Bakåtkompatibilitet till PS3 ett minne blott

Robot
Bakåtkompatibilitet till PS3 ett minne blott
Medlem
Bakåtkompatibilitet till PS3 ett minne blott

Usch, vad jobbigt det blir den dagen då mitt Ps2 går sönder. Det finns alltför många bra spel ute till Ps2:an som man vill spela om då och då...

Medlem

Tråkigt men inte oväntat, om stödet kommer så ser det i dagsläget ut som att det kommer när de slutat sälja ps2or... i bästa fall

Medlem

Visst att man nu kanske köper PS3 spel till sin PS3 konsol. Men för dem människor som har varit Sony trogna och även köpt PS2 och har en massa godbitar till denna, varför inte slänga in den här funktionen, om än med en liten engångsavgift i form av mjukvara som nämndes i artikeln. Tycker det är rätt uselt av dem att strunta i dem som har en massa gamla spel. Jag menar, är nog inte så långt kvar tills PS2an säger gonatt och då är alla dem spelen obrukbara. Kom igen nu och ge oss vad vi vill ha!

Medlem

Riktigt synd, hade hoppats på att de skulle ändra sig...:(


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Tur att jag har en som jag kan spela PS2 spel på.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

hur kan det inte vara en köpfaktor? det är definitivt en STOR köpfaktor för mig iaf.

Medlem

jahapp, där rök mitt sista hopp om att nånsin köpa en PS3a då.

seriöst, med den enorma succéen PS2an hade så känns det ju som bakåtkompatibilitet borde vara prio 1? nästan iallafall...

Medlem

Meh... jag som hade tänkt inhandla alla MGS spelen och lira på PS3an :/

Blir till att plocka fram PS2 igen då.

Inaktiv

Jag som ville ha The Warriors (PS2) till PS3, Snyft...

Medlem

PS3 börjar att bli mycket intressant i och med pris sänkningen. Angånde att den nya slim saknar bakåtkompabilitet gör det inget för min del, har ändå inga PS2 spel. Har inte heller spelat XB spel i min 360...
Så skulle jag köpa en PS3 så är det för PS3 spel och blueray.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Anställda på Gamestop har bekräftat att bakåtkompabilitet kommer implementeras genom en firmware-uppdatering. Typ.

Medlem

Och hur vet de det? Spelbutiker gissar ju lika mkt som vi.

Och att PS2-stödet skulle få vissa att köpa den känns som en schimär, bristen på det känns mer som en orsak för vissa att INTE köpa den, antagligen för att förstärka sitt eget argument och inte för att de verkligen vill spela en massa PS2-spel.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Anställda på Gamestop har bekräftat att bakåtkompabilitet kommer implementeras genom en firmware-uppdatering. Typ.

Nej, inget mer konkret än det patentet - men, det är definitivt rimligt att anta att det kommer ske - som Rainbearer sade - efter att PS2 slutat produceras och de ej längre kan tjäna pengar på den gamla trotjänaren.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Bakåtkompatibiltet är anledning till att jag föredrar PC före konsoller så otroligt mycket... Vara tvungen att ha en jävla massa konsoller bara för att spela lite äldre spel...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Usch, vad jobbigt det blir den dagen då mitt Ps2 går sönder. Det finns alltför många bra spel ute till Ps2:an som man vill spela om då och då...

Precis Min PS2 låter som satan nu för tiden när jag spelar på den, och tycker fortfarande att de flesta av mina 50+ PS2 spel är riktigt bra.

Om jag hade vetat att PS3an bara skulle stödja PS2-spel ett litet tag så hade jag troligtvis köpt en 2007, fast då fanns det inga PS3 spel som intresserade mig, var alltför upptagen med FF12, Rogue Galaxy, Okami osv.

"Backwards compatibility, as you know from PlayStation One and PlayStation 2, is a core value of what we believe we should offer. And access to the library of content people have created, bought for themselves, and accumulated over the years is necessary to create a format. PlayStation is a format meaning that it transcends many devices -- PSOne, PS2, and now PS3"
- Phil Harrison, Sony, December 2006.

Medlem

En ps2 är väldigt billigt idag, kan få en begagnad för 600kr hos en stor spelkedja.
Så för samma pris man får en tjock ps3 så får man en slim och en ps2

Medlem

Anar jag att de kommer börja säljas PS2-titlar på PSN? Ja det anar jag.


signatur
Medlem

Jag tror nog ändå mjukvaran kommer när dom slutar producera PS2.

Medlem

jag tycker bara det verkar som ps3 blir sämre och sämre

konstig taktik


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

vilken otur man har =(

Medlem
Skrivet av bondmaster:

jag tycker bara det verkar som ps3 blir sämre och sämre

konstig taktik

Tvärtom, den blir bättre och bättre, förutom slopandet av ps2 BC, ett par usbportar mindre och en minnsekortsläsare så har den blivit bättre, men de funktionerna har inte funnits på snart 2 år.

Den har istället blivit svalare, tystare och mindre...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Jag köpte min bakåtkompatibla för 6500 på blocket och det är verkligen inget jag ångrar .. har nog spelat mest ps2 spel på den.
Blir säkert lite ändring på det när det börjar komma lite vettiga rpgs till ps3

Medlem

Bli mer tacksam för var dag att jag köpte min sussie (ja, hon heter så) redan när det begav sig med 60giggarna.

Sjukt bra för oss som aldrig hade ett ps2 att kunna ta igen spelen nu i efterhand <3


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Trist.
Personligen använder jag PS3an enormt mycket till att lira gamla spel typ FF spelen till PS1&2 etc, god of war liren etc.

Skönt att slippa ha gamla ps2an framme och ta plats liksom:)

Medlem

Roligt av Sony. Att dom släpper en PS3an med fritt operativsystem(som många verka tyckt var übercoolt) och med bakåtkompatbilitet. Och sen tar dom bort 2 av dom bästa sakerna med konsolen. Och att ändra logotyp mitt i allt med. Brukar väl ändå hålla sig med samma logotyp genom generationen. Spindelmannen-logotypen är dock ful och alltid varit, varför ta samma typsnitt, vad tänkte dom med??

Medlem

Samma typsnitt? De har ju bytt typsnitt...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

ptr
Medlem
Skrivet av Slashneed:

Anar jag att de kommer börja säljas PS2-titlar på PSN? Ja det anar jag.

och det vore så jävla nice. orka fibbla med skivor. Gör som Final Fantasy VII!

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Bli mer tacksam för var dag att jag köpte min sussie (ja, hon heter så) redan när det begav sig med 60giggarna.

Sjukt bra för oss som aldrig hade ett ps2 att kunna ta igen spelen nu i efterhand <3

Hehe, samma här. Förutom att min inte heter sussie!

Senast förra veckan körde jag igenom Shadow of the colossus för första ggn.

Medlem

Skitsamma enligt mig. Jag har en gammal PS3 och massor PS2 spel... testade ett en gång på PS3an för skojs skull. Fick sår i ögonen av att se den skabbiga grafiken på en 52-tummare när man vant sig vid 720 och 1080p. Ne tack, man vill faktiskt inte spela dom mer efter det.

12
Skriv svar