EA och Ubisoft lyriska över Sonys prissänkning

Robot
EA och Ubisoft lyriska över Sonys prissänkning
Medlem
EA och Ubisoft lyriska över Sonys prissänkning

Finns rykten som säger att Spelbutiken troligtvis kommer ligga på rätt prisbild.
Får se vad som händer i dagarna. Svenska butiker är inte kända för att ta in hårdvara så snabbt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Finns rykten som säger att Spelbutiken troligtvis kommer ligga på rätt prisbild.
Får se vad som händer i dagarna. Svenska butiker är inte kända för att ta in hårdvara så snabbt.

Även en Mediamarktbutik som ska sälja slim för 3000. Nu slipper man kanske köpa från england iaf.

Medlem

Alla de butiker/kedjor som inte inhandlar sina PS3:or från Nordisk Film kommer att få rätt inköpspris verkar det som.

Medlem

300 kr mindre pris är så dåligt


signatur

- PiDuT

Medlem

I <3 my Playstation 3


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Alla de butiker/kedjor som inte inhandlar sina PS3:or från Nordisk Film kommer att få rätt inköpspris verkar det som.

För att kollar man på prisjakt så ligger slim på 3790.

Prissänkning va det.. billigare att tillverka.. men dyrare att köpa än den gamla

(Kan ju också bero på att de vill sälja de 80gb de har kvar i lager. Annars är det något som är riktigt fel i vårt avlånga lilla land)

Inaktiv

Funderar på att Köpa Slim men det kostar ju lika mycket som den vanliga? Det är väl annars bara att vänta på något erbjudande på mediamarkt.

Medlem

Anledningen till att slim kostar mer är precis som många redan sagt, man vill bli av med de gamla ps3:orna innan slim släpps (låter som en sex leksak, slim släpps)

Medlem
Skrivet av PiDuT:

300 kr mindre pris är så dåligt

Ica Maxi säljer PS3 80GB för 2995:-!!!!!

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:
Skrivet av PiDuT:

300 kr mindre pris är så dåligt

Ica Maxi säljer PS3 80GB för 2995:-!!!!!

Vilken tur att man bor precis brevid en Maxi-affär då. Ska se hur priserna ser ut fram mot jul, då jag har råd och ork att kanske köpa en. ^.-


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

jag tror faktiskt att det är försent för sony nu, dom skulle ha sänkt priset för ett års sen

Medlem

PS3 slim kommer få rätt pris dvs (2990:- ), det är bara Nordisk film som krånglar (som vanligt). Enligt dem så visste de inget om detta och fick läsa allt i tidningen (ganska tragiskt om det e sant)

Skrivet av J0hAnN48:

jag tror faktiskt att det är försent för sony nu, dom skulle ha sänkt priset för ett års sen

Försent? Var har du varit? PS3 har sålt fler enheter i både Europa och japan. Det är bara i USA de ligger efter. Under de första två åren som PS3 har varit i försäljning så har den sålt fler enheter än vad xbox360 sålt under sina första två år. Dessutom ligger attach raten på 7.9 (xb360 på 8.1). Så det är ABSOLUT inte kör på något vis. Det ser bara ljusare ut för varje dag som går. Så trött på människor som kommer med argument/påståenden tagna ur luften.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Detta var spiken i kistan för xboxx


signatur

Meep!

Inaktiv

MM! Riktigt sugen nu när man sett Heavy Rain och spelat Killzone 2!

Medlem
Skrivet av redmac:

PS3 slim kommer få rätt pris dvs (2990:- ), det är bara Nordisk film som krånglar (som vanligt). Enligt dem så visste de inget om detta och fick läsa allt i tidningen (ganska tragiskt om det e sant)

Skrivet av J0hAnN48:

jag tror faktiskt att det är försent för sony nu, dom skulle ha sänkt priset för ett års sen

Försent? Var har du varit? PS3 har sålt fler enheter i både Europa och japan. Det är bara i USA de ligger efter. Under de första två åren som PS3 har varit i försäljning så har den sålt fler enheter än vad xbox360 sålt under sina första två år. Dessutom ligger attach raten på 7.9 (xb360 på 8.1). Så det är ABSOLUT inte kör på något vis. Det ser bara ljusare ut för varje dag som går. Så trött på människor som kommer med argument/påståenden tagna ur luften.

Xbox 360 har väl alltid lett Europa samtidigt som PS3:an har lett PAL?

http://www.mcvuk.com/news/35394/360-passes-9m-sales-in-Europe

"I don't want to talk about the competition too much, but Xbox 360 is not ahead by a million units. We sold through 500,000 PS3s in November. We sold through 1.1 million units in December. Our installed base now is very close to 8.5 million units in PAL territories. Our numbers show we are absolutely neck-and-neck."

http://www.dailytech.com/Sonys+PlayStation+3+Goal+for+2009+is... - utdaterade försäljningssiffror på denna dock men förtydliga skillnad på vad M$ och $ony mäter.

