Trailer på Sonys rörelsekänsliga kontroll

Robot
Trailer på Sonys rörelsekänsliga kontroll
Medlem
Trailer på Sonys rörelsekänsliga kontroll

Fruktansvärt ful demonstration. MEN, fan vad jag älskar hur dom dissar Wii.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

wii har alltid varit ett skämt, speciellt deras löjliga kontroll, där ja kan sitta o göra random rörelser och göra hole in one på tiger woods. Deras spelutbud är oxo ett skämt.

Men detta däremot ser grymt ut


signatur

Everyday I worry all day

Inaktiv

Perfekt, nu får alla sonyfanbois dräggla lite till efter dildon de kommer få köra upp inom en snar framtid.

Pik åtsido, blir intressant att se vad som blir av denna kontroll, och hur den kommer att användas.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Kan den här flugan inte brinna upp.

Medlem

Bra att kontrollen lyser i olika färger, så man vet vilken fiende man skall ha ihjäl.

Medlem

Microsofts presentation var uppenbarligen betydligt mer påkostad, och mer imponerande. Fast ytan kan vara vilseleende

Ska bli intressant att se vilken som går vinnande ur duellen!

Medlem

Ser ut exakt som det man kan göra i Wii eller?

Medlem

okej, det där ser bra ut. Nu vill jag ha headtracking också.

och bilspel med realistisk fysik...

Medlem

haha, den där lampan var det fulaste jag sett

ser heller inte riktigt vad denna har för övertag över wiimoten, utom ps3's bättre prestanda då.

Medlem

kanon! Men varför ha typ världens eko i bakgrunden?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Handa:

Ser ut exakt som det man kan göra i Wii eller?

Missade du hela pressentation?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Handa:

Ser ut exakt som det man kan göra i Wii eller?

Missade du hela pressentation?

Vad är det i presentationen du sett som vi andra missat? Den gör ju samma sak, möjligen med bättre precision.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Angelino:

wii har alltid varit ett skämt, speciellt deras löjliga kontroll, där ja kan sitta o göra random rörelser och göra hole in one på tiger woods. Deras spelutbud är oxo ett skämt.

Men detta däremot ser grymt ut

Mmm gör random-rörelser och få hole in one i Tiger Woods PGA Tour 10 med MotionPlus så kan du när som helst bli miljonär som proffsgolfare, det lovar jag dig.

Tror knappast Sonys lilla efterapning är särskilt mycket bättre än Wiimote + mplus, det hela sitter i hur spelutvecklarna tolkar de värden de båda kontrollerna ger ut och det sköter bland annat Tiger Woods 10 RIKTIGT bra.

Däremot hoppas jag detta sätter lite mer press på tredjepartsutvecklare till Wii för att få ut lite vettiga spel, görs inte spelen ordentligt så kommer folk vända sig mer och mer till Sony, medan får vi seriösa spel som Red Steel 2 bland annat troligen blir så har dom fortfarande bra läge

Medlem

Typ Natal ripoff?

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Typ Natal ripoff?

dom båda presentera sina "motion" produkter på senaste e3, kan tänkas vara så att nån spion varit i farten och tjuvkikat, men å andra sida så är ps3ans kontroller mer lik wii än natal som är helt annorlunda, mer som eyetoy till playstation. så gällande din kommentar så är det fail hur eller, men ingen kan ju klandra dig för att försöka ialla fall.

Medlem
Skrivet av Angelino:

wii har alltid varit ett skämt, speciellt deras löjliga kontroll, där ja kan sitta o göra random rörelser och göra hole in one på tiger woods. Deras spelutbud är oxo ett skämt.

Men detta däremot ser grymt ut

Okej, dem skulle kunna gjort Tiger Woods med 1:1 rörelser då det är möjligt med M+. Men då skulle spelet bli för svårt och bara tråkigt.. Om du nu menar PGA Tour 10?

Sedan så handlar tråden om Sony's nya kontroll, inte vad du tycker om Wii.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Typ Natal ripoff?

Är du insaine eller? Det ser inte alls och fungerar inte alls som natal. Att använda kamera och en liknande Wii sak är väl så långt ifrån natal man kan komma.

Mer likt Wii med andra ord.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

...med bättre precision.

This + fler registrerade rörelser.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

KoP
Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Typ Natal ripoff?

Eeh nej, hur tänkte du nu? Handlar om 2 helt olika tekniker, Natal och detta.

Medlem

Skillnaden mellan wiimoten och den här är väl snarast att den här kontrollen vet vart den befinner sig i rummet, det gör inte wiimoten, wiimoten vet bara hur den rör sig i rummet. Kameran ser exakt var i rummet ps3-kontrollern finns, vilket torde ge fler möjligheter än wiimoten eftersom den t ex inte kan jämföra sin position med en annan wiimote.

Medlem

Ser intressant ut. Nu när PS3 slim ska släppas så har jag blivit väldigt sugen att investera mig i en sådan.

Inaktiv

Nice trailer. Men jag måste få fråga vilka det är som skulle kunna tänka sig lägga ut pengar på Natal och Sonys rörelse kontroll? På konsol så sitter man med en handkontroll och lirar?

Skönare och bättre att sitta i soffan än att använda dessa? Men det finns nog folk som gillart.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Men jag måste få fråga vilka det är som skulle kunna tänka sig lägga ut pengar på Natal och Sonys rörelse kontroll? På konsol så sitter man med en handkontroll och lirar?
Skönare och bättre att sitta i soffan än att använda dessa? Men det finns nog folk som gillart.

Folk med inkomst och intresse kan nog tänka sig att köpa dessa rätt av och att sitta i soffan ger inte inlevelse på samma nivå som att faktiskt vara aktiv.
Därmed inte sagt att ALLT ska styras med viftande, vissa saker gör sig bättre med traditionella kontroller.
8)

Medlem

Lägg ner de här viftkontrollerna. Det var kul 1 timme på Wii. Move on plz.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Oavsett precision och rumsmedvetenhet så kommer det vara utvecklarnas fantasi som begränsar...

Om det inte dyker upp intressantare spelkoncept än de som släppts till Wii så detta en flopp....och då har Sony kungarna av enkel speldesign att tävla mot.

Medlem

Var förväntansfull när Wii kom men när jag provade så kändes det som en flopp. Hoppas PS3's kontroll blir bättre.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Lägg ner de här viftkontrollerna. Det var kul 1 timme på Wii. Move on plz.

Men detta är inte samma sak som till wii din idiot. Kolla in presentationsvideon på gametrailers. Den som dom visade på E3. Tusen gånger mer precision och pricksäkerhet med denna än wii's motsvarighet.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

ps3 pinnen är förvisso troligen mer precis (även natal tydligen kan vara rätt precis med en ligt eurogamer bl.a.) men att ha pinnar som wii och ps3 är begränsande också.

med natal så kan man få mer eller mindre gratis head tracking och lägga på rörelsekontroll ovanpå den vanliga handkontrollen.

ta t.ex strafening, inte så smidigt på konsol, särskillt om man ska skjuta samtidigt. med natal så kan man ha ett system där man lutar sig åt sidan för att strafea eller hukar sig något för att ducka.
eller tänk rainbow six med riktiga handgester för att skicka order till sina teammates..

möjligheterna är sjukt mycket större med natal imo, särskillt som den kommer funka till windows med.

och fyi, natal är igen ripoff och sjukt mycket mer avancerad än eye toy både hård- och mjukvarumässigt. eyetoy gjorde 2d blob tracking av klara färger, natal är i princip en motioncapture studio som sitter på tvn och som inte kräver några markeringar på användaren..

1
Skriv svar