, men id har sakt sen tidigare att deras stora fokus kmr bli på singelplayer och inte multiplayer..

Kanske var hans egna åsikt? Precis som du säger att mp:n var ett skämt? För jag tycker då den är jävligt rolig!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av fejl_Folklore:
Skrivet av Döbringer:

"Vi gör actionfilmen och de små valen medan du går igenom actionfilmen"

Låter som alla andra scriptade FPS som speltillverkare spottar ur sej. Förutspår flopp a la DOOM3.

Haha vilken idiot du är:P Du vet mycket hör jag^^
Vet du att doom 3 har sålt över 3.5 miljoner kopior och är id Software mest lyckade spel en idag.

Dock Multiplayer var ett skämt i Doom 3, men id har sakt sen tidigare att deras stora fokus kmr bli på singelplayer och inte multiplayer..

Är väl iofs inte så himla svårt, id Software har ju faktiskt bara utvecklat 3spel under 2000talet, Quake 3, Quake Live och Doom 3. Tycker dock Quake 3 borde vara större än Doom 3.

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av fejl_Folklore:
Skrivet av Döbringer:

"Vi gör actionfilmen och de små valen medan du går igenom actionfilmen"

Låter som alla andra scriptade FPS som speltillverkare spottar ur sej. Förutspår flopp a la DOOM3.

Haha vilken idiot du är:P Du vet mycket hör jag^^
Vet du att doom 3 har sålt över 3.5 miljoner kopior och är id Software mest lyckade spel en idag.

Dock Multiplayer var ett skämt i Doom 3, men id har sakt sen tidigare att deras stora fokus kmr bli på singelplayer och inte multiplayer..

Är väl iofs inte så himla svårt, id Software har ju faktiskt bara utvecklat 3spel under 2000talet, Quake 3, Quake Live och Doom 3. Tycker dock Quake 3 borde vara större än Doom 3.

Quake 3 kom 1999 annars.
Ja Quake 3 vart mer populärt speciellt online och cummunity wise men det är inte deras mest *sålda* titel, däremot är väl säkerligen tex Q2 eller Doom bland det bästa de gjort.

Doom shareware har rackat ihop 12+ miljoner downloads och det var ett tag sedan.

Medlem

kan bli ballt, hoppas bara dom lyckas med sitt mål och får ut det i tid!

Inaktiv

Quake 3 sålde sämre än både quake 2 och doom 3, så det är egentligen deras största "flopp".

Så det är inte så konstigt att de satsar på singleplayer.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem
Skrivet av MonsterGuden:

kan bli ballt, hoppas bara dom lyckas med sitt mål och får ut det i tid!

lol, har spel verkligen bäst före datum?
jaha innan grafiken blir föråldrad menar du?

Medlem
Skrivet av fejl_Folklore:
Skrivet av Döbringer:

"Vi gör actionfilmen och de små valen medan du går igenom actionfilmen"

Låter som alla andra scriptade FPS som speltillverkare spottar ur sej. Förutspår flopp a la DOOM3.

Haha vilken idiot du är:P Du vet mycket hör jag^^
Vet du att doom 3 har sålt över 3.5 miljoner kopior och är id Software mest lyckade spel en ida.

Och en biljon flugor är ännu fler och har därför enligt dej ännu mer rätt...

Vill jag bli serverad en handling så glor jag på en film. Spelar jag spel så vill jag ha frihet att göra vad jag vill, men spelutvecklare är lata så dom upprepar samma skit i en ny, snyggare förpackning, gång på gång. Och du, precis som flugorna, sväljer skiten med hull och hår utan närmare eftertanke.
Ha det så trevligt.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av fejl_Folklore:
Skrivet av Döbringer:

"Vi gör actionfilmen och de små valen medan du går igenom actionfilmen"

Låter som alla andra scriptade FPS som speltillverkare spottar ur sej. Förutspår flopp a la DOOM3.

Haha vilken idiot du är:P Du vet mycket hör jag^^
Vet du att doom 3 har sålt över 3.5 miljoner kopior och är id Software mest lyckade spel en idag.

Dock Multiplayer var ett skämt i Doom 3, men id har sakt sen tidigare att deras stora fokus kmr bli på singelplayer och inte multiplayer..

Kanske var hans egna åsikt? Precis som du säger att mp:n var ett skämt? För jag tycker då den är jävligt rolig!

Då skulle han sakt att han tyckte doom3 var dåligt och inte att de floppa för de är en lögn.

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av fejl_Folklore:
Skrivet av Döbringer:

"Vi gör actionfilmen och de små valen medan du går igenom actionfilmen"

Låter som alla andra scriptade FPS som speltillverkare spottar ur sej. Förutspår flopp a la DOOM3.

Haha vilken idiot du är:P Du vet mycket hör jag^^
Vet du att doom 3 har sålt över 3.5 miljoner kopior och är id Software mest lyckade spel en ida.

Och en biljon flugor är ännu fler och har därför enligt dej ännu mer rätt...

Vill jag bli serverad en handling så glor jag på en film. Spelar jag spel så vill jag ha frihet att göra vad jag vill, men spelutvecklare är lata så dom upprepar samma skit i en ny, snyggare förpackning, gång på gång. Och du, precis som flugorna, sväljer skiten med hull och hår utan närmare eftertanke.
Ha det så trevligt.

Mm vi jfår vänta och se hur de blir, vissa vill springa runt i en intill oändlig värd medans vissa vill ha de mer liner jag är en sån som vill ha de liner och hur skulle de se ut om alla spel börja bli som oblivion eller fallout?

Du har fördomar om rage precis som jag...

1
Skriv svar