PAL - se blåa på kartan
http://en.wikipedia.org/wiki/Pal

Skrivet av Phobo:

Detta var spiken i kistan för xboxx

Jag letar just nu efter en billig och flexibel Blu-rayspelare att ställa bredvid min Xbox360. Just sayin'


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Xbox 360 har väl alltid lett Europa samtidigt som PS3:an har lett PAL?

http://www.mcvuk.com/news/35394/360-passes-9m-sales-in-Europe

Under Sonys presskonferens på Gamescom så berättade de att 10 miljoner ps3 hade sålts i Europa.

Källa: http://www.eurogamer.net/articles/scee-ps3-sales-more-than-10...

Detta är riktigt bra gjort och med det nya riktpriset på 2990:- så ser det bara bättre ut.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av DeKvittar:

Xbox 360 har väl alltid lett Europa samtidigt som PS3:an har lett PAL?

http://www.mcvuk.com/news/35394/360-passes-9m-sales-in-Europe

Under Sonys presskonferens på Gamescom så berättade de att 10 miljoner ps3 hade sålts i Europa.

Källa: http://www.eurogamer.net/articles/scee-ps3-sales-more-than-10...

Detta är riktigt bra gjort och med det nya riktpriset på 2990:- så ser det bara bättre ut.

SCEE
http://blog.eu.playstation.com/2009/08/11/playstation-store-f...

"The first thing to say is that the ?European? PlayStation Store is also available in non-European countries. Basically, the countries that make up the SCEE region (which historically operated the PAL TV system) all come under the banner of Europe. For the purposes of this blog I?ll continue to call it the European Store, which operates alongside our sister stores in servicing American, Japanese and Asian markets."

Vilket har 10 mille PS3 på PAL(Europa-minus Frankrike+Halva sydamerika+Halva Afrika+Australien) vs 9 mille Xbox 360 på Europa


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Äntligen hamnar PS3 på rätt prisnivå, förhoppningsvis börjar maskinen sälja och de bra spelen äntligen komma. PS3 kanske kan leva upp till sitt arv ändå?

Nu är frågan om man ska kränga sin PS3 och köpa en Slim i höst eller inte..


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

allt är nordisk film fel

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

SCEE
Vilket har 10 mille PS3 på PAL(Europa-minus Frankrike+Halva sydamerika+Halva Afrika+Australien) vs 9 mille Xbox 360 på Europa

Där ser man, man lär sig något nytt varje dag. Men frågan är om det spelar någon större roll då sydamerika, austrailen och afrika är väldigt små marknader för spel(?). Samt att Frankrike är borträknat vilket borde påverka en hel del.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Enda anledningen att jag skulle sälja min "gamla" mot "slim" är för energiförbrukningen.

Den nuvarande modellen tar knappast upp mycket plats. Jag bor i en liten liten 1:a och har den på ett jävligt litet IKEA bord.

Sen är "slim" jävligt ful också. Men om jag inte hade haft någon PS3a i överhuvudtaget hade jag nog kanske köpt "slim". Eller den nuvarande modellen eftersom den sänks lika mycket i pris.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nu har jag inte läst specsen för ps3an och slim, men är inte slim rätt bantad jämnfört med ps3an och då menar jag såklart inte bara vikt och storleken..

Medlem

nej dom har bara gjort att den drar mindre ström, den har samma prestanda som alla andra tidigare ps3.

Inaktiv

2100:- kostar den nu men inte i Sverige, svennar får väl importera från UK då.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nej dom har bara gjort att den drar mindre ström, den har samma prestanda som alla andra tidigare ps3.

Ah tänkte mer på port ingångar, hdd, osv

Medlem
Skrivet av djevulsk:

Nu har jag inte läst specsen för ps3an och slim, men är inte slim rätt bantad jämnfört med ps3an och då menar jag såklart inte bara vikt och storleken..

PS3 slim är faktiskt lite bättre. Förutom det som nämnts så har den även ett uppdaterat ljudchip som nu även stödjer bitstream (förut endast PCM)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

sänk priset till det det ska vara så blir alla nöjda!!!:O

Medlem
Skrivet av djevulsk:

Nu har jag inte läst specsen för ps3an och slim, men är inte slim rätt bantad jämnfört med ps3an och då menar jag såklart inte bara vikt och storleken..

Skillnaden är knapparna och att stödet för Linux tagits bort helt om man ska tro Nordic Hardware.

1
Skriv svar