Summering av nya Battle.net

Robot
Medlem
Summering av nya Battle.net

Mums! Tjockt nice med maps direkt uppladade på bnet's servrar. Mycket uppskattat som mapmaker


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

fan va blizzard är slöa


signatur

Maybe one day you will learn that your way, is not the only way.

Medlem

Åh ett leaverfritt Battle.net, vilken utopi! Förhoppningsvis blir det lite trevligare stämning när folk helt plötsligt blir lite rädda om sina accounts..
Leaverminimerat åtminstone..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Vadå slöa? Fatta vilket jäkla arbete det är med en sån här platform. Jag gillar't.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Bara rädd att ban systemet kan bli missbrukat.

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:

Bara rädd att ban systemet kan bli missbrukat.

Det tror jag inte, de bör ha många nivåer och indelningar på straff. För att få hela sitt konto bannat måste det ha gjorts rejäla regelbrott.

sedan när blev banning på battlnet av leavers? det är ju ett tredjepartsprogram (banlist etc) och inte officiellt av blizzard. Det kommer lämna lika många i dota som vanligt. Jag tvivlar starkt på att blizzard kommer banna folk som lämnar, det pajar ju det hela med casual gaming.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

..//.. det pajar ju det hela med casual gaming.

Causal gaming har ju iofs pajat hela det där med gaming.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

ganska bra saker dom har gort

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Vincent_graymore:

..//.. det pajar ju det hela med casual gaming.

Causal gaming har ju iofs pajat hela det där med gaming.

Så att folk inte är superseriösa hela tiden när de spelar har pajat allt spelande? Din syn på saker skrämmer mig..

Medlem

Framtidens shopping!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av burkmopp:

Bara rädd att ban systemet kan bli missbrukat.

Det tror jag inte, de bör ha många nivåer och indelningar på straff. För att få hela sitt konto bannat måste det ha gjorts rejäla regelbrott.

Fasen Buio, du kommer ofta med riktigt bra inlägg. Du får härmed en virtuell glass av mig. Nej, ta två för tusan.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag som inte har hängt med riktigt.... Kommer det bli en betaltjänst?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det ska fan inte kosta att spela Starcraft II på internet! Aldrig! Då har Blizzard blivit lika beroende av pengar som Gollum är av The One Ring!

Aldrig i helvette att jag ska betala i månaden för ett strategispel. MMORPG förstår jag. Men detta? Årets skämt i såfall!

Steam kostar inget. Jag antar att dom kommer vara ganska lika varandra.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Det ska fan inte kosta att spela Starcraft II på internet! Aldrig! Då har Blizzard blivit lika beroende av pengar som Gollum är av The One Ring!

Aldrig i helvette att jag ska betala i månaden för ett strategispel. MMORPG förstår jag. Men detta? Årets skämt i såfall!

Steam kostar inget. Jag antar att dom kommer vara ganska lika varandra.

Var hittar du något om en månadskostnad? De nämner att de som skapar tredjepartsinnehåll kommer att kunna ta betalt för sina alster vilket jag också tycker låter bra. Det kan leda till ännu högre kvalité på kartor och mods som släpps.

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Det ska fan inte kosta att spela Starcraft II på internet! Aldrig! Då har Blizzard blivit lika beroende av pengar som Gollum är av The One Ring!

Aldrig i helvette att jag ska betala i månaden för ett strategispel. MMORPG förstår jag. Men detta? Årets skämt i såfall!

Steam kostar inget. Jag antar att dom kommer vara ganska lika varandra.

Tagga ner lite och läs nyheten istället för att haspa ur dig en massa nonsens.

Medlem
Skrivet av Remus:

Det ska fan inte kosta att spela Starcraft II på internet! Aldrig! Då har Blizzard blivit lika beroende av pengar som Gollum är av The One Ring!

Aldrig i helvette att jag ska betala i månaden för ett strategispel. MMORPG förstår jag. Men detta? Årets skämt i såfall!

Steam kostar inget. Jag antar att dom kommer vara ganska lika varandra.

Stackars människa... du läste bara ordet "betala" och drar därefter egna slutsatser kring månadsavgifter?

