Se Mount & Blade-expansionen ta form

Robot
Medlem
Se Mount & Blade-expansionen ta form

Ser fin-fint ut, de har gjort ett bra jobb...

Medlem

Mounr & Blade äger ren spelkänsla.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Fy fan vad bra det ser ut.

Avstängd
Medlem

Ja jävlar, här har dom inte slipat upp det lite!

Medlem

Glöm inte att grafiken är förbättrad också, FZ!

Inaktiv
Medlem

Smask!

Tänk om Age of Conan hade haft ett stridssystem liknande detta istället för det överhypade tråksystemet.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Smask!

Tänk om Age of Conan hade haft ett stridssystem liknande detta istället för det överhypade tråksystemet.

Har inte spelat M&B men Mortal Online ska vara liknande fast i fps view.

S_Z
Medlem

Ser riktigt skoj ut!

Medlem
Skrivet av Recsu:
Skrivet av Darkseed:

Smask!

Tänk om Age of Conan hade haft ett stridssystem liknande detta istället för det överhypade tråksystemet.

Har inte spelat M&B men Mortal Online ska vara liknande fast i fps view.

MO har ingenting på m&b.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Recsu:
Skrivet av Darkseed:

Smask!

Tänk om Age of Conan hade haft ett stridssystem liknande detta istället för det överhypade tråksystemet.

Har inte spelat M&B men Mortal Online ska vara liknande fast i fps view.

MO har ingenting på m&b.

Skrev lite konstigt... Menar bara combatsystemet.

Medlem

Det såg faktiskt underhållande ut.

Inaktiv

Hoppas att Mount & Blade kan bli ett mmorpg i framtiden. Jag skulle lätt lira det eftersom spelet är så himla bra. Det behöver inte vara så stort men skulle vara roligt om det blev något sådant i framtiden.

Medlem
Skrivet av Recsu:

Skrev lite konstigt... Menar bara combatsystemet.

Det är jag fullt medveten om, och jag ska väll inte säga för mycket, men av vad jag har sett och hört om MO, så har det absolut inget att komma med.

Mount and blade kan för den delen även spelas i första person och görs så till fördel i dom flesta fall när man är till fots eller använder båge.

Kort och gott kan man väll säga att mount & blade har en av dom djupast strids systemen som finns, vilket inte nödvändigtvis gör den bäst å mest njutbar av alla, då jag t ex finner Rune mer smidigt.

MO av allt och döma är stelt som fan.

Inaktiv

woah! vill ha!

undrar om man måste köpa expansionen om man äger originalet ... mjo är väl så

Medlem
Skrivet av burkmopp:

MO av allt och döma är stelt som fan.

Är med i betan och håller inte med 8)

Medlem
Skrivet av Recsu:
Skrivet av burkmopp:

MO av allt och döma är stelt som fan.

Är med i betan och håller inte med 8)

Vad har du att jämföra med?

För mig har det alltid sätt ut som Oblivion närmast, men om du kunde ge en lite insikt kanske istället för en tom åsikt?

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Recsu:
Skrivet av burkmopp:

MO av allt och döma är stelt som fan.

Är med i betan och håller inte med 8)

Vad har du att jämföra med?

För mig har det alltid sätt ut som Oblivion närmast, men om du kunde ge en lite insikt kanske istället för en tom åsikt?

Som din då eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Recsu:
Skrivet av burkmopp:

MO av allt och döma är stelt som fan.

Är med i betan och håller inte med 8)

Vad har du att jämföra med?

För mig har det alltid sätt ut som Oblivion närmast, men om du kunde ge en lite insikt kanske istället för en tom åsikt?

Som din då eller?

Jag erkänner mig skyldig, men då jag inte argumenterade för hur bra eller dålig jag tycker m&b är, utan snarare mitt intryck jag fått av vad jag sett av MO, så var det för mig inte relevant.

Medlem

Hubbahubba! Som man längtar efter en massa sömnlösa nätter framför datorn med M&B igen

Medlem

säkert trevligt

Medlem

Nu fick det bli lite spel på vanliga M&B igen.

Inaktiv

ach mount and blade tyckte ja va rätt trist tror inte expansionen blir mycket bättre

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Recsu:
Skrivet av burkmopp:

MO av allt och döma är stelt som fan.

Är med i betan och håller inte med 8)

Vad har du att jämföra med?

För mig har det alltid sätt ut som Oblivion närmast, men om du kunde ge en lite insikt kanske istället för en tom åsikt?

Vart ju nyfiken så jag har laddat ner M&B och testat det. Observera att jag bara har spelat igenom tutorial och ett par quick skirmish.

I grund och botten är systemen väldigt lika med skillnaden att man i MO måste sikta mer/bättre framför allt när man blockar. Det är inte bara att sätta upp skölden och man blockar automatiskt som i M&B.

Striderna i MO är saktare, man kan inte bara veva på utan man måste slå och blocka i rätt ögonblick. Blir mer taktik i fighterna. Att slå och skjuta båge i MO drar stamina.

Edit: Är medvetet lite vag för jag vill inte bryta NDA.

Medlem
Skrivet av Recsu:

Har inte spelat M&B men Mortal Online ska vara liknande fast i fps view.

Vad jag kommer ihåg, så kan du köra i first-person även i M&B.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Recsu:

Vart ju nyfiken så jag har laddat ner M&B och testat det. Observera att jag bara har spelat igenom tutorial och ett par quick skirmish.

I grund och botten är systemen väldigt lika med skillnaden att man i MO måste sikta mer/bättre framför allt när man blockar. Det är inte bara att sätta upp skölden och man blockar automatiskt som i M&B.

Striderna i MO är saktare, man kan inte bara veva på utan man måste slå och blocka i rätt ögonblick. Blir mer taktik i fighterna. Att slå och skjuta båge i MO drar stamina.

Edit: Är medvetet lite vag för jag vill inte bryta NDA.

Låter bra i så fall, trodde det inte var i närheten av det, då det ingame filmerna som visats såg ut som en stel slug fest.

Sikta med blocken, då antar jag att du menar upp och ner också, det är ju alltid trevligt. Men det här med stamina låter ännu än gång som oblivion som var brutalt segt, och det är väll det jag oroar mig för.

Jaja, hoppas det är så bra som du vågar påstå.

Medlem

Fan bara dom inte trycker in en massa fjantiga fantasivapen och annat som den där löjliga träsläggan på slutet av klippet. Snart dyker det väl drakar och orcher också i spelet.
Annars så ser det lovande ut!


signatur

yolo

Inaktiv

gemig gemig gemig! Ni som inte spelat M&B, testa det.. ni kommer hitta en enormt bra tidsdödare de där regniga dagarna ni inte vill göra något annat än sitta framför datorn. Är Spelet troget sedan beta 0.751 ungefär, och ja ångrar det absolut inte! Så dra på er riddarhjälmarna och fatta svärden och ut i strid!

**Tillägg**
Motorn är väldigt mod-vänlig som jag förstår det Finns gott om moddar i deras forum om man tycker att grafiken är lite tråkig tex.


signatur

GA-EP35 DS3 | Core2Duo 3.0Ghz (E8400) | 2GB Ram/800Mhz | Geforce GT240/1024MB

12
Skriv svar