Medlem

Sweet

Äntligen ett nytt battlenet


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Inaktiv

Verkar bli riktigt bra..

Medlem

Bästa hade ju varit om de kunnat komma överens om ett sammarbete med Steam.

Medlem

Ser riktigt snyggt ut. Är man perfektionister som blizzard så får man räkna med att d tar tid.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Ännu en sak att hålla reda på, installera, hålla reda på login uppgifter, plus hålla på med bnet för så få spel ser inte speciellt snyggt ut heller, jag kommer bara spela WoW så rätt onödigt.

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:

sedan när blev banning på battlnet av leavers? det är ju ett tredjepartsprogram (banlist etc) och inte officiellt av blizzard. Det kommer lämna lika många i dota som vanligt. Jag tvivlar starkt på att blizzard kommer banna folk som lämnar, det pajar ju det hela med casual gaming.

Men är du trög? Eftersom att nästan alla kommer använda samma account för all evighet slipper du ju den leavern om du bannar honom på din egen banlist.

Detta funkar ju dock bara bra om vi får slippa fusk till SC2 och Diablo, annars blir det väl som i cs, alla fittpack som fuskar bara köper nya konton. All good om man för fusk blir komplett bannad på varenda spel man har bundet till sitt bnet account, då drar ju Blizzard, och på sätt och vis oss spelare, en stor vinst på fuskarna.

Men jag hoppas verkligen att det inte går att fuska i D3 och SC2... Troligtvis kommer jag bli besviken.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Vincent_graymore:

..//.. det pajar ju det hela med casual gaming.

Causal gaming har ju iofs pajat hela det där med gaming.

Det är snarare all "pro gaming" som pajat allt vad spelande på nätet heter. Allt ska vara så tävlingsinriktat och "seriöst" att man knappt orkar bry sig längre.

Medlem
Skrivet av nelotsip:
Skrivet av Vincent_graymore:

sedan när blev banning på battlnet av leavers? det är ju ett tredjepartsprogram (banlist etc) och inte officiellt av blizzard. Det kommer lämna lika många i dota som vanligt. Jag tvivlar starkt på att blizzard kommer banna folk som lämnar, det pajar ju det hela med casual gaming.

Men är du trög? Eftersom att nästan alla kommer använda samma account för all evighet slipper du ju den leavern om du bannar honom på din egen banlist.

Detta funkar ju dock bara bra om vi får slippa fusk till SC2 och Diablo, annars blir det väl som i cs, alla fittpack som fuskar bara köper nya konton. All good om man för fusk blir komplett bannad på varenda spel man har bundet till sitt bnet account, då drar ju Blizzard, och på sätt och vis oss spelare, en stor vinst på fuskarna.

Men jag hoppas verkligen att det inte går att fuska i D3 och SC2... Troligtvis kommer jag bli besviken.

Förmodligen dyker fusk upp. Men de som fuskar kommer att bli bannade, och eftersom både bnet och dess spel hela tiden utvecklas kommer fuskandet troligen ske på väldigt liten skala.

Inaktiv

fan vad nice asså ska komma ett helt nytt wow nästan (ialla fall länderna är ju omgjorda) nya bnet ser grymt bra ut en munk ska finnas o sc2 ser också mega ballt ut en bra helg i allafall

Medlem

orkar inte lästa allt, men som någon sa att något om casual gamers och att dom lämnar är ok, då vill jag bara säga det att, varför värkar dom bara lämna om det ser ut att bli torsk? Och varför ser man dom någon minut senare inne i ett annat spel

Medlem

Najs, det ser riktigt estetiskt ut.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av psykotisk:

Det är snarare all "pro gaming" som pajat allt vad spelande på nätet heter. Allt ska vara så tävlingsinriktat och "seriöst" att man knappt orkar bry sig längre.

Beredd att hålla med faktiskt. Begrepp som "Pro Gaming", eller "e-Sport" får mig å spy nästan. Snart kommer väl "Pro Reading", för de som är riktigt grymma på att läsa böcker.

Det kan vara skitkul att vara del av en lite mer hardcore-attityd i en guild eller liknande, men begrepp som ovan nästan dödar hela känslan enligt min mening. Gaming, pure and simple. Inget j-a casual/pro eller e-sport tack.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar